میدان ویکتوری، تیمیشوآرا

بر اساس این خلاصه: «میدان ویکتوری یکی از میادین اصلی شهر و نماد سقوط رژیم کمونیستی در رومانی است، جایی که تیمیشورا در 20 دسامبر 1989 اولین شهر آزاد رومانی اعلام شد. در همان زمان، شامل نمادهای متعدد، نشانه های فرهنگی و تأثیرگذار مهم برای ساکنان شهر، در میان سایر عناصر میراث تاریخی و فرهنگی است که باید با تمام اهمیت آنها درک شود، محافظت و ترویج شود.

تیمیشوآرا در رودخانه بگا واقع شده و حدود 400000 نفر را در خود جای داده است و یک مرکز آموزشی بزرگ با شش دانشگاه و 40000 دانشجو است.

فراخوان مفاهیم به دنبال پیشنهادهایی برای مدرن کردن میدان است که بلافاصله در کنار کاخ فرهنگ تیمیشوآرا طراحی شده توسط Fellner & Helmer در سال 1875 قرار دارد.

آخرین پروژه بر روی بازسازی میدان ویکتوری تمرکز دارد که در گذشته به دلیل نزدیکی به کاخ فرهنگ تیمیشورا به نام میدان اپرا شناخته می شد.

عنوان پروژه 2023 میدان ویکتوری، تیمیشورا
مشتری شهرداری تیمیشوآرا
ارزش قرارداد تی بی سی
مهلت دور اول 16 آگوست 2023
محدودیت های مسابقه طراحی یک مسابقه عمومی و تک مرحله ای است که برای رومانی، همه کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و کنفدراسیون سوئیس آزاد است.
اطلاعات بیشتر https://oar.archi/en/concursuri/oar/victoriei-sqare-timisoara/



منبع

در اوایل این ماه، Order of Architects رومانیایی یک مسابقه آزاد تک مرحله ای را برای بازسازی مجدد سواحل در استراحتگاه Mamaia در کنستانسا اعلام کرد.

هدف این پروژه دستیابی به “توازن منصفانه بین ارزش‌های همیشگی تاریخ و فضای میدان ویکتوری و امکانات نوآوری مطابق با طرز تفکر و استفاده معاصر از فضای عمومی است.”

چندین سال است که تالار شهر تیمیشورا در تلاش است تا این فضا را بازسازی کند که چندین مداخله تعمیر و نگهداری و تعمیرات و بهبودهای محلی در آن قرارداد بسته شده و در حال انجام است. چالش این مسابقه شامل تدوین راه حلی برای توسعه فضای عمومی است که به میراث ساخته شده، از همه لایه هایی که تاریخ در این فضا گذاشته است و هماهنگ با عناصر منظر شهری احترام بگذارد.

این مسابقه – که از طرف شهرداری تیمیشوارا سازماندهی شده است – به دنبال پیشنهادهای “محترمانه” برای ارتقاء میدان بزرگ پیاده رو است که نقش فرهنگی و تاریخی مهمی در سکونتگاه رومانیایی غربی ایفا کرده است.

برنده کلی – که در 16 اکتبر اعلام می شود – یک قرارداد طراحی 1.5 میلیون یورویی دریافت می کند و جایزه دوم 30000 یورو، جایزه سوم 15000 یورو و دو جایزه افتخاری هر کدام به ارزش 7500 یورو نیز اعطا می شود.

جزئیات مسابقه

داوران مسابقه میدان ویکتوری شامل معمار و مورخ معماری آنا شورکو خواهند بود. ماریا کیارا پوزانا، رئیس انجمن فرهنگی Firenze Greenway; و تیتوس گابریل آلماجان، معمار ارشد شهرداری تیمیشورا.

تحریریه اخبار معماری آریانا