هدر ندهید، نمی خواهید – طراحی برای نانوایی های گیل


تعریف مجدد نانوایی محله

هالند هاروی تقریباً 10 سال پیش کار خود را با نانوایی Gail’s آغاز کرد و نانوایی اصلی Hampstead را در سال 2013 بازسازی کرد. ما اکنون بیش از 60 نانوایی جدید را در محله های سراسر بریتانیا تحویل داده ایم. از این طریق، ما به دنبال بازتعریف مفهوم نانوایی محلی بوده‌ایم و به‌طور نیابتی، درک جدیدی را بین جوامع و خیابان‌های بالای محلی‌شان ایجاد می‌کنیم.

گیل هر روز نان، شیرینی و کیک تازه و دست ساز می پزد. در سال 2005، این تیم اولین نانوایی خود را در خیابان هامپستد افتتاح کرد، پس از موفقیت کسب و کار عمده فروشی خود، که در اوایل دهه 1990 تاسیس شد. در سال 2003، تام مولنار و چند تن از دوستانش به نانوایی ملحق شدند و کسب و کار را به طور ارگانیک به گیل که امروزه برای مشتریانش آشناست، توسعه دادند.

برای کاهش ضایعات، در سال 2020 این برند مجموعه «Waste Not» خود را راه اندازی کرد که شامل محصولات نان، شربت خانه و شیرینی برای مبارزه با هدر رفتن مواد غذایی است. این طیف شامل مواد فرعی از فرآیندهای تولید غذا، برش های خمیر و نان دیروز است. به عنوان مثال، تا یک سوم از محتوای خمیر مایه کمتر ضایعات با فرنی از نان روز قبل درست می شود. مازاد مواد غذایی در نانوایی ها نیز روزانه به بیش از 95 سازمان محلی و خیریه اهدا می شود.

این یک تجارت همچنین متعهد به بهبود سیستم غذایی انتها به انتها، انتخاب تولیدکنندگان صنعتگر همفکر برای تهیه مواد پخت است، کسانی که رفتار مشترکی برای مراقبت از اینکه غذا از کجا می آید، چه کسی آن را درست کرده است، چه کسی آن را می خورد، دارد. تاثیر آن بر جهان گیل خرید محصولات بریتانیا را در اولویت قرار می دهد – پنیر و کره از Quickes در Exeter و شیر Brades از Lancashire، جایی که مکمل خوراک طبیعی برای کاهش انتشار متان از گله مزرعه استفاده می شود.

خلاصه ما این بود که بررسی کنیم که چگونه معماری نانوایی می تواند به این ارزش ها پاسخ دهد و ارتباط برقرار کند و در عین حال فضایی موفق تجاری را نیز ارائه دهد.

منبع: Kat Antos-Lewis

پلاستیک بازیافتی ایمن برای مواد غذایی برای سطوح در Tunbridge Wells استفاده می شود

منعکس کننده برند

ما به طور مداوم به دنبال آینه کردن ارزش‌های گیل با ایجاد فضاهایی بوده‌ایم که تجربه روزمره بازدید از یک نانوایی را ارتقا می‌بخشد. اگرچه اصول طراحی همیشه یکسان است (نان در پنجره، دستگاه قهوه ساز در جلو و وسط، صندلی ها در عقب)، فرمت به آرامی از طریق یک فرآیند طراحی تکراری با تمرکز بر ایجاد فضاهای تاثیرگذار، راحت، کارآمد و از نظر عملیاتی موثر تکامل یافته است. . انواع ساختمان‌هایی که کافه‌ها در آن قرار دارند، طیف وسیعی از جعبه‌های شیشه‌ای، مانند NEO Bankside، تا مغازه‌های خیابانی در برایتون، کالج‌های بروتالیست در آکسفورد و بانک‌های سابق در منچستر را شامل می‌شود.

اکثر مغازه ها در یک محله هستند، بنابراین همیشه تمرکز بر روی اجتماع است. هم برند و هم طراح اذعان دارند که فضاها به عنوان یک مرکز عمل می کنند و تبدیل به محل ملاقات طبیعی برای ساکنان، گردشگران و کارگران عشایری می شوند. این موضوع در فرآیند طراحی مورد توجه قرار گرفته است.

با نگاهی به گذشته در 10 سال گذشته، چندین مضمون و مفهوم در حال اجرا وجود داشته است که کار را نقطه‌گذاری می‌کند، و ما بارها به آن‌ها باز می‌گردیم. آنها اجازه می دهند تا در فضای نانوایی ها ثبات داشته باشند و در عین حال پاسخ های فردی متمایز را ایجاد کنند که احساس محلی می کند.

منبع: Kat Antos-Lewis

سطوح سرامیکی و مبلمان چوبی به روز شده در جراردز کراس

محل

طراحی هر نانوایی با گفتگو در مورد اینکه چه چیزی آن سایت را به آن مکان خاص می کند آغاز می شود. خواه این یک مرجع بیش از حد محلی باشد مانند یک تاج بر روی ساختمان در شهر قدیمی کلافام که در مورد رضایت از طریق لذت بردن از اصول زندگی صحبت می کند، یا ارجاع به تاریخ های گذشته، مانند کرانه جنوبی که در آن ایده ها از جشنواره بریتانیا به عنوان الهام گرفتن هر نانوایی همیشه به دنبال این است که از تاریخ مکانی که در آن اشغال می‌کند برای شروع گفتگو و تعامل با جامعه محلی استفاده کند. وقتی هر نانوایی باز می‌شود، داستان‌هایی که کشف می‌کنیم همیشه برای تیم‌هایی که نانوایی‌ها را اداره می‌کنند توضیح داده می‌شود تا مشتری را درگیر کند و نشان‌دهنده علاقه برند به مکان‌هایی است که آنها ارائه می‌دهند.

منبع: ناتالی پریم

کاشی های سرامیکی و حداقل پرداخت اضافی در Willesden Green

لمس سبک

ما اغلب فضاهای پرکاراکتر را به ارث می بریم، بنابراین به دنبال این باشید که پوشش های جدید را به حداقل برسانید و بسیاری از موارد موجود را در معرض دید قرار دهید. گچ خام، وصله‌شده، کف‌های ترازو اصلی یا سنگ، همگی با زیبایی‌شناسی برند به خوبی کار می‌کنند – همانطور که در سایت‌های East Dulwich و Barnet ما دیده می‌شود.

سخت‌ترین مکان‌ها همیشه «جعبه‌های سفید» هستند، جایی که صاحبخانه‌ها فضای خود را «افزایش فروش» می‌کنند و انرژی و منابع ارزشمند خود را با گچ‌کاری بیش از هر سابقه و علاقه‌ای هدر می‌دهند. این بدان معناست که، به عنوان طراح، ما باید پس از آن از پرداخت‌های پرانرژی بیشتری استفاده کنیم تا روح را دوباره به درون برگردانیم. از آنجایی که دیوارها، کف ها و سقف هایی که قبلا پوشانده شده اند می توانند برای افزایش مجدد فضا استفاده شوند.

ایجاد اثرات مثبت اجتماعی و زیست محیطی

این برند از شرکت های اجتماعی مانند کارگاه نازک کاری گلدفینگر حمایت کرده است که اکنون محصولات آن را در هلند هاروی مشخص می کنیم. گلدفینگر مبلمان می‌سازد، اغلب از منابع الوار بیمار، دور ریخته شده یا بازیافت شده، و از جوانان حاشیه‌نشین جامعه محلی خود در هنر نجاری از طریق یک برنامه کارآموزی و کافه‌های محلی در محل حمایت می‌کند.

پس از معرفی از طریق Gail’s، ما با گلدفینگر در بسیاری از پروژه‌های دیگر کار کرده‌ایم، از جمله هتل Inhabit در Paddington، جایی که ما روی یک طیف مبلمان کار کردیم که اکنون از طریق پلتفرم خرده‌فروشی آنلاین آنها در دسترس است. در پاسخ به ابتکار Waste Not، ما با Raw Workshop کار می کنیم که متخصص در نوسازی، نوسازی و ایجاد مبلمان جدید پایدار است.

منبع:Kat Antos-Lewis

روکش های بدون پشت و مبلمان کاربردی در East Dulwich

تصور مجدد انتخاب های مادی خود

از طریق کارمان، چون هر نانوایی یک تکرار جدید است، ما به طور مداوم گزینه های مواد را دوباره تصور می کنیم. هر نانوایی متشکل از صدها تصمیم کوچک است که در پروژه های متعدد، تأثیر قابل توجهی دارد. همانطور که این برند به دنبال به حداقل رساندن ضایعات است، ما نیز زنجیره تامین را برای یافتن فرصت هایی برای کاهش ضایعات و استفاده از مواد اولیه کمتر مورد بررسی قرار داده ایم.

سنگ و ترازو

در نانوایی کوبهام، از ضایعات سنگ مرمر یک تامین کننده محلی که قصد دفن زباله را داشت استفاده کردیم. هر قطعه به دقت فهرست‌بندی، تحلیل و به‌عنوان یک سطح تکه‌کاری در داخل فضا مشخص شد. سنگ‌ها و مرمرها، مگر اینکه مواد محلی باشند، تأثیر کربن گران‌قیمتی دارند، اما سطح فوق‌العاده‌ای برای نمایش و تهیه غذا هستند. آن‌ها مقادیر مناسبی را برای محصولاتی که در بالا قرار گرفته‌اند، به اشتراک می‌گذارند، بنابراین یافتن وسایل کم‌ضریب برای استفاده از آنها به عنوان سطوح مهم است.

پلاستیک

به عنوان یک ماده، پلاستیک به عنوان یک اصل استفاده نمی شود، زیرا هیچ یک از ارزش های نام تجاری را بیان نمی کند. پلاستیک های یکبار مصرف در بسته بندی نانوایی استفاده نمی شود و بنابراین مطمئناً در طراحی آنها اجتناب می شود. با این حال، Smile Plastics با استفاده از پلاستیک های بازیافتی یکبار مصرف، لوازم خانگی یا زباله های اقیانوس، سطوح جامد ایجاد می کند و به کاهش زباله های پلاستیکی که اقیانوس های ما را پر می کند، کمک می کند. محصولی که آنها موفق به ایجاد آن شده‌اند نیز فوق‌العاده ایمن است و ما اغلب از آن به‌عنوان سطح استفاده می‌کنیم، به ویژه در نانوایی تونبریج ولز، جایی که از مواد آلبا آن‌ها، ساخته‌شده از قابلمه‌های ماست بازیافتی استفاده می‌کنیم.

منبع: Kat Antos-Lewis

چوب پنبه بادوام که به عنوان تکیه گاه نیمکتی در جراردز کراس استفاده می شود

چوب پنبه

چوب پنبه یک منبع تجدیدپذیر است که می تواند از پوست درختان بلوط چوب پنبه ای بدون آسیب رساندن به آنها برداشت شود. زیست تخریب پذیر، قابل بازیافت و دارای خواص عایق حرارتی و صوتی عالی است. دوام طبیعی و مقاومت چوب پنبه در برابر آب، آتش و آفات (دستی در محیط غذا و نوشیدنی) آن را به ماده ای کم تعمیر و ماندگار تبدیل کرده است. استفاده از آن برای نانوایی ها عالی است، زیرا نه تنها تاثیرات زیست محیطی مثبتی دارد، بلکه گرم و قابل لمس است و برای هر چیزی، از سطوح گرفته تا پشتی نیمکتی، گزینه خوبی است.

الوار

الوار که اغلب فراموش می شود، زیرا در همه جا حاضر است، اگر به دقت مشخص شود، مکانیزم عالی برای خوبی است. نه تنها ضد باکتری است – برای مناطق غذایی عالی است – بلکه یک ماده گرم و زیبا نیز هست. در سراسر نانوایی‌ها، چوب جامد با منبع پایدار را برای کاهش ردپای کربن عناصر نازک کاری مشخص می‌کنیم. در صورت امکان از چوب جامد استفاده می شود زیرا عمر طولانی تری دارد و پس از آن می توان آن را تغییر کاربری داد. ونیرها طول عمر محدودی دارند و قابلیت تعمیر محدودی دارند و تنها پس از اتمام عمر آنها می توان آنها را سوزاند. در ادامه، با همکاری با سازمان‌هایی مانند Goldfinger، الوارهای قطع شده به دلیل بیماری (نارون هلندی و خاکستر) یا برای اهداف توسعه که ممکن است فقط برای سوزاندن یا دفن زباله استفاده شوند، تغییر مسیر داده و به مبلمان تبدیل می‌شوند.

جدید را کاهش دهید

قبل از شروع به فکر کردن در مورد چیزهایی که باید به یک نانوایی برویم، در نظر می گیریم چه چیزی را می توان تغییر کاربری داد یا استفاده دوگانه داشت تا نیاز به صرف کربن برای وسایل جدید کاهش یابد. به عنوان مثال، ما از چرخ دستی های نانوایی به عنوان قفسه نمایش استفاده می کنیم. این نه تنها میزان نازک کاری را کاهش می دهد، بلکه باعث افزایش کارایی در نانوایی در زمان ذخیره مجدد می شود. بعلاوه، گیل هزینه ذخیره سازی را می پردازد تا در صورت نیاز طولانی تر، مبلمان را از سایت های قدیمی بازگرداند. مبلمان فهرست‌بندی شده و فهرستی منتشر شده است و هدف ما این است که در صورت امکان از مبلمان در یک مفهوم جدید استفاده کنیم.

منبع: Kat Antos-Lewis

نان نمایش داده شده در Gail’s Godalming

سرامیک

اگر می‌توانیم کاشی‌های سرامیکی را مشخص می‌کنیم، زیرا نسبت به چینی حساس‌تر، روح‌بخش‌تر و پایدارتر هستند. اعتبار کم تاثیر زیست محیطی آنها ناشی از داشتن ردپای کربن کمتر در طول فرآیند تولید است. کاشی‌های سرامیکی از خاک رس طبیعی ساخته شده‌اند و در دمای پایین‌تر پخته می‌شوند و در نتیجه مصرف انرژی کمتر و انتشار کمتری دارند. از طرف دیگر کاشی های چینی از مخلوطی از خاک رس و فلدسپات ساخته می شوند که به دمای پخت بالاتری نیاز دارند و انرژی بیشتری مصرف می کنند. علاوه بر این، کاشی‌های سرامیکی را می‌توان راحت‌تر بازیافت کرد، زیرا می‌توان آن‌ها را خرد کرد و به عنوان ماده اولیه کاشی‌های جدید استفاده کرد. در مقابل، کاشی‌های چینی به دلیل چگالی و ترکیبشان، بازیافت آن‌ها سخت‌تر است.

داستان گسترده تر

زمانی که هالند هاروی شروع به کار با گیلز کرد، تعداد انگشت شماری نانوایی در اطراف چند روستای لندن وجود داشت. گفتگو در مورد اینکه چگونه خرید آنلاین باعث از بین رفتن خیابان های بزرگ شده بود شروع به جلب توجه کرد و پس زمینه این سفر مشترک را تشکیل داد. 10 سال به جلو، و ما این اصل را ایجاد کرده ایم که یک نانوایی با کیفیت بالا و مناسب برای قرن 21 می تواند به ایجاد رابطه جدیدی با خیابان های محلی ما کمک کند، همانطور که اکنون در سراسر کشور اتفاق می افتد.

محبوبیت گیل نشان دهنده قدردانی و اشتهای بیشتری برای آگاهی از اینکه غذای ما از کجا می آید، است. آنها همچنین نشان داده‌اند که تمایل به فضای فیزیکی وجود دارد که در آن افراد بتوانند با هم گرد هم آیند، مرزهای اجتماعی را بشکنند و مکان‌های مشترکی برای تقویت پیوندها و دوستی‌های جدید ایجاد کنند.



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا