شهردار لندن نام 65 معمار را در چارچوب راه‌اندازی مجدد «ADUP3» معرفی کرد

ژول پایپ، معاون شهردار در برنامه‌ریزی، بازسازی و مهارت‌ها، راه‌اندازی چارچوب جدید را «گامی مهم» در جهت بهبودی پایتخت از بیماری همه‌گیر و «ایجاد لندن بهتر، سبزتر و پایدارتر برای همه» توصیف کرد.

در حالی که هیچ تمرینی ویژگی ندارد بیشتر بیش از دو بار در چارچوب، در مجموع 20 تیم در دو لات از جمله Architecture00، DK-CM، Grimshaw، Haworth Tompkins، muf architecture/art، Studio Gil & Matthew Lloyd Architects، Studio Weave و We Made That موفق شدند.

در سال 2020، خان فقدان تنوع در میان شیوه‌های انتخاب شده برای چارچوب معماری شورای ساوت‌وارک را «به وضوح غیرقابل قبول» خواند، زیرا مشخص شد که هیچ یک از 110 روش منصوب به این چارچوب توسط معماران سیاه‌پوست هدایت نشده‌اند.

چارچوب A+U به 10 بخش تقسیم می شود: سیاست و تحقیق فضایی. شهرهای پایدار؛ مرمت خیابان و مرکز شهر بازیابی; منظره و قلمرو عمومی؛ زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی؛ فضای کاری؛ سایت های مسکونی کوچک؛ توسعه مسکونی و مختلط کاربری؛ زیرساخت های حمل و نقل؛ و طراحی حمل و نقل

قسمت 1 – سیاست فضایی، استراتژی های شهری و تحقیقات
آزمایشگاه های ماده تاریک
DK-CM
پروژه های کلاه
Jas Bhalla Architects & AR Urbanism
کارگاه متروپولیتن
معماری/هنر muf
همکاران Publica
ما آن را ساختیم
قسمت 2 – شهرهای پایدار
استودیو طراحی Gbolade
میخائیل ریچس
Ove Arup و شرکا
گروه کارهای عمومی
پروژه های مفید
لات 3 – بازیابی و تحول مرکز شهر و خیابان های بزرگ
معماری00
معماران هایاتسو
معماران Jas Bhalla و شهرسازی AR
گروه کارهای عمومی
همکاران Publica
RCKa
معماران سانچز بنتون
پروژه های JA
جنبش شهری
ما آن را ساختیم
چه می شود اگر: پروژه ها
قسمت 4 – چشم انداز، زیرساخت سبز و قلمرو عمومی
معماری شرق، منظر، طراحی شهری
معماران هایاتسو
طراحی LDA
معماری/هنر muf
معماران نیمتیم
فرهنگ های جمعی (OMMX، AANF، Studio NYALI)
پریسکوپ منظره و معماران
همکاران Publica
معماران سانچز بنتون
استودیو بافت
قسمت 5 – زیرساخت های مدنی، فرهنگی و اجتماعی
معماری00
آصف خان
DK-CM
Freehaus
هاورث تامپکینز
IF_DO
گروه کارهای عمومی
RCKa
پروژه های JA
معماران رایت و رایت
قسمت 6 – تجاری، فضای کاری و صنعتی
معماری00
معماران الی فارنت
فیکس و مرلین
Freehaus
هاورث تامپکینز
هنلی هلبرون
IF_DO
معماران توله سگ
استودیو Egret West با بل فیلیپس، HNNA و McCloy Muchemwa
قسمت 7 – مسکن سایت های کوچک
آرکیو
محل انجام معماری
بالاام مورفی
بریسکو لوران
مشاوران مکان خیابان چهارم (خیابان چهارم و زمینی)
معماران Jas Bhalla و شهرسازی AR
معماران نیمتیم
فرهنگ های جمعی (OMMX، AANF، Studio NYALI)
RCKa
استودیو گیل و متیو لوید معماران
پروژه های JA
قسمت 8 – مسکن و مصارف مختلط
معماران آدام خان
الجواد پایک
dRMM
معماری فرشید موسوی
معماران گیبسون تورنلی
هاورث تامپکینز
هنلی هلبرون
معماران کاراکوسویچ کارسون با معماران K Bava، Office Sian، Pedder & Scampton، Sarha Hersi و Saya Hakamata
معماران Mae
میخائیل ریچس
MCGS (شرکت موریس + گورت اسکات)
معماران پیتر باربر
معماران استیون تیلور
قسمت 9 – رابط زیرساخت حمل و نقل: توسعه ایستگاه/ایستگاه
متحدین و موریسون
آرکیو
معماران کشیش فلچر
معماران گریمشاو
هاوکینز/براون
Jestico + whiles + Associates
معماران کاراکوسویچ کارسون با معماران K Bava، Office Sian، Pedder & Scampton، Sarha Hersi و Saya Hakamata
لندولت و براون
معماران Mangera Yvers
معماران میکا
وستون ویلیامسون + شرکا
ویلکینسون ایر
قسمت 10 – زیرساخت متخصص طراحی حمل و نقل
استودیو پنجم
معماران گریمشاو
معماران هپتیک
جان پوتیک همکاران
لندولت و براون
Ove Arup و شرکا
وستون ویلیامسون + شرکا

در مجموع 55 مکان در چارچوب – که نشان دهنده 57 درصد از انتصابات در تمام 10 لات است – به شرکت های “مختلف رهبری” اعطا شد. از این شرکت ها، 31 درصد تحت رهبری زنان، 31 درصد تحت رهبری BAME، 5 درصد تحت رهبری LGBTQIA+ و 2 درصد از افراد معلول هستند.

در میان 60 معمار منصوب به پانل افتتاحیه، شرکت‌های تأسیسی از جمله استودیو اگرت وست و برنده جایزه استرلینگ، ویترفورد واتسون مان، در کنار استودیوهای نوظهوری مانند اسمبل، برنده جایزه ترنر در سال 2015 بودند. Feilden Fowles، 6a Architects، Duggan Morris، DK-CM، We Made That و Foster + Partners از جمله اقداماتی بودند که برای دومین چارچوب معماری شهرداری، ADUP 2، در سال 2018 انتخاب شدند.

مانند پیشینیان خود، آخرین چارچوب A+U نیز برای استفاده در بخش های لندن، انجمن های مسکن، شرکت های توسعه شهردار و سایر ارگان ها در دسترس خواهد بود.

جاناتان هاگوس و تام بل، مدیران Freehaus، می‌گویند: «ما خوشحالیم که جایگاهی را در چارچوب معماری و شهرسازی GLA/TFL تثبیت کرده‌ایم، که بر اساس تحویل موفقیت‌آمیز پروژه‌های ما در سرتاسر لندن است که نشان‌دهنده رشد خوب شهردار با طراحی است. اصول.



منبع

H گفت: «این بسیار مهم است که کسانی که در دگرگونی لندن دخیل هستند نماینده همه کسانی باشند که در اینجا زندگی می کنند، به همین دلیل است که شهردار و من خوشحالیم که شاهد این هستیم که چنین طیف متنوعی از تمرین‌کنندگان با مهارت‌ها و تجربه‌های باکیفیت در این مکان اعطا می‌شوند. چارچوب

ما امیدواریم که جایگاهی در چارچوب، شتاب رشد و عاملیت عملکرد ما را افزایش دهد و به ما فرصتی بدهد تا با جوامع و سازمان‌های محلی برای کمک به شکل‌دهی این شهر کار کنیم.»

در میان 65 شرکتی که در جانشین مجموعه استعدادهای ADUP 2 گنجانده شده اند عبارتند از: میخائیل ریچز برنده جایزه استرلینگ. AJ 40 under 40 stars JA Projects، IF_DO، Freehaus و Jas Bhalla Architects with AR Urbanism. RCKa; پیتر باربر معماران; معماران نیمتیم; Gbolade Design Studio; الجواد پایک؛ و در حال ظهور معماران سانچز بنتون.

اولین ADUP در سال 2012 برای ترویج “معماری با کیفیت، قلمرو عمومی، بازسازی شهری و توسعه پایدار در پایتخت” اعلام شد و دو سال بعد رسما راه اندازی شد.

“ما مشتاقانه منتظریم ببینیم این گروه جدید از تامین کنندگان چگونه از تخصص در سطح جهانی خود برای حمایت از مشتریان بخش عمومی استفاده می کنند تا بازیابی کم کربن، پایدار و فراگیر مورد نیاز لندن را ارائه دهند.”

در مجموع 27 شهر از 33 منطقه لندن تا کنون از توافق برای انتخاب طراحان برای پروژه های عمومی استفاده کرده اند. طرح‌های کلیدی که از طریق این چارچوب اعطا می‌شوند شامل مریدین چهار در انفیلد می‌شوند که توسط معماران کاراکوسویچ کارسون با معماران مک‌کرانور لاوینگتون، معماران مری دوگان، معماران دوینگ پلیس، والاس لیو، الجواد پایک، آفیس سیان و صحرا هرسی برنده شدند.

در طول عمر خود، چارچوب های شهرداری حدود 41 میلیون پوند برای هزینه های معماری توسط اداره لندن بزرگ و 30.7 میلیون پوند توسط سازمان های خارجی مانند مقامات محلی و سازمان های بخش عمومی هزینه شده است.

ملیس هاوارد و کایل بوکانان، مدیران Archio، گفتند که از دریافت مکان‌هایی در Lots for Housing and Station Site خوشحال هستند، به‌ویژه که مورد دوم اغلب برای کارهای بسیار بزرگ‌تر در نظر گرفته شده است. آنها گفتند: “در Archio تمرکز ما طراحی مبتنی بر جامعه است، و ما مشتاقانه منتظر هستیم تا این تخصص را به چارچوب و فرصت‌های ارائه شده توسط این فرآیند جدید بیاوریم.”

با جایگزینی دومین پانل طراحی معماری و شهرسازی شهرداری (ADUP 2) و اولین بار برای برنامه های کاربردی 16 ماه پیش اعلام شد، چارچوب جدید A+U چهار ساله نقش کلیدی در فعال کردن برنامه “رشد خوب” شهردار ایفا خواهد کرد.

تحریریه اخبار معماری آریانا