ساختمان چیست انواع ساختمان و مراحل ساخت و ساز پرشین سازه | arianarchitects

اندازه، عمق، طول و عرض و نوع فوندانسیون (آواربرداری آجر و سنگ و تیرها) باید مطابق با نقشه معمار طرح ریزی شود. نقشه خود را با دفتر مقامات محلی مانند شهرداری هماهنگ کنید تا هیچ گونه مشکلی متعاقبا در فرآیند ساخت خانه شما در آن منطقه خاص پیش نیاید. همچنین، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که طرح شما نباید عوارض قانونی داشته باشد.

  • برای ترمیم و تعمیر بتن در قسمت هایی از کف که دچار آسیب و ضعف شده است ملات تعمیراتی بتن مورد استفاده قرار میگیرد.
  • خانه ها، کارخانه ها، مراکز خرید، بیمارستان ها و غیره از انواع ساختمان ها هستند.
  • و آشنایی بیشتر با روند تخریب، خاکبرداری و بازسازی ساختمان، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

در ایران معمولاً برای ساختن ستون ها از تیر آهن های دوبل یا بال پهن های تکی استفاده می نمایند. چرا بلوک هبلکس؟ چرا بلوک هبلکس؟ بلوک هبلکس نوعی بتن است که طی فرایند خاصی دچار تخلخل شده است. سقف کوبیاکس چیست؟ سقف کوبیاکس چیست؟ سقف هایی با عرض بلند را می توان جزو ارکانی دانست که در مکان هایی نظیر پارکینگ ها، بیمارستان ها و… استفاده… بلوک AAC، بلوکی اتوکلاوشده است که در این میان بلوک سیپورکس بهترین انتخاب است. پیشنهاد ما برای امنیت و مقاومت بیشتر استفاده از ” بلوک سبک “ است. در کشور عزیز ما ایران معمولاً برای ساختن این ستون‌ ها از تیر آهن‌ های I دوبل یا بال پهن‌ های تکی (آهن‌های هاش H) استفاده می‌ شود.

اطلاعيه برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد

اگر به خسارت های ناشی از زلزله، انفجار و یا هر تخریبی که متوجه ساختمان است توجه کنیم، بیشترین تخریب و آوار ایجاد شده که موجب آسیب جانی و مالی میشود خرابی دیوار‌ها است. در یک تعریف عمومی و جامع، به ساختمان هایی که از نظر ارتفاع از اندازه مشخصی بلندتر باشند، ساختمان بلندمرتبه اطلاق می گردد. طبق مصوبه سال ۱۳۷۷ شورای عالی شهرسازی و معماری در ایران، ساختمان بلندمرتبه به ساختمان های بالاتر از شش طبقه گفته می شود. به ساختمان های بسیار بلند نیز اصطلاحاً آسمان خراش یا برج گفته می شود. ساختمان مهم ترین بخش در هر کشور و شهری است که انواع ساختمان بنا به نوع کاربری آن که می تواند شامل مسکونی، اداری، تجاری و… باشد.

مهارتهای کاربردی

این مجله خبری معماری آریانا ها، معمولا دارای دو یا چند طبقه در زیرزمین و دو یا چند طبقه در روی زمین می باشند که برای پارکینگ اتومبیل، دوچرخه، اسکوتر و سایر وسایل نقلیه موتوری استفاده می شوند. ساختمان های تحت این طبقه، شامل تأسیساتی هستند که بطور کامل یا جزئی از آن، برای تجارت و یا تولید عمده فروشی استفاده می شود. موسسات عمده فروشی ها، از ساختمان های بارخانه و یا انبار خود، برای ارائه خدمات حمل و نقل کامیون و یا خدمات رزرو حمل و نقل کامیون استفاده می کنند.

http://barbarinemoone.ir

انشعاب برق به دو دسته فشار ضعیف و انشعاب برق فشار قوی تقسیم می شود. فروش انشعاب با قدرت کمتر از ۳۰ کیلووات به صورت آمپری و فروش انشعاب با قدرت ۳۰ کیلووات و بیشتر بصورت کیلوواتی است. نوعی سیستم ساز‌ه‌ای است كه در آن نیروهای جانبی توسط ستو‌ن‌ها به صورت كنسولی تحمل می‌شوند. ‌قاب‌های خمشی باید مستقلاً قادر به تحمل حداقل ۲۵ درصد نیروهای جانبی درتراز پایه و دیوارهای برشی یا قاب‌های مهاربند‌ی شده باید مستقلاً قادر به تحمل حداقل ۵۰ درصد نیروهای جانبی در تراز پایه باشند. سازه‌های با قاب‌های خمشی كامل، و سازه‌های با قا‌ب‌های خمشی در پیرامون و یا در قسمتی از پلان و قاب‌های با اتصالات ساده در سایر قسمت‌های پلان نیز در این گروه جای دارند.

تحلیل بازار