نمونه اولیه نیروگاه همجوشی آماندا لوت در آکسفوردشایر تایید شد

Levete این تایید را به عنوان یک نقطه عطف بزرگ و گواهی بر همکاری نزدیک بین تیم، جنرال فیوژن و UKAEA توصیف کرد.

چراغ سبز شورا برای این طرح در پردیس کولهام اداره انرژی اتمی بریتانیا (UKAEA) در جنوب آکسفورد، یک گام بزرگ به جلو برای این شرکت است که توسط جف بزوس، بنیانگذار آمازون برای بیش از یک دهه حمایت شده است.

هنوز هیچ نیروگاه همجوشی هسته ای ساخته نشده است که انرژی بیشتری نسبت به کارکرد آن تولید کند، اگرچه ماه گذشته دانشمندان دولت ایالات متحده با دستیابی به انرژی خالص در واکنش همجوشی برای اولین بار به پیشرفتی دست یافتند.

او گفت: «این ساختمان نه تنها بسیار کارآمد خواهد بود، بلکه خوش‌بینی فن‌آوری همجوشی برای حل مشکلات انرژی جهان را بیان می‌کند. پروژه های طراحی یک پیام مطمئن به مردم در مورد پتانسیل فوق العاده این فن آوری است. این نشان دهنده یک تغییر واضح در رابطه بین محیط زیست و صنعت است که از یک مخالف به یک همزیستی حرکت می کند.

این طرح اولیه، فناوری همجوشی هدف مغناطیسی (MTF) جنرال فیوژن را قبل از کار بر روی نیروگاه‌های پیشنهادی تجاری و تولید انرژی نشان می‌دهد.

تأسیسات پیشنهادی 10500 متر مربعی در مرکز علمی کولهام، روز چهارشنبه (11 ژانویه) از سوی کمیته برنامه ریزی شورای منطقه آکسفوردشایر جنوبی، قطعنامه ای برای اعطای مجوز برنامه ریزی ارائه شد.

10500 متر2 پروژه نمایشی در مقیاس 70 درصدی یک نیروگاه تجاری ساخته می‌شود و شرایط همجوشی را در یک محیط مرتبط با نیروگاه ایجاد می‌کند که دمای آن به بیش از 100 میلیون درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

سخنگوی AL_A در مورد محرک‌های طراحی برای پروژه نمایشی گفت که این انعکاس مستقیم فرآیندها و تجهیزاتی است که در آن قرار می‌گیرد، و افزود که شکل آن به عنوان توسعه‌ای از ماشین همجوشی در نظر گرفته شده است. [with] آرایش شعاعی حداکثر بازده عملیاتی را فراهم می کند.

کارخانه نمایشی پیشنهادی AL_A در مرکز علمی کولهام در آکسفوردشایر جنوبی برای ژنرال فیوژن، پیشگام انرژی پاک کانادایی (مصوب 2023)



منبع

جنرال فیوژن در سال 2002 راه اندازی شد و توسط سندیکای جهانی “شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر انرژی پیشرو، رهبران صنعت و پیشگامان فناوری” تامین مالی می شود.

کار می تواند در تابستان امسال در محل شروع شود و این شرکت امیدوار است تا سال 2025 درهای کارخانه نمایش را باز کند.

کارخانه نمایشی Levete «انرژی همجوشی را با دعوت از آن، ایجاد سؤالات، ترویج گفت‌وگو و فراهم کردن فرصت‌هایی برای یادگیری به جهان نشان می‌دهد» و «مکانی را ایجاد می‌کند که در آن آینده انرژی پاک پایدار به طور کامل تجربه شود».

AL_A ​​برای اولین بار در سال 2021 طرح های مفهومی خود را برای یک مرکز آزمایشی فاش کرد. این پروژه توسط پیشگام انرژی پاک کانادایی جنرال فیوژن توسعه یافته است.، برای نمایش و توضیح فناوری نوظهور استفاده خواهد شد که در نهایت با هدف ایجاد نیروی بی حد و حصر و کربن صفر است.

در قلب آن یک سالن همجوشی بتنی استوانه‌ای به ارتفاع 38 متر قرار دارد که دستگاه همجوشی هدف مغناطیسی جنرال فیوژن را در خود جای داده است. در اطراف آن یک “پارچه ظریف و شفاف” پیچیده می شود که برای “نرم کردن ظاهر ساختمان و بهینه سازی تهویه طبیعی” طراحی شده است.

به گفته جنرال فیوژن، ساختمان برنامه ریزی شده بخشی از تلاش این شرکت برای تبدیل قدرت همجوشی به واقعیت نجات دهنده جهان و ایجاد یک “ارتباط عاطفی” بین مردم و فناوری جدید است.

تحریریه اخبار معماری آریانا