استانتون ویلیامز برنده مسابقه کتابخانه کالج آکسفورد شد

جان گلوگ، بورسیه املاک کالج مرتون، گفت: «در طول مسابقه، استنتون ویلیامز با رویکرد خوب تحقیق و متفکرانه‌اش نسبت به ارائه‌هایی که همه اعضای تیم به طور کامل در آن مشارکت داشتند، کالج را تحت تأثیر قرار داد.

مجتمع جدید فرصتی برای یک “ارتباط قوی” جدید بین کالج، دیوارهای شهر و محیط وسیع تر آن فراهم می کند. دارای طاقچه ها و گوشه هایی برای مطالعه متمرکز خصوصی، اتاق های مطالعه گسترده با ردیف کتاب و محیط های غیررسمی و مشارکتی برای زندگی دانشجویی معاصر است.

کتابخانه موجود در “چهارضلعی اوباش” کالج قرار دارد و اعتقاد بر این است که یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌هایی است که همچنان در آکسفورد مورد استفاده قرار می‌گیرد. خود کالج در سال 1264 توسط والتر دو مرتون که صدراعظم هنری سوم و بعداً ادوارد اول بود، تأسیس شد.

در طول فرآیند، توانایی آن برای گوش دادن و پاسخ به نظرات کالج به عنوان یک کیفیت کلیدی در نظر گرفته شد. بنابراین ما مشتاقانه منتظر همکاری با Kaori و تیم او برای ایجاد یک ساختمان استثنایی هستیم.

این تمرین مرحله 1 RIBA را در پایان سال 2022 به پایان رساند و اکنون با گروه های ذینفع در کالج برای تهیه طرح های مفهومی کار می کند.

این پروژه، که در حال حاضر در مرحله امکان‌سنجی/مفهومی است، با هدف ارائه یک ساختمان پایدار نمونه، انعطاف‌پذیر و سازگار برای بلندمدت، قادر به حمایت از زندگی و چشم‌انداز کالج برای نسل‌های آینده است.

محل کتابخانه جدید ساخته شده توسط یک باغ یاران بالغ و دیوار شهر تاریخی قرون وسطایی از هسته اصلی دانشگاهی مرتون جدا شده است.

کارگردان Stanton Williams، Kaori Ohsugi گفت: “ما از فرصتی برای ساختن میراث درخشان کالج مرتون هیجان‌زده هستیم. طراحی یک کتابخانه آکادمیک اصلی جدید برای کالج مرتون هم یک امتیاز و هم یک مسئولیت است و ما مشتاقانه منتظر همکاری با کالج برای ارائه یک چشم انداز بلندپروازانه هستیم که از زندگی اجتماعی و فکری آنها برای 650 سال آینده حمایت می کند.

تمرین لندن فهرست نامشخصی از شرکت‌های رقیب را شکست داد تا در رقابتی که توسط یکی از قدیمی‌ترین کالج‌های دانشگاه برگزار شد، برنده شود. در مجموع 26 شرکت در این رقابت شرکت کردند.



منبع

ساختمان جدید «همراهی» برای کتابخانه تاریخی موجود مرتون – که از سال 1379 ساخته شده است – فراهم می کند و امکاناتی را ارائه می دهد که «از تلاش های دانشجویان و دانشگاهیان فعلی و آینده حمایت می کند.»

تحریریه اخبار معماری آریانا