جایزه ویلیام ساتون 2023

«پایداری فقط حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده نیست، بلکه ایجاد کیفیت بهتر زندگی (اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی) برای گسترده‌ترین جمعیت امروزی است. من بسیار مشتاقانه منتظر فرصتی هستم تا در تخصص و بینش خود مشارکت کنم و به تلاش ها و دستاوردهای استثنایی شرکت کنندگان پاداش دهم.

این جایزه توسط Yẹmí Àládérun ستاره AJ 40 under 40 داوری می شود و برای سازمان های انگلیسی و همه افراد بالای 18 سال بریتانیا آزاد است. این جایزه به افتخار بنیانگذار گروه مسکن کلاریون، یک کارآفرین ویکتوریایی که ثروت خود را برای تأمین مسکن عمومی به ارث برده است، نامگذاری شده است.

یامی آلادرون

جایزه ویلیام ساتون یک ابتکار فوق‌العاده است که توسط کلاریون اجرا می‌شود و از رشد ایده‌های نوآورانه‌ای حمایت می‌کند که با فوری‌ترین چالش‌های پایداری ما مقابله می‌کنند. تمرکز جوایز امسال، ایده‌های مهمی است که می‌تواند به بخش مسکن اجتماعی کمک کند تا کربن خالص صفر را تا سال 2050 به دست آورد. جمعیت شناختی مردم امروز مقیاس چالش بسیار زیاد است، و اگر می‌خواهیم موفق شویم، همکاری بین بخشی کلیدی است و آینده امیدوارکننده‌تری برای نسل‌های آینده ایجاد می‌کند، به همین دلیل است که جایزه بسیار مهم است.

آینده مسکن اجتماعی با ردپای کربن پایین باید بر اولویت‌بندی طراحی پایدار و کارآمد انرژی، مصالح و ساخت و ساز پایدار، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، ترکیب فن‌آوری‌هایی که تأثیرات زیست‌محیطی را به حداقل می‌رساند و ترکیب فضاهایی که تولید مواد غذایی پایدار را ترویج می‌کنند، انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با حمل و نقل را کاهش دهد، تمرکز کند. ، و تعامل جامعه را افزایش دهید. این ابتکارات نه تنها انتشار کربن را کاهش می دهد، بلکه به بهبود شرایط زندگی و آینده ای پایدارتر برای ساکنان کمک می کند.

کلر میلر، مدیر اجرایی کلاریون گفت: “به عنوان بزرگترین انجمن مسکن کشور و یک رهبر بخش، ما نقش خود را در تحریک تفکر خلاق و اتخاذ راه حل های پیشرفتی که ما را به عصر کربن خالص صفر نزدیک می کند، درک می کنیم.

یمی آلادرون، معمار و داور جایزه ویلیام ساتون

یامی آلادرون

چشم انداز شما برای آینده مسکن اجتماعی کم کربن چیست؟

داوران شامل Àládérun خواهند بود. میلر؛ Jas Bhalla، برنده سابق جایزه ویلیام ساتون و بنیانگذار Jas Bhalla Architects. و ساشا مورگان، مدیر بنیاد تحرک اجتماعی و عضو هیئت مدیره انجمن مسکن کلاریون.

جزئیات مسابقه

مفاهیمی که تضمین می‌کند «هیچ‌کس در گذار به آینده صفر خالص پشت سر نمی‌گذارد» و مزایای فناوری سبز «برای همه افراد جامعه به‌گونه‌ای که منصفانه و فراگیر باشد احساس می‌شود» تشویق می‌شوند.

آخرین نسخه این جایزه بر روی راه‌هایی برای افزایش بهره‌وری انرژی مسکن اجتماعی و کاهش صورت‌حساب‌ها، بهبود کیفیت هوا در جوامع و اطراف آن، بهبود سلامت و رفاه ساکنان از طریق طبیعت، و ارائه خانه‌هایی که در برابر اثرات مقاوم هستند تمرکز دارد. تغییرات آب و هوایی

مردیث بولز، مدیر مؤسس و مدیر مؤسسه معماران مول، گفت: «برنده شدن جایزه ویلیام ساتون برای موفقیت پروژه ما حیاتی بود، با حمایت مالی و تجاری Clarion به ما کمک کرد تا ایده خود را به واقعیت تبدیل کنیم.

گروه مسکن کلاریون هفت سال پیش به دنبال ادغام Circle Housing Group و Affinity Sutton که پس از مرگ ساتون در سال 1900 تأسیس شد، تشکیل شد. انجمن مسکن امروزه بزرگترین انجمن مسکن در بریتانیا است که 125000 خانه را در 170 مقام محلی مدیریت می کند.

عنوان پروژه جایزه ویلیام ساتون 2023
مشتری گروه مسکن کلاریون
ارزش قرارداد 75000 پوند
مهلت دور اول ظهر، 3 جولای 2023
محدودیت های درخواست ها را می توان از هر دو سازمان غیرانتفاعی و تجاری پذیرفت. اینها ممکن است موسسات خیریه ثبت شده، شرکت های منافع جامعه، شرکت های اجتماعی، گروه های اجتماعی یا شرکت های ثبت شده و غیره باشند. سازمان ها باید برای کار در انگلستان ثبت نام کرده باشند و باید بتوانند مشخص کنند که چگونه ایده آنها کمک مثبتی به بخش مسکن مقرون به صرفه و جوامع آن برای دستیابی به خالص صفر تا سال 2050 خواهد کرد. پروژه های موفق باید در انگلیس انجام شوند.
اطلاعات بیشتر www.clarionhg.com/prize-william-sutton

دوست دارید چه نوع تیم های طراحی برای این فرصت مهم قدمی رو به جلو ببینند؟

پرسش و پاسخ

“ما هیجان زده هستیم که این شانس را داریم که پروژه Buildgroup خود را در یکی از طرح های اصلی آینده Clarion آزمایش کنیم و مشتاقانه منتظریم ببینیم چه ایده های نوآورانه ای در برنامه های امسال ارائه می شود.”

Mole Architects آخرین نسخه این جایزه را در سال 2022 با سیستم خانه سازی با کربن صفر دریافت کرد. برندگان قبلی شامل AJ 40 زیر 40 ستاره و تمرین نوظهور سورمن وستون بودند که مدرسه غذای هاکنی یک مرکز آموزش غذای “دانه به قاشق” را برای کودکان دبستانی در یک ساختمان قدیمی و منطقه ای از زمین بلااستفاده ایجاد کرد.

ما از ورودی‌های شرکت‌های کوچک و متوسط، افراد، کنسرسیوم‌ها یا شیوه‌های تثبیت‌شده استقبال می‌کنیم – هر کسی که متعهد به ایجاد تغییر است. من به ویژه مایلم تیم های طراحی چند رشته ای را ببینم که متخصصان رشته های مختلف محیط ساخته شده را گرد هم می آورند، تیم های طراحی کاربر محور که نیازهای کاربران نهایی را اولویت بندی می کنند و تیم های طراحی مشترکی که تاکید زیادی بر مشارکت دارند. نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که درباره ایده ها است – از ایده هایی که به خوبی شکل گرفته به دنبال بودجه اضافی برای ارتقای آنها به سطح بعدی تا ایده های مفهومی تر با پتانسیل خارق العاده اما نیاز به حمایت تجاری اضافی برای زنده کردن آنها هستند. تنوع آثار از نظر مقیاس ایده و سابقه شرکت کنندگان چیزی است که جایزه ویلیام ساتون در مورد آن است.



منبع

اما مقیاس چالش بسیار زیاد است و ما به تنهایی نمی توانیم این کار را انجام دهیم. ما امیدواریم که جایزه ویلیام ساتون کاتالیزوری برای همکاری های بین بخشی باشد و بهترین ایده ها را تسریع بخشد که تفاوت واقعی را برای ساکنان و جوامع ما ایجاد می کند و آینده امیدوارکننده تری را برای نسل های آینده ایجاد می کند.

الادرون گفت: «خوشحالم که امسال به هیئت داوران جایزه ویلیام ساتون می‌پیوندم. تمرکز جوایز امسال ایده‌های پیشرفتی است که می‌تواند به بخش مسکن اجتماعی کمک کند تا سال 2050 کربن خالص را به صفر برساند.

ساتون در سال 1833 در شهر لندن به دنیا آمد و ساتون کریررز را ایجاد کرد، اولین سرویس پستی خانه به خانه در کشور. او تمام ثروت خود را به مجموعه ای از پروژه های خیریه از جمله تهیه مسکن عمومی بسیار مورد نیاز در سرتاسر پایتخت وقف کرد.

جایزه ویلیام ساتون چیست و چرا قالب راه اندازی مجدد آن در مواجهه با چالش های پیش روی مسکن اجتماعی بسیار مهم است؟

نسخه‌های قبلی شامل دو جایزه بود – جایزه ویلیام ساتون برای نوآوری اجتماعی و جایزه جدید ویلیام ساتون برای پایداری و مکان‌سازی – هر کدام با جایزه برتر 20000 پوندی، با این حال آخرین نسخه دارای یک گلدان کلی 75000 پوندی است.

این رقابت که اکنون در پنجمین سال خود است، از «اخلالگران و نوآوران» دعوت می‌کند تا با مفاهیم جسورانه برای کاهش ردپای کربن در بخش مسکن اجتماعی و ساکنان آن گام بردارند – و تبدیل به صفر خالص را به شیوه‌ای «عادلانه و منصفانه» ترویج کنند.

برندگان تا سقف 50000 پوند کمک های مالی دریافت می کنند تا به تبدیل مفاهیم خود به واقعیت کمک کند و همچنین بسته ای مناسب از حمایت تجاری از Clarion به عنوان بخشی از یک برنامه 12 تا 18 ماهه تکمیل کننده بودجه دریافت خواهند کرد.

تحریریه اخبار معماری آریانا