اساسنامه آپارتمان مسکونی چیست؟

لذا بازار کار دیگری که میتوان برای یک مهندس معمار متصور شد، طراحی داخلی فضاها و همچنین طراحی نمای پروژههای مختلف است که هر کدام بسته به نوع طرح و نیاز کارفرما دارای حق الزحمههای متفاوتی هستند. این کانال کار خود را از دی ۱۳۹۴ با انتشار فراخوان رویدادها و مسابقات معماری آغاز کرده بود ولی با آغاز و اوجگیری فعالیت پایگاه و افزایش محتوای روزانه، این اطلاعرسانیها تفکیک و به کانال «فراخوانهای معماری» منتقل شد. مغازه ها و مراکز تجاری از جمله فضاهایی هستند که نسبت به ساختمان های مسکونی تردد بیشتری دارند. فعالیت ها و امکاناتی مانند فعالیت های بازرگانی، فرهنگی و مذهبی هم در امتداد این محور طراحی شده اند. در واقع مدیر مجتمع موظف است مجتمع را در مقابل حوادثی مانند آتشسوزی، سیل و… پس از آن در فصول بعدی اساسنامه در رابطه با مواردی مانند تشکیلات اداری، قسمتهای مشاع (مشترک) و اختصاصی مجتمع، حقوق مالکین و ساکنین، وظایف مالکین و ساکنین، امور مالی مجتمع مسکونی و هزینههای مشترک و اختصاصی و سایر موارد مانند مقررات بازسازی، نقل و انتقال، تغییر اساسنامه و… پس از فوت او، ساخت این شاهکار معماری را پسر این معمار اتریشی به پایان رساند.۶. عملیات عمرانی مطابق نقشه قبلی پس از توقفی چند ساله مجدداً از سر گرفته شد و نهایتاً ۱۸ ساختمان در سه نوع A و B و C به بهرهبرداری کامل رسید و به تدریج تحویل خریداران شد.

شرایطی که کرونا در جهان به وجود آورده، با تعطیلی بسیاری از شرکت ها و دفاتر کار حضوری، فرهنگ دورکاری یا کار از درون منزل را در مدت زمان کوتاهی، بسیار تقویت کرده است. از آنجایی که ایران در شمال و جنوب مرزهای دریایی دارد و از سوی دیگر دریاهای کشورمان نفتخیز هستند، فارغالتحصیلان این گرایش میتوانند در پروژههای مرتبط با صنعت نفت و گاز در سواحل و دریای شمالی و جنوبی کشور مشغول به کار شوند. همچنین خاک رس در بسیاری از مناطق فلات ایران وجود داشته و در ساختمان های اولیه استفاده از خشت و گل دیده شده است. همچنین در صورت تعارض مفاد اساسنامه مجتمع با قانون تملک آپارتمانها، قانون تملک آپارتمانها حاکم است. پلان های مجتمع تجاری، هتل، گلخانه و … در یک مجتمع چه مستاجر و چه مالک در برابر اساسنامه و اداره ساختمان تعهد دارند. چراکه سنگ نما مناسبِ کف علاوه بر اینکه مقاوم بالایی در برابر عوامل بالا دارد، چنانچه با محیط پیرامونی خود هماهنگ باشد؛ فضایی چشم نواز و زیبا را خلق خواهد کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که همه گیری کرونا هنوز پایان نیافته است.

با توجه به ارتفاع ساختمان و لزوم توجه به مسائل سازه ای و تاسیساتی، عناصر فضایی در طبقات همسان در فرمی که از ترکیب دو مربع هم اندازه که محورهای اصلی آنان چرخشی معادل ۴۵ درجه نسبت به یکدیگر دارند به صورت مرکزی ساماندهی و عملکردها در ۲۲ طبقه توزیع شده اند. برای اخذ صلاحیت “طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان” متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری رشته عمران در گرایش خاک و پی و همچنین دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی در صلاحیتهای نظارت یا اجرای پایه یک و حداقل صلاحیت محاسبات پایه دو باشند. این سنگ چنانچه با ضخامت و فراوری مناسب در کف کار شود جز بهترین و استاندارد ترین گزینه ها برای پوشش کف خواهد بود. اما در اینجا برخلاف هنندسه و تناسبات رایج در بلوک های شهر برلین که در انها حیاط های مرکزی غالبا مستطیل یا مربعی شکل و بسیار کم نور می باشند و البته به دلیل محدودیت های حاصل از هندسه سایت به ناچار حیاط مرکزی با فرمی تقریبا نیم دایره ای و توده ها با ارتفاعی مناسب ساماندهی شده اند.

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در جذب مشتری از یک فروشگاه و مغازه تجاری، دکوراسیون و کفپوش آن مغازه است که نقش چشمگیری در میزان رضایت مشتری و درنهایت فروش دارد. و آن جذب مشتری است. سنگ مرمر هرچند سخت تر و انعطاف پذیرتر از سنگ تراورتن است ولی برای نگهداری آن احتیاج به توجه بیشتری می باشد. بنابراین خانههایی با حیاطهای بزرگ و دلباز به خاطرهها سپردهشده و فقط نوستالژی دلنواز آن است که گاهی ذهن خسته این مردم مدرن نشین را نوازش میدهد. معاشرت: ارتباطات زندهای که در گذشته توی کوچه تعریف میشد حالا با استفاده از مشاعات در هر طبقه شکل تازهای گرفته است. رابطهی بنا و حیاط چیزی فراتر از فضای روبازِ محصور میان دیوارهای بلند تعریف شده است؛ فراتر از حیاطهای مرسوم و معمولی که به کوچه و شهر پشت کردهاند و هراس از دیدن و دیده شدن دارند؛ حیاطی برای ما و هم سایه ها. این بنا در مجموع ۱۰۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. این سنت همچنان ادامه دارد. تا به حال هنگام دعوا و اختلاف بین افراد یک ساختمان این جمله را شنیدهاید که فلانی فرهنگ آپارتماننشینی ندارد؟

برای توضیحات بیشتر و مشاهده تصاویر به ادامه مطلب مراجعه نمائید… آندو معماریش را بیشتر تحت تاثیر زادگاهش اوزاکا در ژاپن می داند و از خورشید ،آسمان ،سایه و آب برای خلق فضا استفاده کرده است . ضمن این که هر یک از ساکنین در فضای اختصاصی و مشترک حقوقی دارند، تعهدات و وظایفی هم دارند که هم مستاجر و هم مالک (هر فردی که در مجتمع ساکن است) باید به آن تعهدات پایبند باشند. گرانیت دارای ساب براق است و به جهت ایجاد اصطکاک عملیات مضرس کردن (افزایش اصطکاک و چسبندگی در سطح) را بر روی آن انجام میدهند. این خدمات شامل تخفیفات مربوط به اماکن تفریحی، مراکز اقامتی، فروشگاه ها، مراکز آموزشی، مراکز پزشکی و سایر مراکز طرف قرارداد با سازمان نظام مهندسی گیلان است. بسیاری از مسائل از جمله تحلیل عملکرد، نرمافزارهای کاربردی، نرمافزارهای موازی، سیستمهای توکار، توسعه بازیهای کامپیوتری، پایگاه داده، محاسبات GPU همه منظوره (GPGPU)، بهینهسازی کامپایلر و بسیاری از دیگر موارد به سازمان کامپیوتر و معماری سایت معماری آرین آن وابسته است. فایل مذکور به صورت word و شامل 30 صفحه است. سنگ گرانیت از جمله سنگ هایی باشکوهی است که به دلیل مقاومت و سختی خود در برابر هرگونه تغییرات آب و هوایی، ضربه و …

تحریریه اخبار معماری آریانا