خانه آینده، دبی

این مسابقه که توسط Buildner سازماندهی شده و توسط مرکز عالی دولت محمد بن راشد و تأسیس مسکن محمد بن راشد حمایت می شود – هدف از این مسابقه شناسایی یک مفهوم مسکن 218400 (1 میلیون درهم) است که می تواند به لیست فعلی گزینه های مسکن برای شهروندان اماراتی اضافه شود. در هنگام ساختن خانه آینده خود را انتخاب کنند.

دبی پرجمعیت ترین شهر امارات متحده عربی است و سال گذشته به اولین شهر در خاورمیانه، آفریقا و منطقه جنوب آسیا تبدیل شد که میزبان یک نمایشگاه جهانی بود. مسابقه خانه آینده سه سال پس از برنده شدن معماران IJP مستقر در لندن و مهندس AKT II در مسابقه طراحی پل عابر پیاده به طول 230 متر در دبی برگزار می شود.

داوران شامل مایکل کالاتراوا، مدیر اجرایی Calatrava International خواهند بود. چارلز واکر، مدیر معماران زاها حدید؛ احمد بوخاش، بنیانگذار Archidentity; و عبدالرضا ابوالحسن، مدیر اجرایی برنامه ریزی ریلی و توسعه پروژه ها در اداره راه و حمل و نقل دبی.

آخرین مسابقه خانه آینده به دنبال پیشنهادهایی برای یک خانه جدید خودکفا است که بتواند در هر نقطه از دبی ساخته شود و بتواند بدون آب یا برق برای حداقل دو هفته متوالی کار کند.

برنده کلی – که در 30 نوامبر اعلام می شود – یک جایزه برتر 109200 پوندی (500000 درهم) دریافت می کند و پروژه خود را برای ساخت و ساز به جلو می برد. جایزه دوم 43680 پوندی (200000 درهم) و جایزه سوم 21840 پوندی (100000 درهم) همراه با جایزه ویژه خودکفایی برای مفاهیم خارج از شبکه به ارزش 43680 پوند (200000 درهم) نیز اهدا خواهد شد.

جزئیات مسابقه

برای مسابقه خانه آینده، شرکت‌کنندگان وظیفه دارند الگویی برای یک خانه جدید برای شهروندان اماراتی در دبی طراحی کنند. هیئت داوران که با مشارکت دولت دبی اجرا می شود، به دنبال پروژه های نوآورانه ای است که از طراحی برای تازه کردن پیشنهادات فعلی به مردم محلی استفاده می کند و آنها را با زیبایی شناسی معماری کشور و مردم آن به روز می کند.

این مسابقه از معماران و طراحان دعوت می‌کند تا پیشنهاداتی را برای خانه‌ای جدید «بسیار مقرون‌به‌صرفه، قابل گسترش، انقلابی، نوآورانه، زیباشناختی» ارائه دهند که می‌تواند در هر نقطه از کشور هم مرز با خلیج فارس ساخته شود.

عنوان پروژه خانه آینده
مشتری دولت دبی
ارزش قرارداد 218,400 پوند (1 میلیون درهم)
مهلت دور اول 30 سپتامبر 2023
محدودیت های طرح پیشنهادی را می توان به صورت فردی یا تیمی (حداکثر 4 نفر از اعضای تیم) توسعه داد. مکاتبه با برگزارکنندگان باید به زبان انگلیسی انجام شود. تمام اطلاعات ارسال شده توسط شرکت کنندگان باید به زبان انگلیسی باشد. هزینه ثبت نام از 150 یورو شروع می شود و تا 190 یورو افزایش می یابد.
اطلاعات بیشتر https://houseofthefuture.ae/



منبع

طبق این خلاصه: «خانه و خانه همیشه یک چیز نیستند. و در حالی که جنبه‌هایی که یک مکان را خانه شما می‌سازد به ویژگی‌های فیزیکی محدود نمی‌شود، معماری هنوز هم می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. تفاوت‌های فرهنگی، موقعیت مکانی، منابع، و شکل خانواده شما همگی بر آنچه در خانه به دنبال آن هستید تأثیر می‌گذارند. و در دنیایی که به نظر می رسد سریعتر از همیشه در حال تغییر است، آیا معماران و طراحان می توانند نیازهای خانه های عصر جدید را پیش بینی کنند؟

تحریریه اخبار معماری آریانا