معماران از قوانین جدید NHS در مورد ساختمان های صفر خالص استقبال می کنند

دولت 685 میلیون پوند برای حذف RAAC از ساختمان‌های NHS تا سال 2035 متعهد شده است، اگرچه ارائه‌دهندگان NHS می‌گویند هزینه «ریشه‌کن کردن بالاترین خطر تعمیر و نگهداری 1.89 میلیارد پوند بود».



منبع

جوآنا ویلسون، سرپرست پایداری در پزشکی معماری، گفت: اگرچه ندیدن استانداردهای Passivhaus که در این راهنما ذکر شده است، جای تعجب دارد، اما گزارش از پایین به بالا مزایای قابل توجهی دارد.

او به AJ گفت: «استاندارد جدید مجموعه‌ای دقیق و گسترده از اسناد است که به یک تغییر اساسی برای بخش محافظه‌کار تاریخی اشاره می‌کند. این یک شکاف بسیار مورد نیاز در معیارهای کربن موجود را پر می کند که منعکس کننده پیچیدگی و تنوع گونه شناسی ساختمان های مراقبت های بهداشتی است.

NHS اولین سرویس بهداشتی ملی در جهان بود که در سال 2020 متعهد به انتشار خالص صفر شد، با هدف خدمات بهداشتی کاهش 80 درصدی در انتشار کلی (از جمله ساختمان ها).

برخی از راهنمایی‌های فنی در استاندارد ساختمان صفر خالص شامل تعیین شکل تأسیسات جدید NHS برای اطمینان از برآوردن نیازهای عملکردی و نور روز و در عین حال کاهش انتشار، در نظر گرفتن نوع روکش استفاده‌شده و محدود کردن عمق زیرزمین‌های سنگین کربن است.

سرویس بهداشتی می‌گوید، تراست‌های NHS باید گزارش‌هایی درباره طراحی صفر خالص، انرژی عملیاتی و کربن، و ارزیابی کل کربن در هنگام توسعه مجدد ساختمان‌ها ارائه کنند تا اطمینان حاصل شود که استاندارد صفر خالص را برآورده می‌کنند.

“نظارت منظم فرآیند و نتایج در طول طراحی، ساخت و استفاده، به اجرای معیارهایی کمک می کند که اغلب سلسله مراتب اولویت را پایین می آورند.”

سیمون باندی، مدیر بخش و رئیس بخش مراقبت های بهداشتی در Stride Treglown، گفت که مشاهده نوسازی ساختمان های موجود در استاندارد ساختمان صفر خالص NHS مثبت است.

ساختمان ها و تأسیسات همراه در حال حاضر 15 درصد از انتشار سالانه NHS را تشکیل می دهند، در حالی که NHS بیش از 40 درصد از کل انتشارات بخش عمومی را در هر سال به خود اختصاص می دهد.

دیدن ارجاعات به بازسازی، نه فقط ساخت جدید، اطمینان بخش است

او به AJ گفت:[This] نمونه ای عالی از نیاز به همکاری بین صنعت و به اشتراک گذاری دانش است. ما خوشحالیم که از همه سازمان‌ها حمایت می‌کنیم، زیرا آنها نقش حیاتی خود را در دستیابی به هدف خالص کربن صفر سال 2050 بریتانیا ایفا می‌کنند.

گزارشی از ارائه دهندگان NHS در روز چهارشنبه (1 مارس) به طور جداگانه هشدار داد که دولت از سال 2010/11 بر “سرمایه گذاری ناکافی پایدار” در املاک NHS نظارت داشته است، با افزایش هزینه تعمیرات به 10.75 میلیارد پوند.

او به AJ گفت: دیدن اشاره به نوسازی، نه فقط ساخت جدید، اطمینان بخش است. اکنون باید تعهدی به برنامه بلندمدت سرمایه گذاری برای حمایت از این جاه طلبی ها وجود داشته باشد.

سازمان اعضای NHS اضافه کرد که 14 بیمارستان ساخته شده در دهه 1960 تا 1980 با بتن هوادهی مسلح اتوکلاو شده (RAAC) بدون انجام کارهای نوسازی فوری بسته شدند.

استاندارد جدید ساختمان صفر خالص که ماه گذشته منتشر شد، از 1 اکتبر 2023 برای تمام کارهای ساختمانی و ارتقاءهای بعدی که نیاز به امضای بودجه دارند، اعمال خواهد شد.

سایمون آلفورد، رئیس RIBA گفت که این راهنمایی «نمونه ای عالی از نیاز به همکاری بین صنعت و به اشتراک گذاری دانش» بین معماران و NHS است.

تحریریه اخبار معماری آریانا