همه چیز در مورد طراحی ساختمان و معماری داخلی هادی کریمی | arianarchitects

عمل کردگرایی در طراحی کارخانه‌ها و خانه‌سازی‌های انبوه اصالت خاصی یافت. در کارخانه‌ها، هدف چیدمان فضاها با توجه به روند تولید، کاهش جابجایی‌ها و در نهایت افزایش بهره‌وری، موجب این اتفاق شد. در مورد خانه‌سازی مسئله، ساخت خانه‌های انبوه، ارزان و باکیفیت بود. با برنامه‌دهی فضا با توجه به عمل‌کرد می‌شد بهینه‌ترین اندازهٔ لازم برای هر اتاق را به دست آورد و بنابر آن خانه‌هایی حداقلی ساخت.

  • لابی‌های چند طبقه هتل‌های او، به ویژه در هتل هایت سانفرانسیسکو در اصل مکان‌هایی عمومی هستند که هم متعلق به هتل و هم متعلق به شهر هستند.
  • شکل کلی ساده و بدون تزئینات خاص، ساختار مستطیل شکل و استفاده از ساختارهای مکعبی از ویژگی های بارز این سبک معماری می باشند.
  • در یک سازه مسکونی در بیشتر مواقع کارفرماها فقط به داشتن نقشه فاز یک اکتفا می کنند اما وقتی که کار به اجرا رسید، در صورتی که در محیط ها و فضاها طراحی داخلی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار باشد، درخواست پلان فاز دو و همچنین دیتیل های اجرایی می کند.
  • ایده را می توان تصاویر ذهنی دانست که با اندیشیدن، تکامل و یا از طریق مشاهدات و تجزیه و تحلیل‌های ذهن خلق می‌شود.
  • همین اشیاء مزاحم، صحنه‌ها را مخدوش می‌کنند و همچنین، بهتر است به جای تمرکز زیاد روی جزئیات خیلی خاص، تنها روی ساختار کلی صحنه تمرکز کنید.

1- معمار فنی معمارهای فنی متخصصانی هستند که در درجه اول به جنبه های فنی یک سازه مثل بهره وری حرارتی و ضد آب بودن آن توجه دارند. این معماران، مسائل مکانیکی جزئیات ساختمان را بررسی و اصلاح می کنند تا مطمئن شوند که ساختمانها با استانداردها و مقررات ساختمانی منطقه ای و محلی مطابقت دارند. یک ساختمان خوب با طراحی مناسب می تواند زمینه را برای یک فعالیت اعم از زندگی ،کار یا تفریح فراهم کند .فضایی که درست طراحی شده باشد مبلمان و تجهیزات مناسبی در آن قرار می گیرند و کاربران زندگی راحت تری در آن دارند .

مسابقه طراحی راهرو شهری – 960 بازدید

برج پیزا، اکثر بناهای شهر سن جیمینیانو در ایتالیا و کلیسای جامع دورام در انگلستان نمونه هایی از سبک معماری رمانسک می باشند. سبک های معماری دارای تنوع و فراوانی زیادی هستند و هر سبک دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. در این مقاله سعی کرده ایم معروف ترین و شناخته شده ترین سبک ها را به ترتیب پیدایش معرفی کنیم.

ب- تفکیک محیط خصوصی و عمومی در طراحی (مرحله لکه گذاری)

این سبک از کاربرد خطوط افقی، اشکال مکعبی و هرمی اجتناب کرده و اشکالی را در نظر گرفته که نسبت به سبک های مدرن عجیب و غریب هستند. در چنین سبکی از معماری از اشکال بیضوی و خطوط مورب که نشانگر تغییر و تحرک هستند نسبت به خطوط افقی و عمودی استفاده شده است. ساختمان هایی که به طرز عجیبی پیچ خورده و قوس دار هستند و یا به زاویه ای تکیه داده اند که باورش برای هر بیننده ای سخت است از این سبک تبعیت می کنند. بناهای این سبک از تنوع و تعدد فراوانی برخوردارند و ساختمان ها بر اساس امکانات محلی دارای مصالح متفاوتی هستند. به عنوان مثال بناها در شمال غربی ایتالیا از آجر و در شهرهای ساحلی بر روی زمین های صخره ای مانند سوریه، فلسطین و ترکیه از سنگ ساخته شده اند.

اولین اولویت این مجله خبری معماری آریانا، تعریف و توسعه تمام جنبه های مهم پروژه و تولید مجموعه ای از نقشه ها و مشخصات کلی برای برآورد هزینه اولیه است. هنگامی که متوجه شدیم در مسیر حرکت هستیم، به طور خاص در مورد مواد داخلی و خارجی و عملکرد صحبت خواهیم کرد. همانطور که در چیدمان فضاهای داخلی و خارجی برنامه ریزی می کنیم، محل قرارگیری پنجره ها و درها را اصلاح می کنیم و تنظیماتی را در فرم ساختمان انجام می دهیم.

http://barbarinemoone.ir

تحریریه اخبار معماری آریانا