جاده میدلند، بریستول


این رقابت دو مرحله‌ای به دنبال پیشنهادهای نوآورانه و متمرکز بر راه‌حل‌ها برای توسعه مسکن جدید 100 درصد مقرون‌به‌صرفه با حدود 70 خانه در یک قطعه زمین قهوه‌ای محدود است که در 500 متری شمال ایستگاه بریستول تمپل میدز قرار دارد و قبلاً برای توسعه مجدد پاکسازی شده است.

از معماران مستقر در غرب انگلستان دعوت به عمل می آید. این پروژه 17 میلیون پوندی توسط بزرگترین انجمن مسکن مستقل بریستول، Brighter Places پشتیبانی می‌شود و هدف آن یافتن راه‌حلی است که «مکمل منطقه محلی باشد، تا حد امکان هوشمندانه آب و هوا برای کاهش هزینه‌ها برای ساکنان و حمایت از اهداف آب و هوایی شهر».

سالی گیلبرت، مدیر خانه‌های Brighter Places می‌گوید: به‌عنوان یک انجمن نوآورانه مسکن بریستول که متعهد به ارائه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه و بسیار مورد نیاز و کارآمد انرژی است، سایت Midland Road ما فرصتی بی‌نظیر برای ارائه سایتی با خانه‌های 100 درصد مقرون به صرفه در شهر بریستول است. مرکز

“این یک چالش طراحی خواستار و هیجان‌انگیز برای معماران محلی است تا طرحی شاخص از خانه‌های کم کربن و انرژی کارآمدی ایجاد کنند که ساکنان بتوانند از پس آن برآیند و حس جامعه و تعلق ایجاد کند.”

جسی هیدن، سرپرست پروژه‌ها و سیاست‌گذاری در جشنواره مسکن بریستول، گفت: ما از همکاری با Brighter Places برای تسهیل مسابقه طراحی برای این سایت مرکز شهر خوشحالیم. مسابقات طراحی یک فرصت منحصر به فرد برای دعوت از راه حل های نوآورانه به چالش هایی است که بخش مسکن با آن مواجه است، زیرا ما به دنبال تحویل خانه ها در میان بحران های متعدد هستیم.

جشنواره مسکن بریستول که در سال 2018 راه اندازی شد، نوآوری هایی مانند فناوری هوشمند و تولید خارج از محل را به عنوان راهی برای ارائه مسکن با کیفیت و مقرون به صرفه ترویج می کند. این برنامه پنج ساله توسط شورای شهر بریستول، پایتخت منطقه ای بریستول و باث، اداره ترکیبی غرب انگلستان و گروه کمپین اصلاحات اجتماعی Shaftesbury Partnership حمایت می شود.

هفته گذشته، جشنواره مسکن بریستول، معماران خبره gcp را به عنوان برنده مسابقه خود برای معماران محلی برای توسعه مجدد سایت یک مدرسه سابق در نوورز هیل معرفی کرد. این برنده اندکی پس از آن اعلام شد که شورای شهر بریستول جست و جوی یک برنامه ریز را برای بازنگری در منطقه 130 هکتاری اطراف ایستگاه راه آهن بریستول تمپل میدز آغاز کرد.

سال گذشته، Groupwork برنده دو مسابقه سازمان‌دهی شده توسط جشنواره مسکن بریستول برای مکان‌های برجسته مرکز شهر در Castle Park و Redcliffe Way شد. در سال 2020، معماران O’LearyGoss Practice بریستول در مسابقه ای که توسط جشنواره مسکن بریستول برای طراحی یک طرح مسکن دانشجویی 1.9 میلیون پوندی برای مدرسه الهیات کالج ترینیتی این شهر برگزار شد، برنده شد.

سه تیم منتخب هر کدام یک جایزه 1500 پوندی دریافت خواهند کرد و از آنها دعوت می شود تا ایده های خود را بیشتر توسعه دهند، در تعامل با جامعه شرکت کنند و بازخوردی از سهامداران مربوطه دریافت کنند. برنده کلی کمیسیون – که تا مرحله 3 RIBA و ارسال کامل برنامه ریزی را پوشش می دهد – در ماه اکتبر اعلام خواهد شد.

جزئیات مسابقه

عنوان پروژه مسابقه طراحی جاده میدلند
مشتری مکان های روشن تر
ارزش قرارداد 17 میلیون پوند
مهلت دور اول 5 بعدازظهر، 31 اوت 2023
محدودیت های در یک توصیف شرکت 500 کلمه ای باید مشخص شود که شرکت کننده تجربه و توانایی ارائه تمام مدارک لازم برای برنامه ریزی کامل را دارد. در صورت انتصاب به مرحله بعدی، بیمه غرامت حرفه ای به ارزش 10 میلیون پوند برای هر ادعایی مورد نیاز خواهد بود.
اطلاعات بیشتر https://www.bristolhousingfestival.org.uk/projects/midland-road-design-comp



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا