در مقابل طبیعت اثر سام جیکوب در پروژه Betts

این نمایشگاه که به عنوان نمایشگاهی درباره معماری، منظره و طبیعت توصیف می‌شود، اکثر آثار این نمایشگاه، نقاشی‌های منظره کوچک هستند که گونه‌به‌جول در قفسه‌ها چیده شده‌اند. اینها توسط جیکوب در eBay خریداری شد، کارهای آماتوری که ممکن است زمانی در یک مغازه آشغال فروشی پیدا کرده باشید.

در سمت دیگر گالری مجموعه دیگری از آثار آویزان است. «آسمان تشریفاتی» شامل تعدادی چاپ باستانی (باز هم منبع eBay) از بناهای تاریخی نوسنگی – تپه‌های مدور، سنگ‌های برافراشته، لنگه‌ها – که توسط یاکوب به عنوان «دستگاه‌های آیینی» توصیف شده است. در وارونگی کروماتیک سری اول، این تصاویر سیاه و سفید دارای اشکالی در رنگ های اصلی با رنگ اکریلیک هستند. این عناصر جدید، کمی پومو، اسلب‌های سنگی و دالمن‌های اصلی را تقویت و پیچیده می‌کنند – به‌روزرسانی‌های ممفیس‌مانند را به عنوان اشیا به آن‌ها می‌دهند، اضافات انتزاعی کاملاً هماهنگ با هندسه‌های مبهم پشت فرم‌هایشان.

جیکوب می گوید: «منظر البته به خودی خود یک ساختار ایدئولوژیک است. سنت های زیبا، از پوسین تا باب راس و از Capability Brown تا نمایش گل چلسی، ایده های سیاسی درباره زمین هستند.

منبع: پروژه Betts

بالای آن دایره درخشان یک لوستر یوفو مانند از استون هنج که در لوله های نئونی مدل شده است آویزان است.

تصاویر و آثار موجود در این نمایش از فرم‌ها و ساختارهای گنومیک برای مراسم فراموش‌شده، که ظاهراً مملو از معنای مبهم هستند، سؤالاتی را در مورد معماری، منظره، نمادگرایی و آیین‌ها مطرح می‌کنند – و سپس آنها را آویزان می‌کنند و نمایشی مرموز اما متقاعدکننده را ایجاد می‌کنند.

منبع: پروژه Betts

آن‌ها از اعداد خوش خلقی کلود لورن گرفته تا ژاکت‌های شیک‌تر را شامل می‌شوند، اما به هر یک از ژاکوب یک شکل هندسی سیاه در رنگ روغن اضافه کرده است، مثلث یا مربع. فرم آنها از هندسه و تناسبات اندازه هر بوم گرفته شده است و از نظر ادراکی بین حفره های گنومیک و ساختارهای غول پیکری که در چشم انداز لانه کرده اند سوسو می زنند. سیلوئت های خالی آنها همه چیز را از مالویچ به ذهن می آورد مربع سیاه به کاپریچوهای عجیب معماری قرن هجدهم: سازه های لدوکس وسیع و با حجاب کریستو که به طور تاریخی در طبیعت نشسته اند.

سام جیکوب: در برابر طبیعت تا 15 آوریل در پروژه Betts، لندن EC1 اجرا می شود.



منبع

سایر آثار موجود در گالری نیز تم نوسنگی و اسطوره را ادامه می دهند. یک کیسه لوبیای بدجنس در گوشه ای قرار دارد و تصویر چاپ شده ای از سنگ سویندون، سنگ نشانگر مشهور در دایره سنگی Avebury را دارد، که گفته می شود هر نیمه شب به طور جادویی از جاده A4361 مجاور عبور می کند.

ژاکوب این نمایش را به این صورت توصیف می کند که معماری «به طور اساسی، تحمیل نظمی متفاوت بر جهان است». مطمئناً درج‌های واضح شما را به ابرساختارها در ذهن می‌آورد و پرسش‌های مربوط به طبیعت/تصناع، شی/زمین را در کانون توجه قرار می‌دهد، که این کار برای برجسته کردن قراردادهای خود صحنه‌های منظره جعبه شکلاتی هنرمندانه نیز مفید است.

منبع: پروژه Betts