مناظر رادیکال در تیت لیورپول

از نظر ظاهری، تصاویر منظره ای زیبا از اقیانوس اطلس را به تصویر می کشند. با این حال، پولارد تلاش می کند به ناظران یادآوری کند که اقیانوس اطلس و ساحل آن ذاتاً مرزهایی هستند که به مردم سیاه پوست و قهوه ای آسیب رسانده و صدای آنها را خاموش کرده است. با توجه به اینکه بحث در مورد استعمارزدایی در حال حاضر در اوج است، گنجاندن آثار پولارد با ظرافت صحنه ای را برای شکستن سکوت و ارزیابی مجدد رادیکال چنین مناظری فراهم می کند.

Radical Landscapes تا 4 سپتامبر در تیت لیورپول است

در سراسر مناظر رادیکال، روابط، چه مثبت و چه منفی، بین بدن سیاه و قهوه ای و زمین یک موضوع مشترک است. برای شخصی از میراث کارائیب و غرب آفریقا، مانند من، این موضوع ممکن است واضح تر از سایر بازدیدکنندگان باشد، اما با این وجود، کار در این بخش این ایده ها را به خوبی روشن می کند. مقداری صمیمیت توسط داوینیا-آن رابینسون. قطعه اینگرید پولارد، اقیانوس ها جدا، از طریق عکس های سیاهپوستان بریتانیایی در مناطق ساحلی به تاریخ سیاه پوستان بریتانیا می پردازد.

در این مرحله، لحن طغیان است. پاسبان فلاتفورد میل (“صحنه ای در رودخانه قابل کشتیرانی”) لحظه ای آرامش را فراهم می کند. با این حال، با در نظر گرفتن، آیا این تصویر حیرت انگیز از زندگی روستایی بریتانیا به واقعیت های خشنی که در آن زمان برای کارگران زمین وجود داشت می پردازد؟ در سراسر این بخش اول، با عنوان سرزمین مشترک ما، موضوع رادیکالیسم رایج است: مردم زمین را به دست خود می گیرند. صحنه را برای سفری از تجربیات با سرزمین خاموش و اغلب رنج‌دیده آماده می‌کند.

جرمی دلر توسط مهاجران ساخته شده است هنگام ورود به شما خوشامد می گوید و پس از آن فواصل صداهای مختل کننده، نورپردازی دراماتیک و ویدیوی 38 دقیقه ای تینا کین وجود دارد. در دستان ما، گرینهام، که اردوگاه صلح زنان مشترک گرینهام (1981-2000) را جشن می گیرد. این بر روی یک دوجین تلویزیون قدیمی نصب شده در یک قاب داربست ارائه شده است.

بخش دوم – هنر در یک بحران اقلیمی – شما را از تصاویر و صداهای اعتراضی به پیش بینی های متفکرانه گوستاو متزگر منتقل می کند. محیط کریستال مایعو فیلمی از گروه نورونی پراجکت آرت ورکز، روشنایی بیابانکه گروهی از هنرمندان متنوع عصبی، خانواده‌ها و مراقبانشان را برای چندین روز در طول سفر به یک گلن دورافتاده اسکاتلندی دنبال می‌کند و با این کار این دیدگاه را در مورد اینکه چه کسی حق لذت بردن از حومه شهر را دارد، گسترش می‌دهد.

تیت لیورپول، مناظر رادیکال.

لوئیس اسمیت-لاسی یک طراح شهری و افسر پروژه در اشتراک دارایی است. می توانید او را در اینستاگرام دنبال کنید و توییتر.





منبع

در سراسر جهان، ارتباط ذاتی بین زمین و طبیعت ثابت است. یکی بدون دیگری وجود ندارد Radical Landscapes به بازپس گیری کنترل و کنار گذاشتن دروازه بانان خود تشویق می کند. با التماس می پرسد: آیا زمانی فرا می رسد که مردم مجبور نباشند برای حق پرسه زدن آزادانه شورش کنند؟

موضوع در حال اجرا شورش با قطعات مختلفی ادامه می‌یابد که یادآور اقداماتی است که مردم در اعتراض به صنعتی‌سازی و اثرات مضر آن بر زمین و چگونگی منجر به بحران آب و هوایی انجام داده‌اند. این یک یادآوری است که برای ساکنان زمین، این وظیفه دائمی است که قبل از اینکه خودش عمل کند، از طرف آن عمل کنند.

احساس سکون در اتاقی با عنوان کاربری و هویت و مناظر باستانی ادامه دارد. روث اوان بازگشت به فیلدها، در اتاق سفید خود، از سیل نور طبیعی بهره می برد و این تاسیسات زنده را قدرتمند می کند. این تقویم تقویم جمهوری خواه فرانسه را شرح می دهد، جایگزینی انقلابی برای تقویم میلادی، با استفاده از 360 شی که طبیعت را منعکس می کند و مطابق با روزهای سال است.

تیت لیورپول، مناظر رادیکال.

منبع: مت گرین وود

این اشیاء شامل ابزار مزرعه و لاشه موجودات و گیاهان مختلف است. چیزی که این چیدمان را جالب می کند، توانایی آن در مبتنی بر یک مفهوم رادیکال است، در حالی که تقریباً باعث می شود احساس رادیکالیسم ناشی از سایر آثار را در سفر برای رسیدن به این نقطه از نمایش فراموش کنید.

نورپردازی تیره و تار آثار متزگر، در اتاقی تاریک، ایده‌های «خودآفرینی» و مشغله‌ی جامعه با تخریب را مورد تأمل قرار می‌دهد، و برای این منتقد، یک امر ضروری برای پرداختن به بحران آب و هوا است.

منبع: مت گرین وود

نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و آثار ترکیبی در مناظر رادیکال در بخش‌های مختلف سازمان‌دهی شده‌اند: سرزمین مشترک ما. هنر در یک بحران اقلیمی؛ کاربری و هویت زمین؛ و مناظر باستانی، که با نصب همه جانبه روث یوان به اوج خود رسید، بازگشت به فیلدهاکه از گیاهان زنده، ابزار کشاورزی و میوه های زمین استفاده می کند. این نمایشگاه ایده های زیبایی را که هنرمندان منظره به طور سنتی در طول تاریخ به تصویر کشیده اند، مختل می کند.

تحریریه اخبار معماری آریانا