کاتالیزور خلاق اورکنی

آخرین مسابقه بر ایجاد یک مرکز هنری خلاقانه و مرکز اقامتی جدید برای مرکز هنرهای اسکله تمرکز دارد. با اشغال یک دفتر مرکزی سابق شرکت خلیج هادسون – مرکز هنری توسط معماران رایچ و هال در سال 2007 با طرحی که برنده جایزه RIAS Andrew Doolan برای بهترین ساختمان در اسکاتلند شد، ارتقا یافت.

Stromness دومین سکونتگاه بزرگ در Orkney با جمعیتی در حدود 2200 نفر است. Fraser/Livingstone Architects در سال گذشته قراردادی را برای طراحی کلی حدود 45 خانه جدید در مناطق مختلف در جنوب Stromness برنده شد.

برنامه های دور اول 100 درصد از نظر کیفیت ارزیابی می شوند. شش تیم منتخب برای شرکت در یک بازدید از محل و مصاحبه با پیشنهادهای دور دوم دعوت خواهند شد تا 90 درصد از نظر کیفیت و 10 درصد از نظر هزینه ارزیابی شوند. هیچ طرح پیشنهادی مورد نیاز نخواهد بود.

انتظار می رود برنده کلی در ماه سپتامبر اعلام شود.



منبع

تامسی تامسون، مدیر اجرایی RIAS، گفت: “این مسابقه ادامه کار RIAS Consultancy برای همکاری با مشتریان الهام بخش برای تولید استراتژی های تدارکاتی است که نوآوری در معماری را تشویق می کند و قدرت طراحی را برای اتحاد و تقویت فرهنگ در اسکاتلند تجلیل می کند.”

این مسابقه که توسط RIAS سازماندهی شده است، تیمی را برای ایجاد یک مرکز هنری خلاقانه جدید در اداره پست Stromness روبروی مرکز هنرهای اسکله و یک مرکز اقامتی جدید در Linkshouse Birsay در نزدیکی انتخاب خواهد کرد.تصویر شده است).

نیل فرث، مدیر مرکز هنرهای اسکله، گفت: «در سال‌های اخیر مرکز هنرهای اسکله در حال توسعه طرح‌هایی بوده است که به تعداد مخاطبان رو به رشد و درخواست‌ها برای بهبود امکانات آموزشی و فرصت‌های اقامت پاسخ می‌دهد.

این ساختمان ها هر دو برای توسعه ایده آل هستند. در نظر گرفته شده است که آنها مرکز را قادر می سازند تا پیشنهادات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود را گسترش دهد و به تنوع فرصت های درآمدی خود کمک کند، در حالی که هنر در اورکنی را رشد دهد و از مشارکت جامعه حمایت کند.

اهداف کلیدی این سرمایه‌گذاری شامل اجازه دادن به مرکز فرهنگی برای «گسترش پیشنهادات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و کمک به تنوع بخشیدن به فرصت‌های درآمدی، همزمان با رشد هنر در اورکنی و حمایت از مشارکت جامعه است».

این مسابقه 15 سال پس از آن برگزار شد که معماران رایچ و هال ارتقاء 2.9 میلیون پوندی مرکز هنرهای اسکله را که در سال 1979 تأسیس شد و میزبان آثار هنری اهدایی نویسنده و فعال صلح مارگارت گاردینر بود، انجام دادند.

هدف این دو توسعه ارائه راه‌های جدیدی برای مخاطبان برای تعامل و تجربه خلاقیت در Orkney است و در عین حال فرصت‌های درآمدزایی جدیدی برای گالری فراهم می‌کند.

تحریریه اخبار معماری آریانا