شروع کار با کربن تجسم یافته

به عنوان بخشی از تعهدات معماران خود، FCBS ابزار کربن داخلی خود را در پاسخ به شکاف موجود در بازار برای محاسبه کربن تجسم یافته در مراحل 1 و 2 RIBA، زمانی که تاثیرگذارترین تغییرات را می توان ایجاد کرد، توسعه داد. پلتفرم مبتنی بر ExCel، رایگان برای دانلود از وب سایت این عمل، شامل پر کردن حدود 20 سلول ExCel با عناصر مختلف یک پروژه است. سپس انتخاب مواد را می توان به سرعت تغییر داد تا اثرات کربن تجسم یافته انتخاب های مختلف را ارزیابی کرده و آنها را با اهداف RIBA 2030 مقایسه کرد.

اونز به منابع متعدد، وب سایت Ciaran Malik، پایگاه داده ICE و EPD های خاص محصول اشاره کرد. وی با تاکید بر اهمیت برانگیختن تامین کنندگان برای EPD ها، خاطرنشان کرد: هرچه بیشتر بخواهیم، ​​آنها بیشتر تولید خواهند کرد و اطلاعات بیشتری خواهیم داشت.

بکت همچنین بر اهمیت بسیار مهم مشارکت زودهنگام پیمانکار به دلیل «تاثیر عظیم پیمانکار بر کربن یک پروژه» تاکید کرد. اگر پیمانکار محصولات را تعویض کند یا آنها را از دورتر تهیه کند، مشخصات دقیق کم کربن بر اساس بررسی کامل اعلامیه های محصول زیست محیطی (EPDs) را می توان به راحتی تضعیف کرد.

در پایان، اونز بر اهمیت همراهی همکاران در سفر تاکید کرد. او گفت: «این کار را در اتاق تاریک انجام دهید و هرگز با همکارانتان صحبت نکنید، فایده‌ای ندارد، زیرا ما می‌خواهیم همه افراد حاضر در تمرین این موضوع را در طراحی‌های خود در نظر بگیرند.» خبرنامه های داخلی فصلی، علامت گذاری منابع LETI، کارگاه های تعاملی برای آزمایش ابزار FCBS، و یافتن راه های موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان، همگی بخشی از استراتژی باکلی گری یومن هستند.

در نهایت او توصیه کرد که آنچه را که در زیر زمین در یک پروژه وجود دارد بررسی کنید. در حالی که سیستم‌های زهکشی پایدار (SuDS) ممکن است برای حفظ آب بسیار مؤثر باشند، باید به کربن مجسم لوله‌های پلاستیکی و دشواری تامین لوله‌های پلاستیکی بازیافتی توجه داشت. تغییرات ساده مانند جایگزینی منهول گرد به جای منهول مربع می تواند تفاوت ایجاد کند.

در پایان، به این نکته اشاره شد که هم جوایز و هم نشریات به زودی کربن را در قلب گفتگو قرار می دهند و این ارقام را مطالبه می کنند. خواندن داده‌های کربن برای یک ساختمان در مراسم اهدای جوایز به یک روش استاندارد تبدیل خواهد شد.

اعضای میزگرد

آنا بکت دانشیار، مهندسان وب یاتس
تیم دن دکر
همکار، استودیو Feilden Clegg Bradley; نویسنده مشترک، قسمت Z
هتی هارتمن ویرایشگر پایداری AJ
مینا حسن مدیر تمرین پایدار، SOM
راشل اونز رئیس بخش پایداری، باکلی گری یئومن؛ هماهنگ کننده ACAN

منظره در بحث به عنوان موضوعی نادیده گرفته شد، همانطور که اغلب اتفاق می افتد. از میان حاضران، کریستوفر چرچمن از معماران منظر چرچمن تورنهیل فینچ به پانل یادآور شد که فقط درختان و خاک در واقع کربن را جذب می کنند. کربن زیادی در تمام سایت های شما وجود دارد و همه شما آن را نادیده می گیرید. LETI چیزی در مورد میزان کربن موجود در یک درخت بالغ را شامل نمی شود و آنها اغلب از بین می روند. او گفت که درختان باید در محاسبات لحاظ شوند.

مطابق با کمپین RetroFirst AJ، پیام کلیدی تیم این بود: “بهتر است به‌روزرسانی شود، زیرا از تمام کربن تجسم‌شده در جلو جلوگیری می‌کند.” او گفت که معماران باید فعالانه مشتریان را متقاعد کنند که کاهش کربن تجسم یافته را در خلاصه‌های خود بگنجانند، و انتخاب مواد را برای جایگزین‌های کم کربن مورد بازجویی قرار دهند، شروع به اندازه‌گیری و گزارش‌دهی در مورد کربن تجسم‌یافته کنند و برای یکسان کردن زمین بازی در صنعت، قوانین کربن تجسم‌یافته را تحت فشار قرار دهند.

حمایت شده توسط

دن دکر تکرار کرد که دستیابی به کربن تجسم یافته به معنای “کاوش عمیق و درک تصمیماتی است که می گیرید بیشترین تاثیر را دارد.” و پس از آن موضوع مالکیت آن و صحبت کردن به زبان است. بکت موافق بود و خاطرنشان کرد که مهم‌ترین گام «شروع اندازه‌گیری» به منظور ایجاد خط پایه در طیف وسیعی از پروژه‌ها است.

نقش مهمی که معماران می توانند در مقابله با شرایط اضطراری آب و هوایی با کاهش کربن تجسم یافته در پروژه های خود ایفا کنند، اکنون در سراسر صنعت به خوبی درک شده است. هتی هارتمن جدول زمانی را با پانل به اشتراک گذاشت که نشان می دهد چگونه آگاهی در تنها پنج سال به اهداف RIBA تبدیل شده است. با این حال، بیشتر روش‌ها هنوز به اندازه‌گیری واقعی کربن موجود در مجموعه‌هایشان جهش نکرده‌اند.

اعضای پانل (L تا R): Rachael Owens، Buckley Grey Yeoman، رئیس بخش پایداری؛ آنا بکت، همکار مهندسان وب یتس؛ هتی هارتمن، ویرایشگر پایداری AJ (رئیس)؛ تیم دن دکر، همکار استودیو فیدن کلگ بردلی؛ و مینا هاسمن، SOM، مدیر تمرین پایدار

آنا توضیح داد: «اگر چیزی را از اروپای شرقی از طریق جاده حمل کنید، تأثیر کربن بیشتری نسبت به زمانی که چیزی از چین با قایق بیاورید، دارد.

او همچنین جدول زمانی معمول کربن تجسم یافته در یک ساختمان جدید را بر اساس تجزیه و تحلیل FCBS از یکی از پروژه های بهداشتی آن توضیح داد: 42 درصد توسط کربن اولیه (در تکمیل عملی) به حساب می آید. 23 درصد با تعویض و نوسازی (در طول عمر ساختمان)؛ و 8 درصد مربوط به تعمیر و نگهداری و باقی مانده کربن عملیاتی است.

در پروژه‌های مقاوم‌سازی، باکلی گری یومن دریافته است که هیت‌کننده‌های بزرگ خدمات هستند، زیرا ساختار حفظ شده است. اوونز با دن دکر موافق بود که راهنمایی TM65 CIBSE برای درک کربن تجسم یافته کارخانه MEP کلیدی است. او توضیح داد که بسته به پروژه، «نقاط داغ» ممکن است متفاوت باشد، و خاطرنشان کرد که «بهسازی راه رو به جلو است، زیرا ما به سطوح بسیار پایینی از آلاینده‌ها دست می‌یابیم – زیرا در حال پاک کردن همه آن حذفیات ناشی از پایه‌های جدید و اولیه هستیم. ساختار.

یک پرسش و پاسخ پر جنب و جوش مسائل بیشتر را برطرف کرد. به منظور دریافت هزینه برای زمان صرف شده برای محاسبات کربن تجسم یافته، اوونز توصیه می‌کند که آن را با مشتریان در مرحله اولیه معرفی کنید. او خاطرنشان کرد که محاسبات FCBSCarbon “فوق العاده سریع” هستند و می توانند به راحتی در گزارش های مرحله ای گنجانده شوند.

در این عمل، این ابزار تنظیم دقیق انتخاب های طراحی، انتخاب مواد و سیستم های ساخت و ساز و مقایسه پروژه ها در 12 دفتر جهانی را فعال کرده است. این منجر به تحقیقات برج های چوبی در CLT هیبریدی و سازه های بتنی شد، اگرچه پروژه ای با استفاده از این رویکرد به دلیل محدودیت های نظارتی هنوز ساخته نشده است.

قدرت FCBSCarbon این است که سریع است و تخمین های اولیه را ارائه می دهد. دن دکر گفت که ارزیابی مجسم کربن باید «حدود 10 دقیقه پس از دستیابی به آن» طول بکشد. این ابزار تقریباً 4000 بار دانلود شده است و یک ویدیوی “چگونه” در وب سایت FCBS موجود است.

عمل جهانی SOM، مسئول طراحی بیش از 14000 متر است2 سالانه (معادل پنج برابر شهر لندن)، اولین ابزار کربن تجسم یافته منبع باز خود را در سال 2013 راه اندازی کرد. این ابزار به طور خاص با تمرکز بر ساختارها، در خارج از عمل کاربرد چندانی نداشت زیرا یک دهه پیش اکثر مردم کربن تجسم یافته را در نظر نمی گرفتند. چه رسد به اندازه گیری آن به قول مینا حسن.

بکت با روشن کردن بحثی که فضای توییتر را به خود مشغول کرده است، بر اهمیت نمایش دقیق کربن جدا شده در چوب در محاسبات کربن تجسم یافته تاکید کرد. با استفاده از مثال خانه یورک dMFK در جاده یوستون، او توضیح داد که کربن جدا شده باید جدا از کربن مورد استفاده برای ساخت ساختمان ارائه شود، نه اینکه برای ادعای اینکه ساختمانی با کربن منفی است، کسر شود.

روکا آبی 300dpi



منبع

بر اساس مقررات ساختمانی فعلی، حدود یک سوم از انتشار گازهای گلخانه ای ساختمان جدید تجسم یافته و بقیه عملیاتی است. دن دکر توضیح داد: ما انتظار داریم که این ترکیب تغییر کند و کربن تجسم یافته غالب شود. علاوه بر این، وی افزود، تمام کربن موجود در ساختمان‌های موجود در اولویت دستور کار مقاوم‌سازی است.

برای ابهام‌زدایی از این فرآیند، اوونز یک محاسبه ساده کربن را برای یک کیوسک کنار دریاچه و یک پروژه اخیر Buckley Grey Yeoman با استفاده از یک الگوی گزارش LETI به اشتراک گذاشت که این روش در صفحه‌گسترده خودش گسترش یافته است.

برخلاف پروژه های بزرگ SOM، مهندس سازه آنا بکت از وب ییتس صرفه جویی قابل توجهی را که می توان در پروژه های کوچک مانند گسترش خانه های تراس دار با اجتناب از تیرهای فولادی به عنوان راه حل پیش فرض به دست آورد، برجسته کرد. او یک راه حل تمام الوار با پوسته تنش چوبی در سقف برای توزیع بار ارائه کرد و تاکید کرد که باید از ابتدا برای این کار برنامه ریزی شود. او به نفع راه‌حل‌های ساختاری آشکار که به بیان معماری ساختمان می‌افزاید، استدلال کرد.

دن دکر با استناد به داده‌های LETI که نشان می‌دهد زیرساخت‌ها و روبناها 65 درصد از کربن را در یک ساختمان اداری جدید نشان می‌دهند، درک گسترده صنعت را تکرار کرد که ساختار منطقه‌ای است که در آن می‌توان به بیشترین دستاوردها در کاهش کربن تجسم‌یافته دست یافت. MEP می تواند 15 درصد دیگر را شامل شود و باید با استفاده از راهنمای اخیر CIBSE TM 65 بررسی شود.

او توضیح داد: «به سادگی این است که موادی را که دارید، چه مقدار از هر یک را دارید، و سپس در هر مرحله پروژه، تعداد انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از آن مواد را تجزیه کنید.

Tim den Dekker از استودیو Feilden Clegg Bradley زمینه را تنظیم کرد و توضیح داد که تأثیر نسبی کربن تجسم یافته در ساختمان‌های جدید در حال افزایش است، زیرا به دلیل قوانین سخت‌گیرانه‌تر قسمت L و کربن زدایی شبکه، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که انرژی کارآمدتری داشته باشند. او سپس FCBSCarbon، ابزار محاسبه‌گر کربن منبع باز این عمل، برنده ابتکار پایداری سال 2021 AJ100 را ارائه کرد.

هامن چالش‌های ذاتی جمع‌آوری داده‌های یکپارچه را شرح داد: سازگاری، تفسیر و ارتباط هم در داخل عمل و هم برای مشتریان. او گفت: «همه باید حداقل یک دید کلی از اینکه کربن تجسم یافته چیست، چگونه محاسبه می‌شود و چه ابزارهای مختلفی باید در هر مرحله از پروژه استفاده شود، داشته باشد. محیط ساخته شده. این عمل در حال حاضر از ابزارهایی مانند One Click LCA استفاده می کند که اعتبار جهانی را در سراسر صنعت به دست آورده است.

باکلی گری یومن، رئیس بخش پایداری و مبارز ACAN، راشل اونز، صحبت خود را بر چگونگی ایجاد تخصص در یک تمرین متمرکز کرد. او استدلال کرد که انتخاب های پیچیده ذاتی در انتخاب های طراحی پایدار باید مبتنی بر شواهد باشد، یعنی اندازه گیری شود. بنابراین، به گفته اوونز، ضروری است ابتدا بر روی ردپای کربن یک ماده و میزان استفاده از آن تمرکز کنیم – و سپس طول عمر، فاصله حمل و نقل تا محل و دایره‌ای بودن آن در پایان عمر را در نظر بگیریم.

کریس چرچمن، معمار منظر به همراه هتی هارتمن، ویرایشگر پایداری AJ

تحریریه اخبار معماری آریانا