تمرین مستقر در لندن و پراگ برنده مسابقه بازسازی آبگرم بروتالیست چک است

این پروژه 23.8 میلیون پوندی (640 میلیون CZK) آبگرم سابق شهر را به یک کتابخانه معاصر با فضاهای اضافی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، خلاقانه و اجتماعی تبدیل خواهد کرد.


دیوید واورا، رئیس هیئت داوران گفت: [winners] به خوبی از ارزش ساختمان موجود حمام شهرداری سابق آگاه هستند، اما شجاع هستند تا یک بازسازی داخلی متقاعد کننده انجام دهند. رابطه بین قدیم و جدید متعادل است.

این کار جدید – که توسط معماران پتر شوما و پاول فاجفر در سال 2021 تأسیس شد – برنده کلی مسابقه ای که توسط شهر چوموتوف برگزار می شود، انتخاب شد.

طرح پیشنهادی بوئل به بهترین وجه با ایده اصلی مشتری مطابقت دارد که «اسپا» جدید یک بخش جذاب و توسعه‌یافته از شهر با طیف جذابی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای ساکنان و همچنین فضای عمومی فعال خواهد بود. این شهر برای ساکنانش به نماد جدیدی از شهر و برای بازدیدکنندگان تبدیل خواهد شد.



منبع

هدف اصلی طراحی ما حفظ کیفیت معماری اصیل بروتالیستی آبگرم شهرداری چوموتوف، افزودن حساس عناصر معماری معاصر، باز کردن ساختمان به روی عموم و استفاده مجدد تا حد امکان از سازه‌ها و مصالح موجود است. ساختمان اصلی این باعث صرفه جویی در بودجه عمومی و محیط زیست می شود. ابرسازه های بتنی و فولادی تمیز می شوند و با کمک مداخلات محلی، معماران ورودی های سخاوتمندانه ای را به داخل ساختمان، هم از مرکز شهر و هم از پارک شهر باز می کنند. نماهای شیشه ای بزرگ بازسازی شده عملکرد اجتماعی ساختمان را ارتقا می دهد و ورودی های جدید فضای داخلی را به فضای عمومی خارجی باز می کند.

در ماه آگوست، بوئل با ویلیام متیوز Associates، Expedition Engineering، شرکت چک Agile Engineering و متخصصان حمل و نقل کابلی DCSA در یک مناقصه برنده رقابت برای یک تله کابین جدید در پراگ همکاری کرد.

نظر معماران

معماران بوئله مستقر در لندن و پراگ برنده مسابقه بین المللی برای تبدیل آبگرم شهری چوموتوف به کتابخانه و مرکز فرهنگی جدید شده است.هیئت داوران از ادغام ساختمان در بافت مرکز شهر چوموتوف و معرفی یک نقطه کانونی جدید به پارک شهر موجود. حجم کلی ساختمان بدون تغییرات قابل توجه باقی مانده است. عملکرد اصلی ساختمان، کتابخانه، در سالن اصلی استخر قرار گرفته است و از فضای سخاوتمندانه پر از نور استفاده می کند. با پیروی از الگوی کتابخانه های سنتی، بیشتر عناصر داخلی، از جمله کتابخانه تعبیه شده در «استخر»، چوبی است. این نه تنها به احساس طبیعی فضاها کمک می کند، بلکه با معماری اصیل بروتالیستی سالن اصلی استخر، که عمدتاً از بتن و فولاد تشکیل شده است، در تضاد است.

شوما و فجفر گفتند: «در طراحی تغییر ساختمان آبگرم، ویژگی‌های معماری آن را یک بار دیگر می‌یابیم و آن‌ها را با شکوه کامل برای بازدیدکنندگان آشکار می‌کنیم. فضای نمادین سالن بزرگ استخر با مناظر آن به پارک مجاور و مرکز چوموتوف حفظ شده و با ساختار چوبی ساخته شده سبک به کتابخانه ای با فضایی فراموش نشدنی تبدیل شده است.

ساختمان جدید این شانس را دارد که به قلب واقعی منطقه پارک شهر تبدیل شود. افراد می توانند در یک رابطه فعال در داخل و خارج ساختمان زندگی کنند. بخش ورودی به روشی پیچیده در موقعیت گوشه ای به خیابان مانس باز است و بنابراین ساختمان را با ساختار موجود شهر متصل می کند.

برد معماران بوئل چهارمین پیروزی در رقابت را از زمان راه اندازی دو سال پیش رقم می زند. در دسامبر این شرکت برنده مسابقه ای برای یک بلوک اقامتی ورزشی در شهر Pelhřimov چک شد و چند ویل قبل از آن برنده مسابقه طراحی یک پل برای عابران پیاده و دوچرخه سواران در خدمت پارک جنوبی در صوفیه، بلغارستان شد.