معماران تونی فرتون درهای خود را می بندد

این استودیو معروف، که موزه فوگلسانگ کونست در دانمارک در فهرست نهایی جایزه استرلینگ سال 2009 قرار گرفت، روز چهارشنبه (3 آوریل) رسما یک مدیر تصفیه را منصوب کرد. کل بدهی شرکت هنوز مشخص نیست.

مشخص است که تونی فرتون، 79 ساله، بنیانگذار تمرین، به همکاری با دیوید اوون ادامه خواهد داد. 20 سال به عنوان یک معمار در مطب خود در فیتزرویا که اکنون تعطیل شده است و اکنون کار خود را دارد.

اعتقاد بر این است که چندین شغل به معماران دیوید اوون منتقل خواهد شد، از جمله مرحله دوم بازسازی مرکز هنری کامدن. فاز اول، تعمیرات اساسی خانه 1897 آن، در سال 2004 تکمیل شد.

فرتون، استاد بازنشسته در دانشکده معماری TU Delft، به تدریس در دانشگاه های دیگر ادامه خواهد داد.

معماران تونی فرتون در سراسر اروپا و در چندین بخش، از جمله پروژه‌های هنری و فرهنگی برجسته و بسیاری از طرح‌های مسکن مورد توجه کار می‌کردند.

توسعه‌های مسکونی برجسته آن شامل جاده Vassall برای کریسپین کلی در لامبث (2008)، خانه‌های تراس 4.5 میلیون یورویی Molenplein در دن هلدر در ساحل دریای شمال هلند (2013) و برج‌های مسکونی Westkaai آن در آنتورپ (2016) بود.

این تمرین همچنین روی خانه هایی مانند آنیش کاپور کار کرد.

و همچنین تالار شهر و مرکز اداری Deinze، بلژیک (2016) این عمل همچنین به طور مشهور سفارت و اقامتگاه جدید بریتانیا در ورشو، لهستان را در سال 2009 تکمیل کرد.

پروژه های فرهنگی برجسته شامل فضای هنرهای اسکله در جزیره وایت (1997)، گالری لیسون در خیابان بل، لندن (1992) و گالری لانگ ساید در پارک مجسمه یورکشایر (2003) بود.

تونی فرتون و انحلال دهندگان برای اظهار نظر با کارتر کلارک تماس گرفته شده است.

این خبر تنها چند هفته پس از آن منتشر شد که معمار مستقر در لندن، سارا ویگلسورث، تصمیم گرفت پس از 30 سال، کار برنده جایزه خود، معماران سارا ویگلسورث را متوقف کند.

منبع: Woolver/Shutterstock

گالری لیسون، خیابان بل، لندن (1992) توسط معماران تونی فرتون

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا