برنامه های تخریب برج هولبورن DSDHA زیر آتش کارشناس کربن صفر

طرح DSDHA ساختمان 58 ساله و 17 طبقه سابق Travelodge Selkirk House را با یک برج جدید 19 طبقه جایگزین می کند. این پروژه همچنین شامل 48 خانه و فضای خرده فروشی در سراسر جاده در ساختمان های جدید و بازسازی شده در خیابان مرکزی غربی و خیابان آکسفورد جدید است.

یکی از مواردی که استورگیس در گزارش گسترده خود از آن انتقاد کرد، طرح نمای آلومینیومی آندایز شده بود. بیانیه «اقتصاد دایره‌ای» که به عنوان بخشی از برنامه ارسال شده است، می‌گوید که مواد «مسئولانه و پایدار» با اولویت‌بندی محصولات محلی در صورت امکان برای کاهش حمل‌ونقل به و از سایت، تهیه می‌شوند.

استورگیس، یک شاهد متخصص در تحقیقات اخیر برنامه‌ریزی خیابان آکسفورد مارکس و اسپنسر، گفت که شواهد زیادی برای شورای کامدن مقامات محلی وجود دارد که این درخواست را رد کند، بر اساس سیاست‌های برنامه‌ریزی ملی، لندن و محلی که اولویت بازسازی را دارند.

اما استورگیس که به گروه وسیع تری از مخالفان این طرح وابسته است که خود را صدا می زنند خیابان موزه را نجات دهید، این سوال را مطرح کرد که چرا کربن عملیاتی پیش بینی شده در آخرین نسخه این طرح کاهش یافته است، حتی اگر برنامه های جدید برای توسعه قابل توجهی بزرگتر باشد.

ما به همراه مشاوران و معماران متخصص خود، ارزیابی کربن و اثرات پایداری گسترده‌تر طیف وسیعی از گزینه‌های توسعه برای خانه سلکرک را انجام داده‌ایم و یک گزارش دقیق ارائه کرده‌ایم. [whole-life carbon] ارزیابی طرح کاربردی برنامه ریزی.

این سازمان افزود که ارزیابی‌ها توسط استورگیس و شورای کامدن مورد بررسی قرار گرفته‌اند که «برخی نکات مشترکی را که ما در حال کار روی آن‌ها هستیم برجسته کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم اسناد مربوطه را برای رسیدگی به این موارد به‌روزرسانی کنیم».

او از شورای کامدن خواست تا در مورد انتشار کربن تصمیم بگیرد که به چه چیزی اعتقاد دارد. آیا آن‌طور که ادعا می‌کنند به نفع دستیابی به صفر خالص با سرعتی سریع‌تر از دولت بریتانیا تصمیم می‌گیرند؟ او درخواست کرد. “یا آنها به نفع توسعه دهندگانی که پیشنهادشان بهینه سازی ارزش سایت بدون توجه جدی به اثرات آب و هوایی یا کربن است، تصمیم می گیرند؟”

یکی از سخنگویان گفت: “ما فکر می کنیم این کار با اطمینان از به حداقل رساندن اثرات کربن و همچنین اینکه ساختمان های حاصل ارزش اجتماعی و اقتصادی درازمدت ارائه می دهند بهترین کار است.”

این سازمان افزود که «در ارائه یک ساختمان با کیفیت بالاتر و انعطاف‌پذیرتر با مزایای شهری حوزه عمومی و طبقه همکف فعال، [the demolition option] به بهترین وجه به آزمون های سودمندی و جذابیت پایدار پاسخ می دهد.





منبع

او گفت: «از آنجایی که خانه سلکرک در فهرست نیست، مطمئناً فرصتی برای نشان دادن استفاده مجدد خلاقانه از ساختمان موجود وجود دارد که با سیاست‌های GLA و کامدن در مورد اولویت‌بندی مقاوم‌سازی و تعهدات خود به معماران اعلام می‌شود، سازگار است».

Simten از طرف کل تیم پروژه اظهار داشت که پنج گزینه را برای سایت بررسی کرده است، از جمله انواع مقاوم سازی. گفته می‌شود که «ناگزیر» ساخت‌های جدید منجر به انتشار کربن بیشتر می‌شود، اما «در بررسی جامع» گزینه‌ای برای از بین بردن و بازسازی «اکثریت مزایا را فراهم می‌کند و در عین حال اثرات، از جمله کربن را در دراز مدت به حداقل می‌رساند».

توسعه‌دهنده اکنون باید برای اجرای برنامه‌های خود برای موافقت ساختمان فهرست‌شده درخواست دهد یا آن‌ها را به میزان قابل توجهی تغییر دهد.

سخنگوی سیمتن گفت که تأثیرات پروژه های خود بر محیط ساخته شده را «بسیار جدی» می گیرد و گفت که بر پایداری بلندمدت تمرکز دارد.

معمار محلی جیم موناهان، از موناهان بلایت هاپکینز، که رهبری کمپین Save Museum Street را بر عهده دارد، به AJ گفت که او فکر می‌کند فهرست‌های تاریخی انگلستان به‌عنوان «سخره در چرخ‌ها» عمل می‌کند و تیم توسعه را مجبور می‌کند تا تغییراتی ایجاد کند. اما او پیش‌بینی کرد که بازسازی خانه سلکرک، که او آن را «پوچ» نامید، همچنان به احتمال زیاد ادامه دارد.

انگلستان تاریخی گواهی مصونیت برای ثبت نام در خیابان مرکزی غربی 16a/18 داده است، اگرچه فعالان مبارزات انتخاباتی درخواست تجدیدنظر برای لغو آن را ارائه کرده اند.

استورگیس در گزارش خود هزینه کربن طرح کنونی را که طرح‌های آن در اوایل سال گذشته مورد بازنگری قرار گرفت، به‌عنوان «بسیار بالا» با هزینه کربن کل عمر 1294 کیلوگرم دی‌اکسید کربن در هر متر مربع در مقایسه با 979 کیلوگرم CO2e/m² در سال 2021 توصیف کرد. نسخه

این دومین چالش اخیر طرح سلکرک هاوس است. پیش از این، کمپین‌هایی که به دنبال توقف توسعه به دلیل اندازه آن بودند، با موفقیت درخواست می‌کردند تا خیابان موزه 10-12 و خیابان آکسفورد 35-37 درجه دوم را در فهرست قرار دهند. انگلستان تاریخی این فهرست را در اواخر فوریه تایید کرد.

او خاطرنشان کرد که آلومینیوم آنودایز شده باید بکر باشد تا بازیافت شود تا به رنگ یکنواخت برسد. او گفت که این بدان معنی است که هزینه کربن چنین نما در بالاترین حد خود است و معمولاً نمی توان با استفاده از محتوای بازیافتی آن را کاهش داد و افزود که ممکن است نما در طول یک چرخه عمر 100 ساله سه بار تعویض شود.

معمار و بنیانگذار شرکت مشاوره Targeting Zero در گزارشی جدید استدلال کرد که طرح‌های اداره شده برای One Museum Street، با حمایت مالک سایت BC Partners و توسعه دهنده Simten، برای جایگزینی خانه Selkirk در دهه 1960، هیچ توجه جدی به آب و هوا یا کربن نداشتند. تاثیرات و به جای آن از یک گزینه مقاوم سازی خواست.

برگرفته از: The Carbon Case for Retention and Retrofit از طرف Save Museum Street Climate Emergency Camden گردآوری شده توسط Simon Sturgis/Targeting Zero

در اظهار نظر در مورد خود DSDHA، او گفت که این عمل نشان داده است که «به طور کامل قادر است ساختمان‌هایی از نوع و قدیمی خانه سلکرک را با طرح اکونومیست پلازا در مایفر بازسازی کند، اما به وعده‌های آب و هوایی خود با پروژه هولبورن خود عمل نمی‌کند.

استورگیس پاسخ داد: “آلومینیوم… یک ماده محلی نیست، به طور مسئولانه یا پایدار منبع آن نیست و انتشار گازهای گلخانه ای حمل و نقل را کاهش نخواهد داد.”

تحریریه اخبار معماری آریانا