غرفه مکستروپولی 2023

هیئت داوران امسال در اواسط نوامبر اعلام می شود. آثار ارسالی باید شامل یک صفحه نمایش 60 در 90 سانتی متری باشد که دارای نمودارهای مفهومی، پلان ها، طرح ها، بخش ها و شرح پروژه 250 کلمه ای به زبان انگلیسی یا اسپانیایی باشد.

برنده مسابقه Mextrópoli Pavillion 2022 Walled Garden توسط دانیل دائو، کارلوس گالیندو و کارلوس ادواردو مورنو بود. طرح برنده Mextrópoli Pavillion 2023 به موقع برای دهمین جشنواره بین المللی معماری مکستروپولی که سال آینده در مکزیکوسیتی برگزار می شود، ساخته می شود.

عنوان پروژه غرفه مکستروپولی 2023
مشتری آرکین
ارزش قرارداد 10400 پوند
مهلت دور اول 27 فوریه
محدودیت های معماران، طراحان، برنامه ریزان شهری، جامعه شناسان، دانشجویان و/یا موارد مشابه، از سراسر جهان، به صورت فردی یا تیمی، می توانند شرکت کنند. پروپوزال ها باید منتشر نشده باشند و در مسابقات قبلی ارائه و یا جوایزی دریافت نکرده باشند. پیشنهاد می شود یکی از اعضا معمار باشد، اما الزامی نیست. هر شرکت کننده یا تیم می تواند تنها یک پیشنهاد ارائه دهد. در هیچ موردی عضو یک تیم نمی تواند بخشی از تیم دیگر باشد.
اطلاعات بیشتر https://arquine.com/concurso/pabellon-mextropoli-2023/



منبع

با توجه به خلاصه: “مسابقه شما را به طراحی، ساخت و فعال کردن یک غرفه در مرکز تاریخی مکزیکو سیتی در چارچوب جشنواره معماری و شهر مکستروپولی دعوت می کند. غرفه ای که به طور موقت در شهر قرار می گیرد و از گفتمان خود می تواند یک پیشنهاد خلاقانه و پایدار ایجاد کند. که امکان توسعه یک برنامه عمومی باز را فراهم می کند و مکانی را برای تعامل بین معماری و شهروندی ایجاد می کند.

مکزیکو سیتی با 20.5 میلیون نفر جمعیت، بزرگترین منطقه شهری در نیمکره غربی و یکی از مهم ترین سکونتگاه های قاره آمریکا است. جشنواره Mextrópoli با هدف ایجاد گفتگو بین بازدیدکنندگان و کارشناسان، ترویج خلاقیت، تفکر انتقادی و مشارکت به منظور ایجاد ایده های جدید در مورد معماری و طراحی شهری در مکزیک است.

تیم برنده 100000 دلار MXN برای تحویل طرح خود دریافت خواهد کرد. همچنین جایزه دوم 50,000 دلار MXN و جایزه سوم 25,000 دلار MXN وجود دارد.

جزئیات مسابقه

از سال 1998، آرکوین میزبان یک مسابقه بین‌المللی است که به بررسی مسائل مربوط به معماری و شهرسازی در مکزیک و تشویق گفتگوی بیشتر با مردم می‌پردازد. Bianchimajer + Anna Merci با پیشنهادی برای مهار ظروف آب بازیافتی در مسابقه 2018 برنده شد و غرفه 2019 – دارای ساختار چوبی و پارچه ای در اطراف حیاط سنگ تزونتل – توسط Suma Estudio طراحی شده است.

در سال 2020، Sabrina Morreale و Lorenzo Perri از استودیو Lemonot و فدریکو فاولی به عنوان برندگان کلی از بیش از 290 برنامه در رقابت بین المللی ناشناس انتخاب شدند. طرح برنده آنها – پالاپا گاسترونومیک – آماده مونتاژ در مرکز آلامدا بود که سازمان بهداشت جهانی یک بیماری همه گیر جهانی را اعلام کرد و بنابراین به جای آن برای سال 2021 در انبار قرار گرفت.

این مسابقه ناشناس و تک مرحله ای از معماران، طراحان، برنامه ریزان شهری، جامعه شناسان و دانشجویان دعوت می کند تا مفاهیمی را برای یک غرفه قابل بازیافت طراحی کنند که فضای عمومی را فعال می کند و تفکر در مورد مسائل کلیدی معاصر شهری را ترویج می کند. این مسابقه بیست و پنجمین مسابقه از نوع خود است که توسط پلتفرم تحقیقاتی مکزیکی Arquine برگزار می شود.

شرکت کنندگان باید با در نظر گرفتن توانایی تحریک و جذب عموم، قطعه ای را ارائه دهند که شرایط مندرج در قوانین این مسابقه را از نظر زمان، هزینه و ویژگی ها داشته باشد، که بخشی اساسی از ارزیابی پروپوزال خواهد بود.