مطالعه مارشال اصول کلیدی طراحی را برای ایجاد فضاهای امن‌تر شناسایی می‌کند

مقررات خاصی در مورد ایمنی از نظر مواردی مانند عرض مسیر، استفاده از رمپ و ارتفاع پله وجود دارد که باید در برنامه ریزی هر فضای عمومی رعایت شود. اما عواملی مانند آکوستیک، مسیرهای بینایی و مسیریابی به همان اندازه مهم هستند، اگر مواد مورد استفاده در طراحی هر سطحی از آشنایی را ارائه می‌دهند و فضایی را می‌توان نادیده گرفت – همه اینها به احساس ایمنی کمک می‌کنند.

مشارکت جامعه در مراحل اولیه طراحی فضاهای عمومی حیاتی است. بیایید شروع به برگزاری رویدادهایی کنیم که همه بخش های جامعه را با هدف مشترک اطمینان از کارآمدی فضاهای عمومی برنامه ریزی شده برای همه درگیر کند.

نظر شما درباره نقش صدا و آکوستیک در این مناظره چیست؟

نظریه “پنجره شکسته” به طور گسترده در سراسر جامعه شناخته شده است. اگر مکانی فرسوده یا خراب به نظر می رسد، مردم کمتر با آن درگیر می شوند و از آن مراقبت می کنند، که به مرور زمان احساس امنیت را کاهش می دهد. وظیفه طراحان یا برنامه ریزان این نیست که نحوه نگهداری فضاها را در درازمدت دیکته کنند، اما آنچه می تواند کمک کند ایجاد حس مالکیت در جوامع بر فضاهایی است که ایجاد می کنیم، که به نوبه خود باعث می شود افراد تمایل بیشتری به حفظ آنها داشته باشند. بنابراین آنها از آنها لذت بیشتری می برند.

آنچه یافته‌های ما نشان می‌دهد این است که می‌توان در مراحل اولیه طراحی فضاهای عمومی کارهای بیشتری انجام داد تا مردم احساس امنیت کنند. به عنوان مثال، مراکز حمل و نقل را در نظر بگیرید. دستورالعمل‌های موجود در مورد نحوه طراحی ایستگاه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های قطار برای فراگیر بودن وجود دارد، اما آنها به‌عنوان برخی از مکان‌هایی که مردم فعالانه در تاریکی از آن‌ها اجتناب می‌کنند، رتبه‌بندی می‌شوند.

چگونه این بحث باعث می شود مارشال در مورد محصولات خود و نحوه استفاده از آنها متفاوت فکر کند؟

بر اساس یافته‌های ما، از هر پنج نفر، چهار نفر هنگام تاریکی در مکان‌های عمومی احساس ناامنی بیشتری می‌کنند و به طور متوسط ​​۱۲ برابر بیشتر از ساعات روز از چنین مناطقی دوری می‌کنند.

در حالی که مجموعه ای از مشاوره های طراحی و دستورالعمل های مقررات ساختمانی وجود دارد که به مدیریت آکوستیک در داخل ساختمان ها اختصاص داده شده است، اهمیت کیفیت منظره صدا در طراحی قلمرو عمومی کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

خیابان‌های مسکونی امن‌ترین مکان‌های عمومی در نظر گرفته می‌شوند، با این حال نزدیک به یک چهارم (24 درصد) گفته‌اند که هنوز در هنگام تاریکی از آنها اجتناب می‌کنند. سواحل، مراکز حمل و نقل و مراکز شهر نیز به عنوان مکان هایی نامگذاری شده اند که برخی از مردم در این مدت از آن اجتناب می کنند.

با این حال، آنچه در اینجا نیز مورد نیاز است، یک قطعه آموزشی بزرگ در مورد اینکه چگونه انواع مختلف تعمیر و نگهداری می‌تواند بر احساس ایمنی و همچنین تضاد مداوم بین ایمنی و تنوع زیستی تأثیر بگذارد است. به عنوان مثال، چمن نامرتب را در نظر بگیرید. ممکن است برای برخی نامرتب به نظر برسد، اما برای برخی دیگر برای حمایت از تنوع زیستی حیاتی است. با این حال، چمن‌های چیده‌شده از نظر به حداقل رساندن خطرات سفر و سقوط، ایمن‌تر هستند و به نظر می‌رسد که توسط جامعه بهتر نگهداری می‌شوند، بنابراین احساس امنیت بیشتری را ارائه می‌دهند.

یافته های کلیدی مقاله سفید مارشال در مورد ایجاد فضاهای امن تر چیست؟

چقدر معمول است که در مراحل اولیه طراحی فضای عمومی جدید به طور کامل ایمنی و فراگیر در نظر گرفته شود؟

من فکر می کنم پیشرفت هایی در این زمینه حاصل شده است، اما کارهای بیشتری می توان انجام داد. برای مثال، این تصور رایج است که مکان‌ها در صورتی که افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند، احساس امنیت می‌کنند. با این حال، اگر کاربران یک فضا همگی جمعیت‌شناختی مشابهی داشته باشند و علایق مشترک کاملاً مشخصی داشته باشند، این می‌تواند نسبت به فردی که خارج از آن آرایش قرار می‌گیرد احساس بیگانگی کند.

پارک‌ها و باغ‌ها در این زمان به عنوان کم‌ایمن‌ترین فضاها در نظر گرفته می‌شوند، به طوری که 80 درصد مردم از آنها اجتناب می‌کنند – 40 برابر بیشتر از روز. آبراه‌ها، مانند کانال‌ها، به‌عنوان کم‌ایمن‌ترین مکان‌های عمومی در شرایط نوری دیده می‌شوند. 11 درصد اظهار داشتند که به طور فعال در طول روز از چنین مکان هایی اجتناب می کنند، با این حال، زمانی که هوا تاریک است، این رقم تقریباً هفت برابر شده و به 76 درصد رسیده است.

اما ثابت شده است که آکوستیک به لذت و احساس امنیت در یک فضای عمومی کمک می کند. به عنوان مثال، صداهای خاص محیط – مانند آواز پرندگان یا صدای انسان – به ایجاد حضور اجتماعی کمک می کند، که اغلب منجر به افزایش احساس امنیت می شود. در مقابل، صداهای مزاحم مصنوعی، مانند ترافیک بلند، می تواند به طور قابل توجهی بر درک ایمنی تأثیر منفی بگذارد.

به عنوان بخشی از تحقیقات ما، بیش از 30 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از صداها در هنگام بیرون و در مکان های عمومی در هنگام تاریکی آگاه هستند، با برخی می گویند که احساس ناامنی اغلب در هر جایی که ورودی های حسی کلی – مانند بینایی – افزایش می یابد، تشدید می شود. محدود است، از طریق نور ضعیف یا در فضاهای تنگ. در مقاله سفید، ما برخی از ملاحظات طراحی را ارائه کرده‌ایم که می‌توانند به مقابله با این چالش کمک کنند.

یافته‌های این تحقیق بحث‌های داخلی زیادی را در مورد اصول طراحی و اینکه چگونه محصولات موجود ما باید برای ایجاد حس ایمنی بیشتر در فضاهای عمومی به کار گرفته شوند، برانگیخته است. آنچه اکنون می دانیم این است که برخی از اصول طراحی با نیت خوب و موجود دیگر برای هدف مناسب نیستند، جایی که در مناطق دیگر، تئوری عالی در مناطقی که در آن تعارض وجود دارد گم می شود، به عنوان مثال جایی که تنوع زیستی ممکن است در اولویت قرار گیرد.

ما خلاقیت خود را با استقبال از ایده‌هایی برای محصولات جدید از همه زمینه‌های کسب‌وکار، نه فقط آن‌هایی که در تیم طراحی ما کار می‌کنند، تقویت می‌کنیم، زیرا معتقدیم استقبال از افکار سراسری به ما کمک می‌کند تا ایده‌هایی را ایجاد کنیم که واقعاً فراگیر باشد. ایمن است و نیازهای محیط را نیز متعادل می کند. همه در مارشالز این قدرت را دارند که بخشی از کار فوق العاده مهمی باشند که پیش رو داریم.



منبع

آیا موافقید که ایمنی و فراگیر بودن گاهی اوقات می‌توانند در تضاد باشند و اگر چنین است، چگونه می‌توان از آن اجتناب کرد؟

به نظر شما مدیریت با کیفیت و نگهداری از فضای عمومی در همه این موارد چقدر اهمیت دارد؟

ما از این یافته‌ها برای توسعه کاغذ سفید ایجاد فضاهای امن‌تر استفاده کرده‌ایم، که تفاوت قابل توجهی را بین نحوه دید عمومی فضاها در زمان‌های مختلف روز برجسته می‌کند، دلایل افزایش آگاهی عمومی از ایمنی در هنگام تاریکی را بررسی می‌کند و یک طرح کلی را مشخص می‌کند. مجموعه ای از ستون های طراحی که از معماران، طراحان، برنامه ریزان و سایرین در صنعت برای اطمینان از ایمنی پشتیبانی می کند، در تمام فضاهای عمومی ادغام شده است.

به‌عنوان طراح، نمی‌توانیم آنچه را که «ایمن» تلقی می‌شود، به سادگی تجویز کنیم، زیرا این امر برای همه به‌طور متفاوتی به نظر می‌رسد. ایمنی واقعی زمانی است که فضاهای عمومی منعکس کننده بخش های مختلط جامعه هستند – که به نیاز به مشارکت افراد با پیشینه ها و سبک های زندگی مختلف در طراحی انواع فضاها بازمی گردد.

به طور مشابه، نحوه رشد درختان مرتفع و پرچین ها می تواند باعث شود برخی در تاریکی احساس ناامنی یا ترس کنند، اما آنها زیستگاه های خوبی برای پرندگان و سایر حیوانات کوچک فراهم می کنند. کمک به جوامع برای درک اینکه چگونه می توانند تعادل ایجاد کنند بسیار حیاتی است و صنعت ما نقش بزرگی در آن ایفا می کند.

تحریریه اخبار معماری آریانا