معماران زاها حدید می‌بینند که با افزایش هزینه‌های کارکنان، سود آنها از بین می‌رود


شرکت بزرگ AJ100 سود قبل از کسر مالیات را فقط 918000 پوند برای 12 ماه منتهی به 30 آوریل 2022 گزارش کرد که از 9.5 میلیون پوند در سال قبل کاهش یافته است.

این کاهش شدید علیرغم افزایش 7 درصدی درآمد به 68.1 میلیون پوند رخ داد – یک رکورد گردش مالی برای شرکت.

با این حال، هزینه های این عمل در طول دوره افزایش یافت و به نظر می رسد افزایش تعداد کارکنان بخش قابل توجهی از سود از دست رفته را تشکیل می دهد. ZHA به طور متوسط ​​520 پرسنل را در طول سال 2021/22 استخدام کرده است که این رقم در 12 ماه گذشته 440 نفر بوده است.

دستمزدها و حقوق ها به تنهایی 11 میلیون پوند به هزینه های خروجی این عمل اضافه کرد، در حالی که صورت حساب های تامین اجتماعی و مستمری نیز افزایش یافت. این عمل گفت که این افزایش شامل «افزایش حقوق و هزینه زندگی و سایر پرداخت‌های پاداش» است.

دستمزد مدیران 58.3 درصد افزایش یافت، اگرچه بالاترین دستمزد – که گمان می رود پاتریک شوماخر اصلی باشد – شاهد کاهش دستمزد آنها از 1.5 میلیون پوند در سال 2021 به 1.2 میلیون پوند در سال اخیر بود.

در گزارش مدیران همراه با نتایج، شوماخر گفت که ZHA “به عملکرد قوی خود ادامه داده است” و “در عالی طراحی و تحقیقات سرمایه گذاری کرده است”.

او افزود که این عمل “حضور خود را در بازارهای جدید و تثبیت شده در سراسر جهان گسترش داده است”.

ZHA در اواخر سال 2021 به یک مدل مالکیت کارمند روی آورد. شوماخر گفت که از آن زمان «پرتفوی خود را متنوع کرده، نوآوری های برنده جوایز را توسعه داده و تخصص خود را افزایش داده است».

این مرکز دارای 32 ساختمان در حال ساخت در 17 کشور است. در دسامبر از پیشنهادی برای تبدیل اودسا در اوکراین به اولین میزبان اروپای شرقی نمایشگاه جهانی پرده برداری کرد.

سخنگوی ZHA به AJ گفت: “با گردش مالی بی سابقه در سال 68 میلیون پوند، از 63.5 میلیون پوند سال گذشته، ما به طور قابل توجهی در افراد، تجارت و تحقیقات خود سرمایه گذاری کرده ایم.

استودیوها، گالری‌ها و کارگاه‌های جدید ما در Goswell Road به‌طور گسترده ارتقا یافته‌اند تا تعداد کارکنان در حال گسترش ما را که بیش از 80 معمار رشد کرده‌اند، در نظر بگیرند.

آنها افزودند: “افزایش حقوق و هزینه زندگی و سایر پرداخت‌های پاداش در این دوره اعطا شده است، در حالی که ترازنامه ما با 34 میلیون پوند ذخیره نقدی بیش از 9 میلیون پوند به بیش از 40 میلیون پوند افزایش یافته است – موقعیت بسیار سالمی است. برای کسب و کار متعلق به کارمندان ما.’



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا