معمار «بی صداقت» به دلیل جعل حروف اول کارفرما و ارائه توصیه‌های «نامناسب» قلع و قمع شد

مشتری در مورد هزینه ها با اوهارا وارد مشاجره شد، در این مرحله او مجدداً قرارداد کتبی را بررسی کرد و متوجه شد که معمار بدون اطلاع یا رضایت او تغییراتی در آن ایجاد کرده است. مشتری همچنین حروف اول خود را که با دست روی سند نوشته شده بود پیدا کرد.

اوهارا به مشتری گفت که “در عمل کنترل این امر برای مجری برنامه ریزی بسیار دشوار است، اگر ما درخواست دوم را بلافاصله پس از تایید اولی ارسال کنیم”. مشتری نگرانی های خود را مطرح کرد اما اوهارا گفت که شورا “هرگز” در مورد این دو درخواست مطلع نخواهد شد.

این اتهامات مربوط به یک پسوند دو طبقه است که اوهارا برای ساخت در سال 2014 استخدام شد. معمار به مشتری گفت که باید دو درخواست برنامه ریزی ارائه کند: یکی برای توسعه یک طبقه عقب تحت قوانین توسعه مجاز، و زمانی که تایید شد، دیگری برای یک پسوند دو طبقه عقب و ورودی جانبی. سپس او می تواند این دو برنامه را “ترکیب” کند.

هیئت ثبت معماران (ARB) دریافت که اوهارا در حکم ماه گذشته خود “ناصادق” و “فقدان صداقت” بود.

اما مشتری در نهایت از یک افسر برنامه ریزی محلی پرسید که او گفت که برخلاف توصیه اوهارا نمی تواند این دو برنامه را با هم ترکیب کند. این بدان معنا بود که او فقط می توانست یکی از دو مجموعه طرح را بسازد.

اوهارا از ثبت نام پاک شد و تا چهار سال دیگر می تواند برای بازگشت به آن درخواست دهد. او به درخواست AJ برای اظهار نظر در مورد این حکم پاسخی نداد.



منبع

ARB در حکم خود گفت که این نقص‌ها را «با ادامه معمار بودن ناسازگار می‌داند» و اضافه کرد که اوهارا «اعتماد به مکان‌های عمومی در این حرفه را خدشه‌دار کرده است و از آنچه انتظار می‌رفت فاصله دارد».

اما در سال 2021 یک جمع کننده بدهی با مشتری تماس گرفت که به دنبال پرداخت 15896 پوند هزینه از طرف اوهارا بود. این منجر به شکایت مشتری به ARB شد و هیئت تحقیقات خود را آغاز کرد. اوهارا مدرکی ارائه نکرد که نشان دهد ARB بیمه شده است، که هیئت مدیره به عنوان بخشی از تحقیقات خود درخواست کرد.

مشتری به طور جداگانه متوجه شد که خانه اش در کمربند سبز قرار دارد، به این معنی که او فقط می تواند در چارچوب قوانین توسعه مجاز بسازد. او گفت که اوهارا هرگز این موضوع را با او مطرح نکرده بود.

او شکایتی رسمی به اوهارا ارائه کرد که معمار به آن پاسخی نداد. اما اوهارا برای درخواست پول بیشتر نامه نوشت. مشتری در نهایت معمار دیگری را برای طراحی نقشه ها استخدام کرد و به مدت شش سال دیگر با اوهارا تماسی نداشت.

دزموند اوهارا، از معماران Englishaus مستقر در جنوب غربی لندن، بدون اطلاع مشتری قرارداد خود را تغییر داد. حروف اول مشتری را نوشت تا نشان دهد مشتری از تغییرات راضی است. توصیه های برنامه ریزی نامناسبی ارائه کرد. به شکایات به درستی رسیدگی نکرد؛ به طور کامل با الزامات نظارتی همکاری نکرد و شواهدی مبنی بر بیمه غرامت حرفه ای کافی ارائه نکرد.

تحریریه اخبار معماری آریانا