دیوید آجای در پرونده اخراج ناعادلانه با کارگردان سابق قرار می گیرد

بر اساس اظهارات شاهدی که در می 2021 ارائه شد، معمار ارشد ادعا کرده بود که برای راه اندازی و اداره دفتر در پایتخت غنا انتخاب شده بود و در سال 2012 با دختر کوچکش از لندن نقل مکان کرده بود.

حکمی که دیروز (8 فوریه) صادر شد و توسط AJ مشاهده شد، نشان می دهد که یک توافق خارج از دادگاه توسط این زوج در پایان ماه گذشته ارائه شده است.

او اضافه کرد که او فقط مستحق دریافت اخطار چهار هفته‌ای بود که به درستی به او پرداخت شد.

Asafu-Adjaye 61,903 دلار به عنوان حقوق مازاد بر کار و غرامت، هزینه ها و خسارات، بعلاوه حکمی برای متهمان به پرداخت حدود 3000 پوند به مقامات غنا در تامین اجتماعی و بیمه ملی (SSNIT) مطالبه کرده بود که ادعا می کند به دستمزد او بدهکار است.

اما سه سال بعد، طبق این ادعا، به Asafu-Adjaye گفته شد که دفتر غنا بسته می‌شود و بدون پرداخت هزینه اضافی یا پیشنهاد هزینه‌های جابجایی به بریتانیا که از اواسط دهه 80 در آنجا تحصیل و زندگی می‌کرد، رها شد. مدعی، دانشجوی سابق بارتلت و معمار Foster + Partners، گفت که به جای 11 هفته لازم برای کارکنان ارشد، فقط چهار هفته به او اخطار داده شد.

هر دو طرف از اظهار نظر خودداری کردند.

این ادعا که دیوید ادجایه و شرکت غنائی Adjaye Associates Ghana Ltd را به عنوان متهم فهرست می‌کند، می‌گوید اخراج او به منزله اخراج بوده است، اما هیچ روشی برای تعدیل کار انجام نشده است، که قانون کار سال 2003 غنا را نقض می‌کند.

گزارش تکمیلی زبیده مبونو اسماعیل.



منبع

دفاعیات Adjaye رد کرد که خاتمه Asafu-Adjaye بر اساس قصد بسته شدن دفتر غنا بوده است. همچنین اتهامات مربوط به SSNIT را رد کرد و استدلال کرد که او از ثبت نام در این طرح خودداری کرده است.

بیانیه دفاعیه ای که در دادگاه تسلیم شد، تمام اتهامات علیه Adjaye و شرکت را رد کرد. در این بیانیه آمده است که استخدام Asafu-Adjaye طبق قرارداد جدید امضا شده در هنگام نقل مکان به غنا “قانونی” خاتمه یافته است.

او ادعا کرد که این کار برای جلوگیری از پرداخت مازاد بر کار انجام شده است. دفاع متقابل گفت که SDAA یک شرکت جداگانه است که «هیچ ارتباطی» با شکایت ندارد.

حکم رضایت توافق شده بین طرفین اکنون توسط قاضی فرانک آبادوه راکسون امضا شده است، اگرچه شرایط آن فاش نشده است.

بیانیه شاهد Asafu-Adjaye، که در کنار این ادعا ثبت شد، همچنین ادعا کرد که Adjaye شرکت غنا را منحل نکرد و در عوض به پیشنهاد کاری، از جمله پروژه کلیسای جامع ملی، از طریق یک شرکت تازه تاسیس دیگر، Sir David Adjaye & Associates (SDAA) ادامه داد. .

پس از تأسیس شرکت غنا Adjaye، که Asafu-Adjaye دومین مدیر و منشی شرکت بود، این دفتر برنده تعدادی از پروژه های برجسته شد. با این حال، در سال 2015، Asafu-Adjaye مطلع شد که دفتر به دلیل “عدم ایجاد بودجه کافی” بسته شده است و تمام قراردادهای کارکنان با یک ماه اخطار فسخ شده است.

بر اساس شکایتی که در دادگاه عالی آکرا ارائه شده است، آلیس آسافو-ادجایه – که هیچ نسبتی با دیوید ادجی ندارد – پس از اخراجش از سمت معاونت پروژه های آفریقایی در سال 2015، 61903 دلار (50000 پوند) برای “فسخ ناعادلانه” مطالبه کرد.