بازسازی تالار شهر منچستر پرسل 67 میلیون پوند ضربه خورد

Purcell مجوز برنامه‌ریزی را برای پیشنهاد خود – که شامل سیستم‌های الکتریکی و گرمایشی، بازسازی پارچه اصلی و جایگزینی یک ساختمان پیوندی مدرن بود – در ژانویه 2020 به دست آورد.

به گفته این شورا، مقیاس‌های زمانی نیز تحت تأثیر استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر ایمنی آتش‌سوزی پس از گرنفل قرار گرفته‌اند، که با مجموعه‌ای از آزمایش‌های تایید شده عملکرد آتش بر روی مواد ترکیب شده است.

منبع: Royle Media/Lyndon SBG

کلر لوتفور رحمان، معاون رئیس شورا، گفت: «طول و پیچیدگی پروژه به حدی است که با چالش‌های بی‌سابقه‌ای مواجه شده است، که اثرات هزینه‌ای آن به دلیل مقیاس بسیار بزرگ‌تر است.

اما چالش‌هایی از جمله زمان‌های تحویل طولانی برای مواد مورد نیاز برای تعمیر ترک‌ها و شکاف‌های لوله‌های تخلیه چدن ویکتوریایی و ناودان‌های روی سقف باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

معمار پرسل
مهندس سازه و عمران رامبول انگلستان
طراحی منظر Planit-IE
خدمات و مهندسی ساختمان Ove Arup & Partners
نقشه بردار کمیت وفادار + گولد
مدیر ساخت و ساز لیندلیز
مشتری شورای شهر منچستر



منبع

این شورا در به‌روزرسانی پیشرفتی که در 12 ژوئیه منتشر شد، آخرین شکست‌ها در پروژه تالار شهر ما را فاش کرد.

تالار شهر 1877 پس از خراب شدن در حال بازسازی گسترده است. قرار است ویژگی های مهمی از جمله سالن ورودی بزرگ و اتاق شورا بازسازی شود. امکانات جدیدی از جمله کافه، بار و تراس روی پشت بام اضافه خواهد شد.

هیچ کس تظاهر نمی کند که این کار آسانی بوده است، اما نتیجه نهایی چیزی واقعا خاص، منبع غرور و دارایی قابل توجه برای منچستر خواهد بود.

اسناد شورا که در اکتبر 2022 منتشر شد، قبلاً نشان داده بود که این پروژه در حال حاضر بیش از 17 میلیون پوند بیش از بودجه داشته است، پس از اینکه به مدت 18 ماه به دلیل همه‌گیری در «حالت کاهش» بود.

شورای شهر منچستر می‌گوید تورم شدید در صنعت ساخت‌وساز، اثرات منفی همه‌گیری و سایر عوامل غیرقابل پیش‌بینی 67 میلیون پوند بر این پروژه تأثیر گذاشته است.

تاریخ تکمیل تجدید نظر شده برای تالار شهر (که در ابتدا برای جولای 2024 برنامه ریزی شده بود) در ژانویه 2024 اعلام خواهد شد، اما هشدار داد که “به طور بالقوه تا دو سال به تاریخ پایان اضافه خواهد شد”.

شورای شهر منچستر در آخرین به روز رسانی خود گفت که مرحله ساخت و ساز این پروژه، تعمیر و بازسازی ساختمان ویکتوریایی درجه یک، اکنون 60 درصد تکمیل شده است.

کار بازسازی منچستر تاون هال

داده های پروژه

تالار شهر منچستر یک ساختمان احیای گوتیک است که توسط آلفرد واترهاوس طراحی شده است. برای اولین بار در سال 1877 افتتاح شد و تا زمان بسته شدن در آغاز سال 2018 برای مشاغل شورایی مورد استفاده قرار گرفت.

Purcell در سال 2017 و پیش از پیشنهادات Avanti Architects، BDP، HawkinsBrown، Donald Insall Associates، SimpsonHaugh و Ryder Architects، برای «تعمیر و ارتقا» ساختمان منصوب شد.

شورای شهر منچستر افزود: درخواست برای هر گونه بودجه اضافی برای تکمیل پروژه در ژانویه 2024 ارائه خواهد شد. شورا گفت تا زمانی که با تمدید برنامه موافقت نشود، هزینه های نهایی تایید نخواهد شد.

بنا به گزارش عنوان خواهر AJ، Construction News، از مجری این شورا خواسته شده است که در جلسه بعدی در 26 ژوئیه، 29 میلیون پوند اضافی بودجه موقت را تصویب کند.

بودجه اضافی، که باید وام گرفته شود، برای تکمیل مرحله ساخت و ساز کلیدی پروژه مورد نیاز است و بودجه پروژه را – که در ابتدا 328.3 میلیون پوند تعیین شده بود – به حداقل 359 میلیون پوند افزایش می دهد.

تحریریه اخبار معماری آریانا