تمرین K4 بیرمنگام 360000 پوند بدهکار است

Ghosh همچنین یک مشاور فرعی را استخدام کرد که در ساختمان های بلند تخصص داشت تا در طراحی “دهکده عمودی کم کربن دگرگونی” کمک کند.

این تمرین در سال 2010 توسط کارگردان باب گوش به همراه باب شاکشفت، که اکنون از Baustudio است، تأسیس شد. این شرکت که 10 پرسنل داشت، عمدتاً بر بیرمنگام و منطقه وسیع‌تر وست میدلندز متمرکز بود.

معماران طرح هایی را در آوریل 2022 ارائه کردند (تصویر زیر)، اما Cordia Blackswan متعاقباً برنامه خود را پس گرفت و K4 را از پروژه خارج کرد. Ghosh گفت: «این بدیهی است که این موضوع را تشدید کرد، اما تنها دلیل مشکلات K4 نبود.

پروژه ها شامل Granville Lofts، یک ساختمان آپارتمانی در کنار آب در بیرمنگام بود. Marstons Hub، توسعه مسکن اجتماعی با کاربری مختلط در یک کارخانه قدیمی در Shropshire. و طرحی برای تبدیل ایستگاه آتش نشانی کلاس دوم بیرمنگام به مسکن دانشجویی که برنده دو جایزه شد.

او گفت که تجربه خیابان Thorp به او آموخته است که به عنوان یک تمرین کوچک، “برای رقابت برای پروژه های بزرگتر، هر سرمایه گذاری جدید ممکن است نیاز داشته باشد بخشی از یک ساختار بزرگتر باشد”.



منبع

بیانیه امور همچنین نشان می دهد که K4 بیش از 34000 پوند به طلبکاران تجاری بدهکار است. بزرگترین بدهی کلی شرکت شامل بیش از 193000 پوند بدهی به HSBC و بیش از 53000 پوند به HMRC بود.

بر اساس بیانیه ای از امور، K4 با کسری خالص بیش از 361500 پوند در زمانی که معاملاتش در ژانویه متوقف شد، انحلال شد.

او گفت: “تعدادی از عوامل کمک کننده بود که منجر به از بین رفتن معماران K4 شد.” “اینها در گزارش مدیر تصفیه به طلبکاران مستند شده است، اما اساساً پروژه هایی بودند که به دلیل مسائل مالی و قابلیت دوام متوقف شدند و پروژه هایی که به طور کامل لغو شدند.”

منبع: Cordia Blackswan

Ghosh پس از بسته شدن شرکت گفت که او اکنون در حال برنامه ریزی یک تمرین جدید است و در چند هفته آینده جزئیات بیشتری را ارائه خواهد کرد.

اما طبق بیانیه اموری که توسط مدیر تصفیه Poppleton & Appleby تهیه شده بود، K4 همچنین در زمان انحلال بیش از 130000 پوند بدهی کتاب به خود داشت.

باغ های راش ludlo 3277 curtis mcnally pressimage 2

باغ های راش، لودلو توسط معماران K4

Ghosh و Shakeshaft که سه سال پس از تأسیس شرکت را ترک کردند، در سال 2010 به AJ گفتند که آنها معتقدند[d] در ایده “چه کسی جرات می کند پیروز می شود”، بنابراین ترس به آن وارد نمی شود. اگر چیزهایی رخ می دهد که خارج از کنترل ما هستند، پس فقط باید باهوش باشیم و خود را با شرایط در حال تغییر وفق دهیم.

منبع: کورتیس مک نالی

Ghosh به AJ گفت که وقتی شرکت در ماه گذشته از کار افتاد، مبالغ هنگفتی بدهکار بود که قابل بازیابی نبود، در حالی که پروژه‌های متوقف شده به این معنی بود که پول کافی وارد این تجارت نمی‌شد.

از جمله پروژه های بزرگ اخیر این تمرین، یک برج 170 متری در خیابان تورپ در بیرمنگام بود که می توانست سومین برج بلند شهر باشد. Ghosh گفت که K4 اساساً باید اندازه نیروی کار معماری خود را دو برابر می کرد و زیرساخت مدل سازی اطلاعات ساختمان را از ابتدا برای توسعه دهنده Cordia Blackswan برای این پروژه ایجاد می کرد.

تحریریه اخبار معماری آریانا