مشتری اصلی “عشق سخت” را به حرفه معماری “شکسته” می دهد


پیتر جورج که مدیر اقتصاد و پایداری شورای ایلینگ در منطقه ایلینگ لندن است، به نمایندگان جوایز RIBA لندن گفت که اخیراً نتوانسته است معماری را به عنوان یک شغل خوب برای یک دختر سیاه پوست توصیه کند.

رئیس محترم توسعه در اوایل سال جاری پس از 9 سال مسئولیت طرح 6 میلیارد پوندی مریدین واتر انفیلد به شغل فعلی خود نقل مکان کرد. او گفت که پدر و مادر دختر با او مشورت کرده اند.

جورج جمعه گذشته به مخاطبان جوایز RIBA در پورتلند پلیس گفت: “چه می توانم بگویم؟”

من از این واقعیت متنفر بودم که نمی توانستم این حرفه که زمانی عالی را به عنوان یک گزینه شغلی خوب برای دخترشان توصیه کنم.

من نمی‌توانم به این واقعیت اشاره نکنم که شکاف دستمزد جنسیتی در صنعت معماری در واقع بدتر می‌شود. باید بگویم که دستمزد نسبت به سال های تحصیل ضعیف بود. و چگونه می توانم به تعداد معماران سیاه پوست اشاره نکنم [is] فقط 1 درصد؟

من از این واقعیت متنفر بودم که نمی توانستم با حسن نیت این حرفه بزرگ شما را به عنوان یک گزینه شغلی خوب برای دخترشان توصیه کنم.

در شبی که 52 پروژه در پایتخت، گونگ‌های منطقه‌ای را جمع‌آوری کردند، جورج همچنان انتقادات را انباشته می‌کرد.

«حرفه‌ای که انجمن خیریه معماران و پادکستی به نام دارد معمار شکسته او اعلام کرد که یک حرفه شکسته است.

تا زمانی که به موضوع حقوق و دستمزدهای معماری و در نتیجه کارمزدها پرداخته شود و با شیوه‌های معماری، این رقابت را تا آخر متوقف کنید، همچنان مشکل تنوع خواهید داشت.

“ما باید ضرب المثل قدیمی معماری را که فرم از عملکرد پیروی می کند پاره کنیم”

او افزود که بخش محیط‌زیست ساخته‌شده نیز وقتی پای پایداری به میان می‌آید، «چیزی برای دلخوری ندارد».

جورج گفت: «نمی توان اجازه داد که قابلیت پروژه همچنان بر قابلیت حیات سیاره پیروز شود. «ما باید ضرب المثل قدیمی معماری را که فرم از عملکرد پیروی می کند، پاره کنیم. مشکل اصلی این است که تابع تک است.

او گفت که شورای ایلینگ اکنون معماران را به چالش می‌کشد تا نشان دهند که چگونه ساختمان‌های پیشنهادی می‌توانند برای استفاده جایگزین در آینده سازگار شوند، و به زودی همه برنامه‌های کاربردی برای تخریب را برای توجیه عدم امکان نگهداری نیاز خواهد داشت.

با عطف به موضوع مقرون به صرفه بودن مسکن در مرکز لندن، جورج خواستار سهام اجاره ای بیشتر برای ساکنان شد و پرسید: «آیا هیچ یک از معماران حاضر در اتاق می توانند نقطه ای را به خاطر بیاورند که طراحی خانه ها را در این مناطق متوقف کردید و به طراحی دارایی روی آوردید؟ ‘

علیرغم نظرات صریح خود، رئیس Ealing خواستار ابراز علاقه به شغلی برای بازسازی دفتر مرکزی شورا شد. او گفت: “اگر معمارانی در اتاق هستند که می خواهند بازسازی دفاتر ما را طراحی کنند، لطفا بیایند و بعد از آن با من صحبت کنند.”

پیشنهادهای قبلی Patel Taylor و Trehearne Architects برای جایگزینی طرح 26 طبقه با کاربری مختلط اخیراً حذف شد.

با قضاوت بر اساس نظرات رسانه های اجتماعی، این سخنرانی سخت با استقبال خوبی از سوی این حرفه مواجه شد.

راسل کورتیس، مدیر RCKa، آن را “خشن و پرشور” توصیف کرد، اما گفت که معماران “به شدت به عشق سخت نیاز دارند”.

الیور لوری، کارگردان Ackroyd Lowrie، برخی از «نکات واقعاً عالی» را تحسین کرد، در حالی که جری تیت، کارگردان معماران Tate+Co از یک «سخنرانی عالی» استقبال کرد که «کاملاً به‌جا» بود.

حتی دیان اسمال، مدیر منطقه ای RIBA نیز از این موضوع حمایت کرد و گفت: “پیام عالی، تحویل عالی، تاثیر بسیار زیاد”.



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا