مسکن شرق لندن در اواسط ساخت به دلیل عدم قطعیت راه پله دوم متوقف شد


Flanagan Lawrence در حال ارائه طرح Conran and Partners برای 380 خانه جدید در سایت Waterloo و Queen Street در رامفورد، تحت یک قرارداد طراحی و ساخت برای توسعه دهنده Wates Residential است. کار تخریب در این سایت در می 2021 آغاز شد.

اما شورای مسکونی و هورینگ ویتز هفته گذشته (9 می) اعلام کرد که “تصمیم دشوار” را برای توقف ساخت و ساز در حالی که منتظر شفاف سازی قوانین ایمنی دولت هستند، گرفته اند.

در بیانیه ای مشترک، دو طرف گفتند که این حرکت به دلیل عدم اطمینان فعلی در مورد استانداردهای ایمنی ساختمان در آینده است.

مراحل اولیه ساخت و ساز در این طرح 450 میلیون پوندی آغاز شده بود که شامل تخریب 270 خانه برای جایگزینی با 10 بلوک مسکونی با ارتفاع های مختلف بین سه تا 16 طبقه است.

این طرح در ابتدا توسط Conran و Partners به ​​عنوان بخشی از طرح جامع 1380 خانه برای شورای هاورینگ به برنامه‌ریزی منتقل شده بود، اما این عمل به AJ گفت که دیگر در این پروژه شرکت ندارد.

شورای هاورینگ 1.5 میلیارد پوند برای برنامه «12 املاک» خود در نظر گرفته است و هدف آن تحویل 3500 خانه جدید در این منطقه است.

ویتز و شورا اصرار داشتند که طراحی استودیو برای سایت واترلو و کوئین استریت “ایمن و مطابق با قوانین فعلی ایمنی ساختمان” است.

توسعه‌دهنده دولت را به دلیل تأخیر سرزنش کرد، زیرا «هنوز تصمیمی در مورد قوانین جدید ایمنی ساختمان در مورد ساختمان‌های بلندتر نگرفته است».

منبع:Havering Council/Wates

12 تصویری بازسازی املاک

در بیانیه آنها آمده است: “احتمالاً مقررات تغییر خواهد کرد تا نیاز به دو راه پله در ساختمان‌های بیش از 30 متر باشد، بنابراین ما تصمیم گرفته‌ایم توسعه را در این مرحله اولیه در روند ساخت و ساز متوقف کنیم تا درک بهتری از معنای مقررات جدید داشته باشیم.” توضیح داد.

سازنده گفت که به تحویل خانه ها “متعهد” باقی مانده است و قول داده است “بهترین راه رو به جلو” را ایجاد کند.

همانطور که قبلا توسط AJ گزارش شده بود، دولت پیشنهاد می کند که پله های دوم را در تمام ساختمان های مسکونی بالای 30 متر اجباری کند تا “به سطح ایمنی مناسبی دست یابد”.

در ماه دسامبر، دپارتمان همسطح سازی، مسکن و جوامع (DLUHC) یک مشاوره 12 هفته ای در مورد تغییر قانون پیشنهادی، به منظور “بررسی شواهد” و درک خطراتی مانند اینکه آیا “تهیه پله دوم می تواند پیشرفت ها را غیرقابل اجرا کند” برگزار کرد. ‘.

این مشاوره پس از آن صورت گرفت که DLUHC سندی را در 23 دسامبر منتشر کرد که در آن ابراز نگرانی می کرد که “برخی ساختمان های مسکونی بلند با یک پله بدون توجه طراحان به سطح ایمنی ارائه شده طراحی می شوند”.

در ماه فوریه، صدیق خان، شهردار لندن، این موضوع را با اعلام این که همه برنامه‌های برنامه‌ریزی در پایتخت برای پله‌های دوم نیاز به امضای شهرداری دارند، پیگیری کرد.

پروژه های تکمیل شده قبلی فلانگان لارنس شامل دفاتر 15 طبقه در New Fetter Lane، یک مرکز موسیقی برنده جایزه برای دانشگاه سنت اندروز، و مسکن در پارک ومبلی است. در سال 2019، این تمرین برنده مسابقه RIBA برای طراحی یک توسعه مسکونی با تراکم بالا در Abbey Wood شد.



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا