پادکست معماری 1:100: مسئولیت ارتقاء

ماریانا جانوویچ یک معمار و محقق طراحی است که در موزه طراحی اقامت دارد.

ما می‌خواستیم فضایی برای پوشش زمان‌های غمگین، زمان‌های شاد، زمان‌های سخت و استرس‌زا و همه چیز در این بین داشته باشیم.

چرا پادکست؟
این فضای گفتگوی طبیعی ما در طول همه گیری بود. همچنین دانشگاه ما یک رادیو دانشجویی داشت و همیشه صحبت می کردیم که کاری برای آن انجام دهیم. در نهایت، ما فکر کردیم که شکافی در بازار در میان پادکست‌های معماری موجود وجود دارد – بیشتر آنها واقعی، جدی و کمتر در سمت “انسان” هستند.

با رشد پلت فرم شما، چه نوع مسئولیتی در قبال شنوندگان خود احساس می کنید؟
سعی می کنیم مراقب باشیم که فضایی برای شایعه سازی نباشد. مهم این است که این دیدگاه ما باشد، نه تمام حقیقت. این در مورد این است که بدانیم چگونه رفتار کنیم.

حضور در یک پادکست تفاوتی با صحبت کردن با شخصی یا در میان دوستان ندارد. این در مورد اجازه دادن به مردم برای حفظ شأن خود و دادن فرصتی برای انجام بهتر است. شما می توانید تجربه خود را به اشتراک بگذارید، اما به گونه ای که اجازه دهد این احترام متقابل وجود داشته باشد.

قصد ما این نیست که در حالی که شغل خود را می سازیم، شغل دیگران را از بین ببریم، حتی اگر فکر کنیم که سیستم آموزشی یا افراد خاصی به ما ظلم می کنند. این بیشتر یک پلت فرم یادگیری است. جنگ نیست

Rai، Naomi، Cindy، Bethany، Adonai، Basma و Amanda در پادکست صریح خود، در مورد “قلمرو معماری” بحث می کنند – از شکار شغل و طراحی با هدف گرفته تا بحث در مورد سیاست اداری و تجاوزات خرد که آنها به عنوان زنان رنگین پوست تجربه کرده اند. این قسمت‌ها از تماس‌های ویدیویی در طول قرنطینه به یک استودیوی ضبط حرفه‌ای تبدیل شده‌اند و میزبان مهمانانی از همتایان و دوستان تا چهره‌های مشهور صنعت مانند لزلی لوکو بوده‌اند. میزبانان مکالمات را با فصاحت، صداقت و شوخ طبعی هدایت می کنند و به شنوندگان خود فضای امنی را برای گفتگو تعمیم می دهند. من در مورد پادکست با آنها صحبت کردم.

تیم پادکست معماری 1:100 (از چپ به راست از بالا): Rai، Naomi، Cindy، Bethany، Adonai، Basma و Amanda

بنابراین با بازگشت به سوال قبلی، هیچ موضوعی از روی میز خارج نیست، اما مسئولیت اجتماعی وجود دارد که آن را به گونه ای ارائه کنیم که قابل هضم باشد و تا حد امکان برای افراد قابل شنیدن باشد.

آیا لحظه ای را که برای اولین بار تصمیم به راه اندازی یک پادکست گرفتید را به خاطر دارید؟
به سرعت و ارگانیک اتفاق افتاد. این یک چیز هماهنگ بود و این واقعیت که همه ما در یک زمان در موقعیت های متفاوت اما مشابهی قرار داشتیم [having just graduated from our Part 1s and looking for jobs] خیلی آرامش بخش بود

همچنین بسیاری از ما پیشینه مهاجرتی داریم. خانواده‌های ما بدون دانستن زبان به کشور دیگری نقل مکان کردند، شانس‌ها در برابر آنها زیاد بود و همچنان موفق شدند. این به ما هم امید می دهد.

و دریافت DM و دانستن اینکه پادکست به افراد دیگر می رسد و با آنها طنین انداز می شود. این به ما امیدواری می دهد که فقط به خلق بیشتر و تشویق و اعتلای مردم ادامه دهیم.

چه چیزی به شما امید می دهد؟
جوانان. این واقعیت که نسل جدید متحدتر است و ما بخشی از این تغییر هستیم.

با ذکر نام، دیگر کنترلی روی پادکست نخواهیم داشت. هدف ما این است که به کسی احساس سرحالی بدهیم. ما از افراد دیگر نام می‌بریم تا روشن کنیم که این‌ها تجربیات واقعی هستند، اما نه برای از بین بردن حرفه شخصی.

بعدی برای 1:100 چیست؟
ما در دو برنامه توسعه مشارکت داریم: پروژه Black Excellence و غرفه مردم با مشاوران Beyond the Box. هر دو برنامه نوجوانان و جوانانی با پیشینه های مختلف که به معماری و محیط ساخته شده علاقه مند هستند را درگیر می کند.

آیا هر موضوعی خارج از محدودیت است؟
تقریباً مانند یک دفتر خاطرات شخصی است. بنابراین، ما همانطور که با دوستانمان صحبت می کنیم، صحبت می کنیم، و گاهی اوقات شما به یاد می آورید، خوب، ما در واقع این موضوع را در معرض دید عموم قرار می دهیم.

به همین ترتیب ما توانسته ایم آن را برای این مدت طولانی کار کنیم. ما چنین شبکه پشتیبانی قوی با یکدیگر داریم. این چیزی است که ما می‌توانیم آن را به دیگران منتقل کنیم.

اگر می توانستید یک ابرقدرت پادکست داشته باشید، آن چه بود؟
ما می خواهیم پادکست به طور خودکار به دست کسانی برسد که نیاز به شنیدن آن دارند.

پادکست معماری 1:100 از طریق همه برنامه های اصلی پادکست در دسترس است



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا