روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان+ فیلم مقاوم سازی افزیر | arianarchitects

اکثر آسیب‌های ناشی از زلزله به استحکام و مصالح انتخابی برای دیوار مربوط می‌شود. دیوارها میتوانند از جنس آجر، سنگ، فلز و بتن باشند؛ در ساختمان های امروزی دیوارهای بتنی به کار می روند. علاوه بر مقاوم سازی ساختمان های موجود از میلگرد های FRP برای ساختن ساختمان های جدید هم می توان استفاده کرد. این مصالح با خواصی که دارند باعث کاهش قطر و تراکم میلگرد در مقاطع می شوند. قابلیت رسانایی الکتریکی در مصالح فلزی مسئله خطرناکی بوده و می تواند باعث آسیب شود. در مقابل مصالح فلزی، مواد کامپوزیت FRP از لحاظ الکتریکی غیرهادی هستند که این امر آن ها را بهگزینه مناسبی برای سازه های در معرض میدان الکتریکی می سازد.

عملیات تزریق به این شکل است که با استفاده از پمپ های مخصوص تزریق موادی نظیر رزین اپوکسی به داخل سوارخ هایی که در ابتدای کار ایجاد نمودیم وارد می شود و باعث افزایش مقاومت و جلوگیری از ترک خوردن بتن می شود. یا به عبارت دیگر برای دیوارهای با مصالح بنایی، حداقل نسبت ضخامت به ارتفاع نباید از یک دهم برای دیوارهای مهار نشده کمتر باشد. گاهی اوقات عامل اصلی ایجاد نشست، رطوبت بیش از حد خاک یا کم و زیاد شدن نامنظم این رطوبت می ‌باشد.

  • در صورتی که فعال در صنعت ساختمان هستید و میخواهید به اطلاعات ساختمان های در حال ساخت تهران و در مورد وضعیت مرحله ساخت آنها اطلاعات کسب کنید، می توانید از بانک اطلاعات ساختمان پرشین استفاده کنید.
  • ب – ساختمان های موقت که مدت بهره برداری از آنها کمتر از 2 سال است.
  • یکی از روش های تقویت و مقاوم سازی اعضایی که مطابق معیار های طراحی شده اجرا نشده اند یا آزمایشات و تست بتن انجام شده نشان دهنده ضعف مقاومت در آن ها می باشند، پکر گذاری و تزریق اپوکسی به داخل آن ها است.
  • در کشور عزیز ما ایران معمولاً برای ساختن این ستون‌ ها از تیر آهن‌ های I دوبل یا بال پهن‌ های تکی (آهن‌های هاش H) استفاده می‌ شود.

پیدا کردن یک پیمانکار ساختمان خوب، گام بعدی است که باید در کنار انتخاب سازنده، لوله کش، مکانیک، برق کار در نظر داشته باشید. اما اگر بتوانید یک پیمانکار خوب، قابل اعتماد و معقول پیدا کنید، در حقیقت در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده اید. همیشه از روش کار پیمانکار خود سوال بپرسید و قابل اعتماد بودن او را بررسی کنید. همچنین می توانید با بازدید از پروژه های قبلی او، سوابق کاریش را نیز مرور کنید.

http://barbarinemoone.irدر تحقیقات ژئوتکنیک، نیز عمق خاک و تقویت زمین برای حصول اطمینان از بنیاد ساختمان تعیین میگردد. گودبرداری با توجه به جنس زمین می‌تواند به چندین متر زیر زمین برسد. این پروسه به منظور دستیابی به خاک سفت و یا ساخت بنایی که قسمتی از آن پایین‌تر از سطح زمین قرار می‌گیرد انجام می‌شود.

پولدارها خانه را به دلار می‌خرند!

مجله خبری معماری آریاناگران، بسته به انواع مختلف پی ها، از مقادیر مختلفی از مصالح ساختمانی استفاده می کنند؛ به عنوان مثال در کار با تیرآهن، از فوندانسیون شمعی استفاده می کنند. این نوع ساختمان ها شامل اماکنی می باشند که توسط دولت، سازمان های نیمه دولتی و یا اتحادیه های ثبت شده برای اهداف خاص ساخته می شوند. این نوع ساختمان ها، برای مؤسسات آموزشی مانند مدارس یا کالج هایی هستند که توسط یک هیئت مدیره، دانشگاه یا هر نهاد وابسته مشابه اداره و شناخته می شوند. این ساختمان، باید امکانات آموزشی، تحصیلی و تفریحی مربوط به اهداف آموزشی را فراهم کند. علاوه بر این، وجود ساختمان های مسکونی مناسب برای کارکنان و یا دانشجویان ساکن در محوطه دانشگاه نیز اجباری است.

کنترل نشست ساختمان در اثر به وجود آمدن چاهک

تحریریه اخبار معماری آریانا