به گفته فعالان کمپین، سرنوشت نقطه عطفی بیرمنگام به اندازه خیابان آکسفورد M&S بسیار مهم است


بر اساس طرح‌هایی که اواخر سال گذشته توسط Corstorphine & Wright برای توسعه‌دهنده CEG رونمایی شد، بنای شاخص دهه 1960 در اسمالبروک کوئینز وی مسطح می‌شود و با سه ساختمان جدید و یک برج 56 طبقه با 1750 خانه جایگزین می‌شود.

مخالفان این طرح استدلال می‌کنند که تخریب مرکز رینگ‌وی با تعهد شورای شهر بیرمنگام به صفر خالص، با توجه به از دست رفتن کربن و مواد مورد نیاز برای ساخت ساختمان‌های پیشنهادی، مغایرت دارد.

در یک جلسه اعتراضی هفته گذشته (8 ژوئیه)، گروه‌هایی از جمله انجمن مدرنیست بیرمنگام، Brutiful Birmingham و Zero Carbon House برگزار کردند. تظاهرات به جای مسطح کردن، خواستار بازسازی نقطه عطف شوند. XR Birmingham و Retrofit Balsall Heath به آنها پیوستند.

مری کیتینگ از بیرمنگام بی‌رحمانه به AJ گفت که نجات مرکز رینگ‌وی به همان اندازه مهم است که تصمیم قریب‌الوقوع در مورد طرح Pilbrow & Partners برای M&S Oxford Street، که AJ می‌داند ممکن است این ماه رخ دهد.

کیتینگ می‌گوید: «همانند ساختمان M&S در خیابان آکسفورد، سرنوشت مرکز رینگ‌وی اسمالبروک می‌تواند نقطه محوری در مبارزه برای نجات میراث و سیاره ما باشد».

ما نمی توانیم فاجعه ای را که ادامه نادیده گرفتن تغییرات آب و هوایی ایجاد می کند نادیده بگیریم. برنامه‌ریزی فعلی برای تخریب کامل، یک بمب کربنی عظیم را در جو منتشر می‌کند تا صدها آپارتمان بسازد که تنها 7 درصد آن مقرون به صرفه است.

XR Birmingham افزود: “محیط ساخته شده حدود 40 درصد از تقاضای انرژی بریتانیا را به خود اختصاص می دهد و بیشتر این هزینه کربن در زمان ساخت و ساز قفل می شود که به عنوان کربن تجسم یافته شناخته می شود.”

“بهسازی این ساختمان برجسته احتمالاً بخش کوچکی از هزینه های زیست محیطی تخریب را به همراه خواهد داشت.”

پیشنهادهای جایگزینی که اواخر سال گذشته توسط انجمن مدرنیست بیرمنگام، Brutiful Birmingham و Zero Carbon House منتشر شد، به نفع استفاده مجدد تطبیقی ​​برای ساختمان استدلال کردند.

منبع: مایکل درینگ

طرحی گویا از پیشنهاد متقابل برای مرکز رینگ‌وی بیرمنگام

این طرح ها که شامل 450 خانه در ابعاد مختلف است، توسط برنده جایزه RIBA Stirling در سال گذشته، نیل مک لافلین و استیو تامپکینز از معماران هاورث تامپکینز تأیید شده است.

با برش سازه، پیشنهاد متقابل به دنبال رسیدگی به این ادعا است که ساختمان فعلی یک مانع بین دو طرف اسمالبروک کوئینز وی است، با پیوندهای تصوری جدید که خیابان دادلی و خیابان راتسلی را به جاده کمربندی داخلی متصل می کند.

«تخریب و ساخت و سازهای جدید گسترده آشکار شد [as] این پیشنهاد متقابل توضیح می‌دهد که به‌ویژه آسیب‌رسان هستند، زیرا هر دو باعث افزایش سریع و فوری در انتشار کربن می‌شوند. به دور از کاهش کربن، همانطور که سیاست شهر و بریتانیا در چند سال آینده ایجاب می کند، این پیشنهادات منجر به افزایش قابل توجهی در انتشار خواهد شد.

هنگامی که AJ سال گذشته با Corstorphine & Wright تماس گرفت، گفت که در مورد مخالفت با طرح خود اظهار نظر نخواهد کرد، اما برای گفتگوهای بعدی آماده است. با این حال، توسعه‌دهنده CEG ساختمان‌های موجود را «از لحاظ فیزیکی و تجاری منسوخ» نامید و اصرار داشت که از حداقل 95 درصد مواد تخریب استفاده مجدد می‌کند.نظر کامل را در زیر ببینید).

شورای شهر بیرمنگام گفت که نمی تواند در مورد پیشنهادات متقابل یا نامه سرگشاده در حالی که روند برنامه ریزی ادامه دارد اظهار نظر کند.

نظرات

جیمز شیمول، رئیس توسعه مسکونی در CEG

برنامه ما با سه سال و نیم کار فنی گسترده پشتیبانی می شود. این 1750 خانه جدید بسیار مورد نیاز را در ساختمان های جدید جذاب و با طراحی خوب در یکی از پایدارترین مکان ها در وست میدلندز فراهم می کند.

علاوه بر جایگزینی ساختمان‌های منسوخ از لحاظ فیزیکی و تجاری، پیشنهادات ما دسترسی بین منطقه پرجنب‌وجوش ساوت‌ساید بیرمنگام و مرکز شهر وسیع‌تر را تغییر می‌دهد و به جاه‌طلبی‌های مقامات محلی برای شهری فراگیر و مرفه همانطور که در چشم‌انداز شهر آینده ما که اخیراً منتشر شده است، پاسخ خواهد داد. سند

CEG سابقه ای در زمینه مقاوم سازی ساختمان ها در مجموعه ما دارد، از جمله Aztec West 1000 در بریستول و برج آلفا نمادین بیرمنگام.

با این حال، پس از در نظر گرفتن همه گزینه‌ها، ما پیشنهاد می‌کنیم که ساختمان بدون استفاده موجود را با چیزی جایگزین کنیم که از یک سایت با ارتباط خوب و با مشخصات بالا در مرکز شهر استفاده بهتری می‌کند و در ارائه مزایا برای همه کارآمدتر خواهد بود. ما در حال اجرای اقدامات پایداری در ساختمان های پیشنهادی برای جبران انتشار کربن تجسم شده هستیم. پیشنهادات ما حداکثر عملکرد زیست محیطی را ارائه می دهد که فراتر از الزامات مقررات ساختمانی است.

ما حداقل 95 درصد از مواد حاصل از تخریب را مجدداً استفاده خواهیم کرد که آزبست، کاشی های سقف و فرش از جمله مواردی هستند که نمی توانیم دوباره استفاده کنیم.

در طول این فرآیند، ما از نزدیک با تیم زنده ماندن شورای شهر بیرمنگام تعامل داشته‌ایم و موافقت کرده‌ایم و متعهد شده‌ایم که مسکن مقرون به صرفه را طبق توصیه شورای شهر ارائه کنیم. این علاوه بر مزایای گسترده تر، از قلمرو عمومی با کیفیت بالا و فضاهای منظر گرفته تا بهبود ارتباطات پایدار و امکانات جدید برای ساکنان محلی، مشاغل و بازدیدکنندگان است.

جان کریستوفرز، بنیانگذار خانه صفر کربن

برنامه Smallbrook Ringway Center به طور منحصر به فردی مسائل مربوط به میراث و کربن را با هم ترکیب می کند. همچنین مسائل مربوط به مقیاس، منظره شهری، ارزش اجتماعی شهری، خانه‌های مقرون به صرفه، و غیره. این فرصتی فوق‌العاده است برای تصور مجدد معنای «فیلد قهوه‌ای» در حال حاضر در شهرهای ما.

گزارش اخیر CCC نشان می‌دهد که CO2 در بیشتر بخش‌های بریتانیا تنها 1 درصد در سال کاهش می‌یابد: این میزان باید در هشت سال آینده چهار برابر شود. کسب و کار معمول – که با تخریب و برج های 50 طبقه و تشنه انرژی برنامه اسمالبروک تجسم یافته است – هرگز به این هدف نخواهد رسید. تشویق پیشرفت با کربن زدایی شبکه فشار بیشتری را بر کاهش های فوری مورد نیاز در کربن تجسم یافته ساختمان ها وارد می کند.

به طور فزاینده ای آشکار است که سیستم برنامه ریزی ما، که با قانون تغییرات آب و هوا همسو نیست و نسبت به کربن نزدیک بینی دارد، برای هدف مناسب نیست.

برنامه برنامه‌ریزی، تخریب راه‌حل Smallbrook موجود را به‌عنوان مسدود کردن مسیرهای مرکز شهر به خیابان هرست توجیه می‌کند. اما در واقع برعکس است.

یکی از موفقیت های بزرگ بیرمنگام در طی 30 سال، «شکستن یقه سیمانی» جاده حلقه داخلی است. طوق بتنی اینجا جاده مرتفع بود نه خود ساختمان. جاده دوگانه کوئینز وی اسمال بروک اکنون پایین آمده است: یک سرمایه گذاری عمومی بزرگ و موفق.

ساختمان موجود این مسیر مهم را مسدود نمی کند، اما آن را با یک قطعه شهر پر جنب و جوش جشن می گیرد. ‘رنگين كمان Bridge’ to LGBTQ+/Cinese Quarter به زیبایی مسیرهای عابر پیاده و دوچرخه سواری موجود را با دروازه مدرن چشمگیر قاب می کند.

تخریب یک شکست فاجعه بار برنامه ریزی طراحی شهری خواهد بود. این نشان می دهد که بیرمنگام از اشتباهات گذشته خود چیزی یاد نگرفته است.

اگر فقط شورا به سخنان خود توجه می کرد (جسور باشید، بیرمنگام باشید)، شهر می توانست به الگویی از حفاظت خلاقانه پس از جنگ تبدیل شود و به جای زیر پا گذاشتن همه آن در خاک، جان تازه ای به گذشته بی رحمانه خود بدهد.

حفظ از طریق پیشنهادهای متقابل، یا طرح احیاکننده مشابه، قبلاً توسط پزشکان و مفسران به عنوان الگویی برای آینده مورد ستایش و حمایت قرار گرفته است.





منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا