پارسه سازه پارسه سازه | arianarchitects

[ زَ / زِ ] ( اِ ) به لغت دری تبری به معنی جاروب است که خانه و فرش بدان روبند. || در تفسیر ابوالفتوح در یک مورد بمعنی لیف خرما آمده و ظاهراً مصحف «سازو» است که سه بار در همان کتاب آمده است. رجوع به تفسیر ابوالفتوح چ 1 ج 4 ص 96 س 6 و سازو در این لغت نامه شود. ۲- قیمت تمام شده در کدام روش کمتر است؟ به نسبت روشهای سنتی هم بفرمایید. احیای رزین آنیونی و کاتیونی به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که هدف آنها جایگزین کردن یون های از دست رفته رزین با یون های…

سازه ساختمانی پانلی در معماری

تمام محدودیت هایی که ممکن است مجله خبری معماری آریانا انواع سازه ها را دچار چالش کند به طور دقیق بررسی می گردد و راه حل های جایگزین و کاربردی ارائه می شود. هدف علم طراحی سازه، ساخت انواع ساختارهای مستحکم است که با گذشت قرن ها همچنان پایدار بمانند. همانند همان چیزی که در آثار تاریخی و باستانی به جای مانده از قرن های گذشته مشاهده می‌کنیم. کوچکترین انحراف از اصول استاندارد در طراحی سازه منجر به ساختمان ‌های ناپایدار خواهد شد.

  • تمام مراحل طراحی سازه و تحلیل ساختار از تمام جوانب به دقت بررسی و ارزیابی می شوند.
  • قبل از شروع هر کاری پیشنهاد می شود که حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.
  • سازه صنعتی شامل دو نوع سازه صنعتی سبک و سازه صنعتی سنگین است که در ادامه به آن می‌پردازیم.
مورد دیگری که در مورد ایمنی این بناها باید به آن اشاره کرد و بسیار هم مهم است، ایمن بودن آن‌ها در مقابل آتش‌سوزی است. با توجه به عایق‌کاری چوب‌های مصرفی در ساخت خانه چوبی و همچنین قرار دادن عایق در بین لایه‌های دیوارهای این ساختمان‌، آتش نمی‌تواند آسیبی به چوب برساند. بدین شکل یکی از نگرانی‌های اصلی افراد در مورد مقاومت این سازه‌ها، رفع می‌شود. در ضمن باید توجه داشت که چوب برخلاف تصور عامه، در صورت عایق‌کاری نشدن نیز باز هم نسبت به فلز و دیگر مصالح، مقاومت بیشتری در برابر آتش دارد. در حین آتش‌سوزی لایه رویی چوب سوخته و تبدیل به ذغال می‌شود این لایه ذغالی اجازه انتقال آتش به لایه‌های زیرین را نداده و در صورت اقدامِ به موقع، تیرهای اصلی ساختمان نخواهند سوخت و احتمال تخریب بنا نسبت به ساختمان‌هایی با دیگر مصالح، کمتر است. شرکت سازه‌سازان (سهامی‌خاص) در سال 1377 با رویکرد مدیریت طرح‌های عمرانی و با تکیه بر تجربه و توانایی مدیران و مجریان پروژه‌های بزرگ و در راستای تحقق سیاست‌های کلان در امر توسعه و آبادانی کشور، شروع به فعالیت کرد.

http://barbarinemoone.ir

سازه صنعتی سبک باتوجه ‌به سرعت ساخت و مصرف کم فولاد، برای کارخانه‌های صنعتی با دهانه کوچک و متوسط ​​به‌علاوه جرثقیل سقفی کمتر از 20 تن، انبارها، سالن‌های ورزشی کوچک و متوسط ​​و … مناسب است. علاوه بر این، ازآنجایی‌که سازه فولادی سبک وزن به ‌راحتی جمع‌آوری و جدا می‌شود، برای سازه‌های موقتی که نیاز به تخریب دارند نیز مناسب است. انواع سازه های صنعتی پس از تهیه و پردازش توسط شرکت‌های تولیدکننده به محل نصب برده می‌شوند، جایی که طراح سازه از قبل نقشه و طرح سازه را آماده کرده و پیاده می‌کند. ساخت اسکلت فلزی سازه‌های صنعتی معمولاً به دو صورت سازه فلزی جوش و یا سازه فلزی پیچ‌ومهره آغاز می‌شود. علاوه بر عایق‌کاری‌های مختلفی که هنگام فرآوری چوب و در مرحله نصبِ اجزای ساختمان صورت می‌گیرد، باید به ویژگی عایق بودن چوب نیز اشاره کرد. این ویژگی باعث شده است که سازه‌هایی که از جنس چوب ساخته شده‌اند، درصد اتلاف انرژی بسیار پایینی داشته باشند و گرما یا سرمای داخلی آن‌ها به ندرت با محیطِ بیرونی تبادل داشته باشد.

تصفیه خانه های اب و فاضلاب

از مهمترین سازه های صنعتی می توان به انواع مخازن ذخیره سازی اشاره کرد. چون در این سیستم دیوارها و سقف بکپارچه هستند، توزیع بار و مقاومت در برابر نیروهای خارجی مانند زلزله تقریباً یکنواخت و همگن است. پانل‌های پیش‌ساخته به صورت دیوارهای باربر و یا دیافراگم افقی به عنوان سازه باربر ساختمان و یا دیوارهای جداکننده غیر باربر به کار می‌رود. در انواع سازه بتنی و فولادی معمول این نوع سیستم، به عنوان دیوار برشی جهت باربری جانبی استفاده می‌شود. چوب بدلیل داشتن ضریب میرایی بالا مناسب ترین نوع مصالح برای طراحی سازه های مقاوم در برابر زلزله میباشد همچنین کاهش بار مرده ساختمان تا هفت برابر نسبت به سازه های فولادی و بتنی بر این مقاومت می افزاید. به جرات می توان سازه های چوبی را یکی از بهترین سیستم های مقاوم در برابر زلزله دانست.

مهندسی عمران [از دروس و بازار کار تا مهاجرت]

تحریریه اخبار معماری آریانا