مرکز بازدیدکنندگان کالانیس


تیم برنده مراحل 4 تا 7 RIBA پروژه را برای بازسازی یک مرکز میراث موجود در دهه 1990 در سنگ های ایستاده باستانی که یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در هبریدهای بیرونی است، نظارت خواهد کرد.

پروژه Calanais 2025 امکانات بازدیدکنندگان در سایت را که در ابتدا 27 سال پیش تحویل داده شده بود و اکنون «ظرفیت کافی» برای برآورده کردن انتظارات رو به رشد بازدیدکنندگان ملی یا بین‌المللی ندارند، دوباره توسعه می‌دهد.

طرح های توسعه مجدد موجود قبلاً توسط jmarchitects و یک برنامه برنامه ریزی ارائه شده یک سال پیش تهیه شده است.

طبق این خلاصه: «سنگ‌های ایستاده کالانایس یکی از مقاصد نمادین بازدیدکنندگان اسکاتلند است که در طیف گسترده‌ای از رسانه‌ها از جمله مجموعه‌های Starz Outlander، Disney’s Brave و کتاب‌ها و وب‌سایت‌های بی‌شماری در سراسر جهان به نمایش درآمده است.

این مرکز در مجاورت سنگ‌های ایستاده Calanais است و در سال 1995 در زمینی که از دانشگاه ادینبورگ هدیه داده شده بود، به عنوان یک شرکت اجتماعی تأسیس شد تا امکاناتی از جمله تفسیر، کافه و منطقه خرده‌فروشی را برای بازدیدکنندگان از سنگ‌ها فراهم کند و از سنگ‌های ایستاده استفاده کند. ایجاد اشتغال و سود اقتصادی برای ساحل غربی لوئیس.

تراست، یک موسسه خیریه ثبت شده، مالک سایت است و مرکز بازدیدکنندگان را از طریق Tursachan Trading اداره می کند. مرکز بازدیدکنندگان رشد مداومی در گردش مالی داشته است که از اقتصاد این منطقه شکننده حمایت می کند.

Calanais یک دایره سنگی اواخر دوران نوسنگی در سمت غربی جزیره لوئیس است. چینش صلیبی شکل سنگ ها به حدود 3000 سال قبل از میلاد برمی گردد و یکی از شناخته شده ترین بناهای باستانی اسکاتلند است.

آخرین پروژه، امکانات میراث و تفسیر را در این مکان که در حال حاضر هر سال حدود 157000 بازدیدکننده دارد، ارتقا می‌دهد، اما انتظار می‌رود تا پایان این دهه سالانه 200،000 بازدیدکننده داشته باشد.

عناصر کلیدی شامل نوسازی ساختمان منحنی موجود است که دارای یک کافه، فروشگاه هدیه و منطقه تفسیر اولیه است. تبدیل یک خانه مزرعه قرن 19 به یک آشپزخانه، خرده فروشی، دفتر و کافه جدید. و ارائه یک افزونه جدید برای مهمانی ها و رویدادهای مربی.

اعتماد، jmarchitects را برای کار بر روی این پروژه نه سال پیش انتخاب کرد و برنامه‌هایی برای سایت تا کنون تا مرحله RIBA 3 توسعه یافته است.

پیشنهادات برای تحویل پروژه 70 درصد از نظر کیفیت و 30 درصد از نظر هزینه ارزیابی خواهد شد. متقاضیان آخرین قرارداد باید 1 میلیون پوند بیمه مسئولیت عمومی، 1 میلیون پوند بیمه مسئولیت کارفرما و 1 میلیون پوند بیمه غرامت حرفه ای داشته باشند.

جزئیات مسابقه

عنوان پروژه Urras nan Tursachan: مناقصه تیم طراحی Calanais 2025
مشتری Urras nan Tursachan (اعتماد سنگهای ایستاده)
ارزش قرارداد 3.3 میلیون پوند
مهلت دور اول ظهر، 24 آوریل 2023
محدودیت های متقاضیان باید جزئیات دو پروژه با اندازه، ارزش و نوع مشابه را که در پنج سال گذشته با موفقیت تحویل داده اند ارائه دهند.
اطلاعات بیشتر https://www.publiccontractsscotland.gov.uk/search/show/search_view.aspx?ID=MAR474630



منبع