موزه دریای عمیق، هاینان

هاینان استان جزیره ای کوچک در چین با جمعیتی حدود 10 میلیون نفر است. سال گذشته استودیوی هیترویک برنده مسابقه ای برای طراحی خانه اپرای 101629 متر مربعی، با الهام از مناظر آتشفشانی، در قلب محله فرهنگی نوظهور هاینان جیانگدونگ شد.

برنده کلی یک جایزه 180000 پوندی (1.5 میلیون یوان) و قرارداد طراحی دریافت خواهد کرد. جایزه دوم 120000 پوندی (1 میلیون RMB) و جایزه سوم 95000 پوندی (800000 RMB) نیز اهدا خواهد شد.

جزئیات مسابقه

این رقابت به دنبال پیشنهادهایی برای یک مرکز فرهنگی و ورزشی جدید «جامع شهر» است تا به توسعه شهر علوم و فناوری خلیج سانیا یاژو در حال رشد خدمت کند.

هدف جدیدترین پروژه ارائه یک مرکز فرهنگی و تناسب اندام چند منظوره جدید برای توسعه شهر علوم و فناوری خلیج سانیا یاژو به مساحت 26.1 کیلومتر مربع در جنوبی ترین نقطه جزیره است.

این موزه نمایش ها و تجربیاتی را با تمرکز بر اکتشافات و فناوری در اعماق دریا همراه با فضاهای آموزشی، ذخیره سازی، تحقیقاتی و ارتباطی ارائه خواهد کرد. این مرکز ورزشی در عین حال میزبان یک استادیوم، سالن بدنسازی، سوئیت تناسب اندام و مناطق فعالیت در فضای باز خواهد بود.

هدف آن تبدیل شدن به یک تصویر برند ساحلی است که ویژگی های محلی، یک مکان زندگی عمومی با کیفیت بالا و یک نقطه عطف شهری بسیار قابل تشخیص را برجسته می کند. این رقابت از طراحان می‌خواهد که به طور کامل به شرایط و اقلیم محلی پاسخ دهند و یک طرح طراحی خاص و پایدار برای سایت پیشنهاد کنند.

عنوان پروژه مسابقه بین المللی طراحی معماری موزه و مرکز ورزشی دریای عمیق در شهر علم و فناوری خلیج سانیا یاژو
مشتری اداره شهر علوم و فناوری خلیج سانیا یاژو
ارزش قرارداد تی بی سی
مهلت دور اول 30 مارس 2023
محدودیت های یک شرکت طراحی می تواند به طور مستقل ثبت نام کند یا یک درخواست کنسرسیوم با شرکت طراحی دیگری تشکیل دهد. در یک کنسرسیوم، نباید بیش از سه عضو باشد. حداقل یکی از طراحان اصلی باید چینی زبان مادری باشد
اطلاعات بیشتر http://dsmscsanya.archiposition.com/



منبع بر اساس این خلاصه: «موزه و مرکز ورزشی دریای عمیق در شهر علوم و فناوری خلیج سانیا یاژو پس از تکمیل به یک مرکز عمومی در مقیاس بزرگ تبدیل خواهد شد که جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در منطقه بزرگ سانیا از آن بهره می‌برند.

هدف این پروژه – با حمایت اداره شهر علوم و فناوری خلیج سانیا یاژو – ایجاد یک مجتمع انعطاف پذیر جدید است که به فرهنگ دریایی محلی پاسخ می دهد و قادر به مقاومت در برابر طوفان ها و آب و هوای موسمی استوایی ساحلی است.

پنج تیم منتخب برای شرکت در مرحله طراحی ناشناس مسابقه پس از یک فراخوان آزاد برای احراز شرایط دعوت خواهند شد.