هیترویک اولین بار هلندی را با برجی از سیلندرهای به هم پیوسته فرود می آورد

با توجه به توسعه و تصویب، ساخت و ساز قرار است در سال 2025 آغاز شود و در سال 2028 تکمیل شود.



منبع

علاوه بر فضای کاری جدید، این برج دارای یک منطقه ورزشی سرپوشیده شهری و پارک اسکیت، یک سالن عمومی بزرگ برای رویدادها و نمایشگاه‌های فرهنگی، مجموعه‌ای از کیوسک‌های انعطاف‌پذیر، یک کلوپ شبانه است که به عنوان یک مدرسه رقص در روز عمل می‌کند، و یک طبقه کامل به یک سوله دوچرخه و یک مرکز حرکت.

«مجموعه رنگارنگ استوانه‌های متنوع» که قرار است در میدان مرکزی Jaarbeursplein ساخته شود، اولین حضور در هلند برای تمرین توماس هیترویک را نیز رقم خواهد زد.

هیترویک گفت که این طراحی از یک همکاری فوق العاده با شهرداری آینده نگر اوترخت حاصل شده است.

این طرح شامل چندین تراس محوطه‌سازی شده است که برخی از آن‌ها فقط برای حیات وحش رزرو می‌شوند.

این رقابت توسط شهرداری اوترخت حمایت می‌شد که خواستار ایده‌هایی برای ایجاد یک مرکز جدید برای فرهنگ، کار و اوقات فراغت برای جمعیت متنوع شهر شد.

طراحی سیستمی از بخش های مختلف است – چرخ دنده هایی که با هم کار می کنند

او گفت: “تیم رهبری ما را به چالش کشید تا مکانی ویژه ایجاد کنیم که نشان دهنده نیاز فوری به شهرهای سالم تر است که مردم را دوباره به هم نزدیک کند.” نتیجه فقط طراحی برای یک ساختمان اداری دیگر نیست، بلکه فرصتی هیجان انگیز برای فعال کردن میدان و ایجاد یک مکان عمومی شگفت انگیز و جدید برای این شهر تاریخی است.

Caro van de Venne از Barcode Architects افزود: در Oopen، مردم در قلب آن هستند. این پر جنب و جوش است و هدف آن گردآوری افراد از فرهنگ ها، نسل ها و جوامع مختلف است تا تنوع واقعی اوترخت را منعکس کند.

تیم Heatherwick/Barcode گفت که طرح آن، Oopen، «حس گرما و سرگرمی را به میدان می‌آورد» و «در پس‌زمینه ساختمان‌های زاویه‌دار معمولی در همسایگی» برجسته می‌شود.

یکی از سخنگویان گفت: شکل گرد آن امکان دسترسی آزاد از همه طرف را فراهم می کند، و در داخل، طراحی به هم پیوسته شامل امکانات و خدمات متنوعی است که اکتشاف و برخوردهای تصادفی بین افراد و فعالیت ها را ترویج می کند.

“طراحی به عنوان سیستمی از بخش‌ها و برنامه‌های مختلف است، چرخ‌دنده‌هایی که ذاتاً با هم کار می‌کنند، که نتیجه آن غیرقابل پیش‌بینی است اما همیشه بیشتر از مجموع قطعات آن است.”

این فضاها از فضاهای رویدادهای ورزشی و فرهنگی و دفاتر راه‌اندازی گرفته تا کافه‌های پاپ‌آپ و رستورانی روی پشت‌بام با چشم‌اندازی از افق اوترخت را شامل می‌شود.

تیم طراحی که با توسعه‌دهنده املاک پایدار The Edge همکاری می‌کند، می‌گوید این سازه چوبی و فولادی اولین ساختمان بلندمرتبه با کاربری مختلط بدون آلایندگی هلند خواهد بود.

تحریریه اخبار معماری آریانا