تغییرات گسترده ای در ایمنی آتش نشانی در حال اجرا است

ADB اکنون شامل یک جدول جدید است (10.1، در زیر بازتولید شده است) که شامل الزامات جدید می باشد.

جدول 10.1 واکنش به آتش عملکرد سطح خارجی دیوارها

نوع ساختمان ارتفاع ساختمان کمتر از 1000 میلی متر از مرز مربوطه 1000 میلی متر یا بیشتر از مرز مربوطه
ساختمانهای مربوطه طبق مقررات 7(4) طبقه بندی شده اند. کلاس A2-s1، d0
یا بهتر
کلاس A2-s1، d0
یا بهتر
همه گروه های هدف “مسکونی”. بیش از 11 متر کلاس A2-s1، d0
یا بهتر
کلاس A2-s1، d0
یا بهتر
11 متر یا کمتر کلاس B-s3، d2
یا بهتر
هیچ مفاد
مجمع و تفریح بیش از 18 متر کلاس B-s3، d2
یا بهتر
از زمین تا 18 متر: کلاس C-s3، d2 یا بهتر
از 18 متر به بالا:
کلاس B-s3، d2 یا بهتر
18 متر یا کمتر کلاس B-s3، d2
یا بهتر
تا 10 متر از سطح زمین: کلاس C-s3، d2 یا بهتر
تا 10 متر بالای سقف یا هر قسمتی از ساختمان که عموم مردم به آن دسترسی دارند: کلاس C-s3، d2 یا بهتر
از 10 متر و بالاتر: بدون حداقل عملکرد
هر ساختمان دیگری بیش از 18 متر کلاس B-s3، d2
یا بهتر
از زمین تا 18 متر: کلاس C-s3، d2 یا بهتر
از 18 متر به بالا:
کلاس B-s3، d2 یا بهتر
18 متر یا کمتر کلاس B-s3، d2
یا بهتر
هیچ مفاد

در همین حال، دسامبر شاهد آخرین تغییرات در سند تایید شده B (ADB) است و این به تنهایی پیامدهای مهمی برای معماران دارد. بیایید به تغییرات تیتر نگاه کنیم.

1 تجدید نظر در ممنوعیت مواد قابل احتراق در دیوارهای خارجی

همچنین تغییراتی در تعاریف ایجاد شده است به گونه‌ای که اجزای اصلی محصولات سایه‌بان خورشیدی خارجی مانند کرکره، سایبان، کفپوش بریز و محصولات مشابه در حال حاضر نیز مشمول ممنوعیت (به غیر از سطح زمین) می‌شوند.

دستورالعمل جدید مستلزم ارائه یک جعبه اطلاعات ایمن در ساختمان‌های مربوطه است که شامل موارد زیر است: اطلاعات تماس افراد مربوطه در بریتانیا. کپی پلان طبقه ساختمان – از جمله تجهیزات کلیدی آتش نشانی؛ یک طرح بلوک تک صفحه ای که تجهیزات مشخص شده اطفاء حریق را مشخص می کند.

3 توصیه جدید برای سیستم های هشدار تخلیه در بلوک های آپارتمانی با طبقات بیش از 18 متر

این الزام برای ارائه یک «طرح B» برای بلوک‌هایی با خط‌مشی «قاعده ماندن» وارد شده است. Stay put همچنان استراتژی فرار پیش‌فرض برای بلوک‌های مسکونی است، اما طراحان اکنون باید یک سیستم هشدار تخلیه (EAS) را نیز بگنجانند.

دولت از این فرصت برای اصلاح بسیاری از نمودارها و عبارات در بانک انکشاف آسیایی استفاده کرده است.

چگونه همه اینها بر برنامه های موجود تأثیر می گذارد؟ نسخه قبلی 2020 در مواردی که درخواست (مثلاً اخطار اولیه یا برنامه کامل برنامه‌ها) قبل از 1 دسامبر 2022 واریز شده باشد، همچنان اعمال می‌شود و به شرطی که کار حداکثر تا شش ماه پس از آن شروع شود. مهم است که طراحان پروژه‌های موجود، آن پروژه‌ها را از نظر انطباق با مقررات جدید بررسی کنند و در صورتی که قبل از ژوئن سال آینده در محل شروع نشوند، نیاز به در نظر گرفتن هزینه‌های اضافی انطباق را به مشتریان توصیه کنند. این هزینه ها قابل توجه خواهد بود، زیرا تخمین زده می شود که نصب یک EAS به تنهایی حدود 40000 پوند به هزینه یک بلوک جدید اضافه می کند.

سرعت تغییر در ایمنی آتش‌سوزی اکنون در حال افزایش است زیرا ما منتظر قوانین ثانویه جدیدی در سال 2023 هستیم که در نهایت به قانون ایمنی ساختمان کمک می‌کند – و تغییرات قابل توجهی در نحوه طراحی ساختمان‌ها توسط معماران ایجاد می‌کند.

معماران نباید EAS را با سیستم‌های تشخیص حریق و اعلام حریق سنتی یا سیستم کنترل صوتی اضطراری مانند آنچه برای پناهگاه معلولان نیاز دارد اشتباه بگیرند. EAS خودکار نیست و فقط برای استفاده توسط آتش نشانی و خدمات نجات است تا آنها را در بدو ورود قادر سازد تا وضعیت را ارزیابی کنند و از حالت اقامت به تخلیه مرحله ای یا کامل حرکت کنند. این سیستم به یک پانل کنترل بزرگ و دقیق نیاز دارد که برای تکرار هندسه ساختمان ترتیب داده شده باشد و هر تخت دارای نشانگر/کنترل/صداگر خاص خود باشد. این امر به سرویس آتش نشانی امکان می دهد تا یک حادثه آتش سوزی را مدیریت کند و یک بال ساختمان، طبقات جداگانه یا کل ساختمان را در صورت لزوم تخلیه کند. جزئیات کامل EAS را می توان در BS 8629 یافت.

4 توضيحات و تصحيحات

شاید مهم‌تر از آن، دستورالعمل قانونی جدیدی برای ساختمان‌هایی با ارتفاع بین 11 تا 18 متر وجود دارد که محدودیت های ساخت دیوارها را بین اینها گسترش دهید ارتفاعات پیش از این بانک توسعه آسیایی شامل یک توصیه عمومی بود که طراح باید مناسب بودن روکش و عایق پیشنهادی را در نظر بگیرد، اما از ارائه هرگونه راهنمایی کوتاهی کرد.

جف ویلکینسون مدیر عامل بازرسان تایید شده مشاوران ساختمانی ویلکینسون است. www.thebuildinginspector.org



منبع

در حال حاضر استفاده از نوع روکش فلزی مورد استفاده در برج گرنفل در تمام ساختمان ها با هر ارتفاعی ممنوع است. نه فقط ساختمان های بلند این آخرین میخ در تابوت است مواد کامپوزیت آلومینیومی بسیار قابل اشتعال (ACM) و آیا این سوال مطرح می شود: آیا کسی هنوز آن را مشخص کرده است؟

در نهایت، محدودیت موقت 18 ماهه کاهش می‌یابد تا سینی‌های حفره‌ای قابل احتراق وجود داشته باشد، زیرا هنوز محصولات محدودی در بازار وجود دارد و مشکلات مربوط به دریافت علامت از ارائه‌دهندگان گارانتی وجود دارد. با این حال، نگرانی‌هایی بیان شده است که تحت کنترل مستمری که توسط تنظیم‌کننده ایمنی ساختمان جدید اجرا می‌شود، آرامش موقت ممکن است منجر به توصیه‌ای برای اصلاح در سال‌های آینده شود، بنابراین تعیین‌کننده‌ها و پیمانکاران تمایلی به استفاده از آرامش ندارند.

2 الزامات جدید برای ساختمان های مسکونی با ارتفاع 11 متر یا بیشتر برای داشتن جعبه های اطلاعاتی ایمن حاوی طرح های کلیدی ایمنی آتش نشانی

تحریریه اخبار معماری آریانا