شایان سازه | arianarchitects

تمام تجهیزات، ماشین آلات، مواد اولیه و نیروی کار فراهم می شود و مراحل اجرای پروژه آغاز می گردد. مهندسین ناظر بر تمام مراحل ساخت به طور دوره ای و روزانه نظارت دارند. در این قسمت، تحلیل چالش ها، مشکلات و ارائه راهکارها بر عهده تیم ناظر قرار می گیرد. پس از عقد قرارداد و پیش ازتولید، سازه مورد نظر توسط واحد طراحی سازه شرکت، در نرم افزار SAP مدل شده و مطابق با آیین نامه های کشور بارگذاری می شود، سپس دفترچه محاسباتی، نقشه های شاپ و فایل مدلینگ جهت ارئه به مراجع ذیربط (نظام مهندسی، شهرداری، دهیاری …) تقدیم کارفرما می گردد.

  • بهبود کلاف کشی یکی دیگر از رویکردهای مقاوم سازی اجزای سازه ای هستند.
  • مهندسین مجموعه پارسه سازه با تجربه کاری بالا و نمونه کار های قدرتمند در کنار شما هستند.
  • تفاوت ساختار با سازه در آن است که ساختار یک فرم طبیعی دارد و می بایست کشف یا مشاهده گردد؛ حال آنکه سازه دارای طراحی انسانی و مخلوق دست بشر است.
  • دیوار برشی یک عضو عمودی از ساختمان است که به منظور افزایش مقاومت ساختمان‌ها در برابر نیروهای جانبی مثل بارهای لرزه‌ای و باد طراحی می‌شود.
با این حال ، روشهای دیگری مانند سطوح گوردون یا سطوح Coons وجود دارد. یک گنبد ژئودزیک ممکن است توسط دیوارهای سبک پشتیبانی شود، اما بر خلاف سایر گنبدهای بزرگ می‌توان آن را مستقیما به عنوان یک سازه کامل روی زمین قرار داد. یک گنبد بزرگ ژئودزیکی در ایالات متحده در اکسپو67 مونترال در سال 1967 مورد استفاده قرار گرفت. از جمله کاربردهای طراحی این نوع گنبد می توان به عرصه های ورزشی، تئاتر، گلخانه ها و سالن های نمایشگاهی اشاره کرد. سازه فضایی گنبد ژئودزیک یک ساختار نیمکره ای با پوسته نازک (شبکه-پوسته) است که بر اساس یک چند وجهی ژئودزیک (نوعی چند وجهی محدب است که از وجوه مثلثی تشکیل شده‌ است) ساخته می شود.

در دیگر علوم همانند مجله خبری معماری آریانا هوافضا، بعضاً انتقال بار مطرح نیست. بلکه جذب صحیح انرژی در مجموعه سازه و حفظ یکپارچگی آن مطرح است. این عملکرد در سازه کشتی در صنایع کشتی‌سازی نیز از اهداف طراحی است. حفظ یکپارچگی ساختار کشتی در آب و یک ماهواره در فضا موجب ایجاد نگاهی سازه‌ای به ساختار این ماشین‌ها می‌گردد.

وبینار آشنایی با انواع راهبردها و شیوه‌های بهسازی لرزه‌ای در ساختمان‌های موجود

در این راستا زمینی به مساحت 69 هكتار واقع در كیلومتر 9 آزاد راه ساوه – تهران در محدوده داخل مجتمع صنعتی صفا جهت احداث این شركت تخصیص داده شده است و هم اکنون کارخانه تولید سازه های فولادی این شرکت با مساحت 40،000 متر مربع سالن های سرپوشیده تولید و انبارهای روباز، در حال بهره برداری است. هدف این شرکت تولید سالیانه تن و جذب حدود 400 نفر نیروی مستقیم می باشد. انتخاب نوع مصالح ساختمانی بر کیفیت و روند پروژه تاثیر می گذارد. از مصالح پایه گرفته تا تقویت دیوار، ما به 5 مصالح برتر موجود برای پروژه شما و مزایای آنها نگاهی خواهیم انداخت. یک مهندس یا پیمانکار با تجربه می داند که انتخاب مصالح ساختمانی مناسب به معنای افزایش عمر و استحکام سازه است. برای اجرای این سازه، پی و فونداسیون اجرا می‌شود؛ (همان‌طور که گفتیم، به سازه ای که برای تحمل بارهای سازه ای و توزیع بارها روی زمین ساخته می‌شود، پی می‌گویند.) سپس دیوارها نصب می‌شوند و بعد سقف اجرا شده و پوشش‌های داخلی و خارجی را با مصالح مختلف انجام می‌دهند.

سازه ساختمانی پانلی در معماری

همچنین TStéphane de Chateau در فرانسه سیستم SDC سه جهته ، سیستم Unibat و Pyramitec را اختراع کرد. در نهایت باکمینستر فولر در سال 1961 اختراع خرپای هشت ضلعی را ثبت اختراع کرد. درب فلزی پایون افتخار دارد که در حوزه تولید درب و حفاظ فلزی خدمات منحصر به فردی را به مشتریان ارائه می کند. این مجموعه با بهره گیری از تکنولوژی های روز جهان و کادر مجرب متشکل از طراحان و معماران و مهندسین فنی توانسته است لطافت طرح های زیبا را با سختی آهن تلفیق نماید. اگر طراحی سازه برای بناهایی پیشنهاد شود که شکل ظاهری آن به صورت طرح های مدرن و غیر متعارف می باشد، محاسبات باید دقیق تر بوده و مواد ساختمانی از استحکام بالا برخوردار باشند.

http://barbarinemoone.ir

تحریریه اخبار معماری آریانا