سیستم دو مرحله ای برای جایگزینی قطعات 1، 2 و 3

ما از معماران، دانشگاهیان، دانشجویان و هر کسی که به معماری علاقه مند است می خواهیم به این مشاوره پاسخ دهند. نظرات شما سهم ارزشمندی در ایجاد یک مدل آموزشی با کیفیت بالا برای قرن بیست و یکم است.

هیو سیمپسون، مدیر ثبت و مدیر اجرایی ARB گفت: «پیشنهادهای آموزشی و آموزشی ما نقطه عطفی برای آینده این حرفه است – اولین بررسی در مقیاس بزرگ در پنج دهه گذشته.

به عنوان بخشی از تلاش هیئت مدیره برای بهبود تنوع و دسترسی به این حرفه، مدرک کارشناسی معتبر معماری ARB (قسمت 1) دیگر برای واجد شرایط بودن به عنوان یک معمار لازم نیست.

برای واجد شرایط شدن به عنوان یک معمار، دانش آموزان باید شایستگی های خود را با رسیدن به 49 «نتیجه» مختلف نشان دهند (“نتایج” انتخاب شده را در زیر ببینید). معماران مشتاق این موارد را در طول دو مرحله صلاحیت پس از مدرک نشان می دهند: مرحله یادگیری یا نتایج تحصیلی. و مرحله آموزش یا تمرین.



منبع

هیئت مدیره می‌خواهد قسمت‌های 1 تا 3 موجود را حذف کند و به یک سیستم منعطف‌تر و «مبتنی بر نتایج» روی بیاورد که «آنچه می‌دانید»، «آنچه می‌توانید انجام دهید» و «چگونه باید رفتار کنید» را تشخیص می‌دهد – به جای «چگونه رفتار کنید». شما به آنجا رسیدید.

گروه نهایی دانش‌آموزان بخش 2 “قدیمی” دوره‌های خود را در سال 2026 آغاز می‌کنند. هیچ دانش‌آموز جدیدی نمی‌تواند دوره بخش 2 را پس از سپتامبر 2027 شروع کند و بخش 1 دیگر برای احراز صلاحیت تجویز نمی‌شود.

علاوه بر تعریف مجدد دسترسی به این حرفه برای معماران بالقوه، پیشنهادات ARB همچنین شامل ارائه استانداردهای واضح تر و قوی تر برای دانشکده های معماری و سایر ارائه دهندگان یادگیری است.

“نتایج” منتخب

  • رعایت تعهدات معمار در قبال سلامت و ایمنی عموم و کاربران ساختمان و سازندگان ساختمان
  • مفاهیم و مزایای کار با ساختمان های موجود، از جمله بالقوه برای استفاده مجدد و مقاوم سازی، و اثرات زیست محیطی ناشی از آنتی
  • راه‌حل‌های طراحی را در چارچوب محدودیت‌های بودجه‌ای پیشنهاد دهید که به دست می‌آیند یا در صورت امکان از آن فراتر می‌روند استانداردها و الزامات عملکرد مربوطه
  • طیف متنوعی از پیشینه‌های معماری تاریخی و معاصر را به ترتیب ارزیابی انتقادی کنید برای آگاهی دادن به تفکر طراحی
  • درک جنبه های مدیریت مالی و منابع اجرای یک کار معماری، از جمله ابزارهای دستمزد حرفه ای و تعیین هزینه
  • تأثیر اخلاقی و قانونی ساختارهای عمل، شرایط استخدام، رویه ها و تصمیم گیری و تأثیر آن بر تعادل کار/زندگی، سلامت و رفاه همکاران

ARB گفت که چارچوب پیشنهادی آن با دوره های کارآموزی و سایر مسیرهای جدید آینده سازگار است و “موانع آموزش و آموزش چندحرفه ای را از بین می برد”.

به گفته ARB، اصلاحات جامع منجر به تغییر چارچوب نظارتی برای حمایت از انعطاف پذیری و دسترسی گسترده به حرفه می شود و در عین حال ارائه دهندگان یادگیری را قادر می سازد تا نوآوری کنند و شهرت جهانی خود را برای کیفیت حفظ کنند.

این انقلاب در نقشه راه آموزش معماری امروز (8 فوریه) به آخرین رایزنی سه ماهه خود رسیده است. با توجه به بازخوردها و تغییراتی در پاسخ، تنظیم‌کننده می‌خواهد اولین دانش‌آموزان این مسیر نتایج جدید را در سپتامبر 2025 شروع کنند.

“چارچوب نظارتی جدید ما مسیرهای جدیدی را برای ثبت نام فعال می کند و مسیرهای انعطاف پذیر متنوعی را برای هر کسی که می خواهد مهارت ها و استعدادهای خود را به این حرفه محترم بیاورد ارائه می دهد.”