بیمارستان رویال لیورپول با تاخیر یک میلیارد پوندی NBBJ بالاخره افتتاح شد

شرکت‌های جهانی NBBJ و HKS پس از شکست دادن پیشنهادات تیم‌هایی با حضور شپرد رابسون و BDP، در ماه مه 2013 برنده شغل بازسازی بیمارستان شدند. دولت حمایت اولیه از این طرح را در ژوئن 2010 اعلام کرد.

در سایت شروع کنید 2014
تاریخ تکمیل 2022
سطح ناخالص طبقه داخلی 96285 متر مربع
فرم قرارداد یا مسیر تدارکات PFI (انحلال قبل از Carillion)، قرارداد مدیریت (پس از انحلال Carillion)
هزینه ساخت فاش نشده
معمار NBBJ / HKS
مشتری اعتماد بنیاد NHS بیمارستان های دانشگاه لیورپول

داده های پروژه (کارهای تکمیل)

یک دهلیز مرکزی با نور روز، نقاط ورودی بیمارستان را متحد می کند. در سرتاسر ساختمان، همه فضاها با نور طبیعی روز و نمایی از فضاهای حیاط و شهر تقویت می شوند.

دیدگاه معماران

پس از بلاتکلیفی، قراردادی با سرمایه‌گذاران اصلی پروژه برای لغو قرارداد موجود PFI منعقد شد و لینگ اورورک آماده شد تا کار اصلاحی را بیش از چهار سال پس از شروع پروژه Carillion آغاز کند.

سپس اعلام شد که دولت باقیمانده این طرح را پس از اعلام آمادگی بیمارستان‌های دانشگاه رویال لیورپول و برادگرین برای لغو ترتیبات مالی با بانک سرمایه‌گذاری اروپا و صندوق حقوقی و عمومی بازنشستگی، اعلام کرد.

این ساختمان خدمات اصلی حاد شامل قلب، مراقبت های تنفسی و جراحی عمومی را همراه با خدمات تخصصی منطقه ای و ملی در دیالیز کلیه، آندوسکوپی، چشم پزشکی و هماتولوژی ارائه خواهد کرد.

رویال جدید برای مردم لیورپول و منطقه شهر است و ما بسیار مفتخریم که اکنون می توانیم به بیماران، کارکنان و جوامع محلی خود بیمارستان مورد انتظاری را که شایسته آن هستند ارائه دهیم. پاسخ کارکنان، بیماران و بازدیدکنندگان به محیط جدید بسیار مثبت بوده است و ادای احترام واقعی به رویکرد مشترک شرکای طراحی ما است.
پل فیتزپاتریک، مدیر املاک و تسهیلات، بیمارستان های دانشگاه لیورپول NHS Foundation Trust

افتتاح رویال جدید یک نقطه عطف هیجان انگیز برای جامعه و تیم پروژه است. پیچیدگی پروژه که با تغییر چشم‌انداز مقررات و اولویت‌های مراقبت‌های بهداشتی ترکیب شده است، بدون همکاری نزدیک بین تیم‌های طراحی و ساخت و اعتماد بیمارستان قابل رفع نبود.
جسیکا کارستن، طراح ارشد معماری و معاون رئیس، HKS

این چراغی از تعالی بالینی در شمال غرب خواهد بود، با تمرکز بر بهبود تا حد زیادی تجربه کارکنان و بیماران.
جین مک الروی، مدیر اصلی و رهبر طراحی بالینی، NBBJ

دیدگاه مشتری

به گفته اداره حسابرسی ملی، لاینگ اورورک، پیمانکار جدید پروژه رویال لیورپول، مجبور شد سه طبقه ساختمان را کنده و «کار عمده» را با نصب فولاد و بتن برای تقویت ساختار ساختمان آغاز کند.

داده های پروژه

ایرادات ساختاری نیز پس از بررسی مدل های سه بعدی بیمارستان کشف شد. آروپ در ابتدا برای بررسی ترک های یافت شده در تیرهای سازه پس از تخلیه Carillion از سایت فراخوانده شد.

ناظر مخارج عمومی همچنین فاش کرد که 50 میلیون پوند برای جایگزینی روکش هایی که با مقررات آتش سوزی مطابقت نداشت هزینه شده است و این نیز مشکلاتی در حفاظت داخلی در برابر آتش است. پنج سال پس از اینکه قرار بود تکمیل شود، طرح بیمارستان لیورپول، که توسط بنیاد NHS بیمارستان های دانشگاه لیورپول اداره می شود، سرانجام در پایان سال گذشته تکمیل شد.

این پروژه ابتدا قرار بود در سال 2017 تکمیل شود، اما پس از انحلال پیمانکار Carillion در ژانویه 2018، این پروژه به بهار 2018 به تعویق افتاد.

مهندس سازه آروپ و ساتکلیف
مشاور M&E هور لیا
نقشه بردار کمیت گلیدز
مدیر قرارداد گلیدز
مشاور منظر فیرا
مشاور آکوستیک SRL
مدیر پروژه گلیدز
طراح اصلی کیلاگر اوکی کلاین
بازرس ساختمان تایید شده کنترل ساختمان شورای شهر لیورپول
مهندس آتش نشانی وارینگتون آتش
مهندس عمران و سازه ساتکلیف
مهندس حمل و نقل پرایم تی پی
مشاور برنامه ریزی آویسون یانگ
مشاور تابلوها میسون سیلی
مشاور دسترسی ادنا جیکوبسون
مشاور پاکت نامه Wintec
منشی کارها دایره کامل
پیمانکار مدیریت لینگ اورورک
نرم افزار CAD استفاده شده است Revit



منبع

در سال 2020، AJ گزارش داد که مشکلات طراحی باعث افزایش قیمت دو بیمارستان ناتمام Carillion – بیمارستان میدلند متروپولیتن در بیرمنگام و رویال لیورپول – شد که به بیش از 2 میلیارد پوند افزایش یافت.

در سپتامبر 2018، به دنبال گزارش مهندس سازه Arup، که توسط کنسرسیوم تأمین مالی پروژه انجام شده بود، مشخص شد که روکش‌های غیرمنطبق در کار استفاده شده است.

این بیمارستان 95000 متر مربعی در کنار تأسیسات سابق دهه 1970 در همان مکان در مرکز لیورپول قرار دارد و شامل 641 اتاق خواب یک نفره شامل 40 تخت مراقبت های ویژه، 41 فضای بخش اورژانس و 66 فضای واحد پزشکی حاد است. این ساختمان که اداره حسابرسی ملی پیش بینی می کند در نهایت بیش از یک میلیارد پوند هزینه داشته باشد، همچنین دارای 18 سالن عمل شامل سالن های رباتیک و هیبریدی است.

*برخی از تیم قبل از انحلال Carillion متفاوت بودند

تحریریه اخبار معماری آریانا