خیریه تحت رهبری معمار به مردم کمک می کند تا محل زندگی خود را شکل دهند


اطلاعات بیشتر از: Footwork: خیریه تحت رهبری معمار که به مردم کمک می کند محل زندگی خود را شکل دهند

در سراسر کشور، Footwork’s People and Place Fund در حال حاضر از 10 طرح با کمک های مالی یکباره و انعطاف پذیر تا سقف 10000 پوند حمایت می کند. سال گذشته این موسسه خیریه، که توسط یک تراست خصوصی خانوادگی تامین مالی شد، حدود 250,000 پوند برای کمک به اجرای طرح‌های مبتنی بر اجتماعی کمک کرد. هدف این خیریه «توانمندسازی مردم محلی برای ایجاد جوامع انعطاف‌پذیر» و ایجاد «تغییر سیستمی» با حمایت از «نوآوران اجتماعی» است.

AJ دو پروژه کاملاً متفاوت با پشتوانه Footwork را بررسی کرده است که در آن مهارت‌های حل مسئله معماران در حال استفاده گسترده‌تر است.

در اینجا ریچاردز و همکارش، نائومی روبرا، در مورد سازمان، اهداف آن و چگونگی تلاش برای رفع شکاف بودجه مردمی توضیح می دهند.

Footwork برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کند؟

Footwork از سال 2016 وجود داشته است و به روش های مختلف برای اطمینان از اصول اجتماعی روشن زیربنای توسعه و بازسازی کار می کند. ما که توسط معماران تأسیس و اداره می‌شود – به‌طور غیرمعمول برای یک سازمان و سرمایه‌گذار تغییرات اجتماعی – یک سال پیش به یک موسسه خیریه تبدیل شدیم و از این فرصت استفاده کردیم تا در اهداف خود استراتژیک‌تر باشیم. یعنی توانمندسازی مردم محلی برای ایجاد جوامع تاب آور.

ما در شش سال گذشته کشف کرده‌ایم که عوامل واضحی وجود دارند که به رشد مکان‌ها کمک می‌کنند – که عموماً از درون می‌آیند – اما هنوز در فرآیند برنامه‌ریزی و توسعه نادیده گرفته می‌شوند.

اول، ارزش گذاری دانش و تنوعی است که به هر مکان هویت متمایز می دهد. دوم این است که از این پتانسیل محلی برای ایجاد عادلانه تر و پایدارتر کردن فرآیند تغییر استفاده شود. اما این به عنصر سوم بستگی دارد – تشویق استقلال، آزادی مردم برای عمل در شکل دادن به مکان هایی که در آن زندگی می کنند.

Footwork برای ایجاد تغییر سیستمیک جاه طلبانه است، اما این امر مستلزم آن است که هر دو طرف – آنهایی که در زمین هستند و کسانی که بازسازی می کنند – آنچه را که به یکدیگر ارائه می دهند، بشناسند و ارزش قائل شوند. اگر ما و دیگران بتوانیم این رویکرد را اثبات کنیم و جایگاه آن را بالا ببریم، معتقدیم اینگونه تغییر مثبت پایدار اتفاق خواهد افتاد.

چه کسی Footwork را تأمین مالی می کند و انتظار می رود چقدر برای پروژه های جامعه محور هزینه شود؟

Footwork توسط یک اعتماد خانوادگی خصوصی تامین می شود و ما برای استقلالی که این به ما داده است ارزش قائل هستیم. اما اکنون که ما یک موسسه خیریه هستیم و همانطور که رشد می کنیم، منابع مالی دیگری را در نظر خواهیم گرفت، یا با سازمان های تامین مالی که در اهداف ما مشترک هستند، شریک خواهیم شد. ما از پروژه های مبتنی بر جامعه با حدود 250000 پوند در سال 2022 حمایت کردیم.

به طور خاص صندوق مردم و مکان Footwork چیست؟

صندوق مردم و مکان، بودجه اولیه و حمایت مورد نیاز برای اجرای یک پروژه محلی یا افزایش آن را برای افزایش تأثیر آن ارائه کرد. چه یک فرد یا یک گروه – شرکت اجتماعی یا غیرانتفاعی – ما فکر می کنیم تجربه دست اول بسیار ارزشمند است و مردم محلی در بهترین موقعیت برای شناسایی مسائلی هستند که نیاز به پرداختن به آنها و ایده های خوب برای مقابله با آنها دارند.

پیدا کردن بودجه در مراحل اولیه بسیار دشوار است

یافتن بودجه برای این مرحله اولیه بسیار دشوار است و ما این فرصت را دیدیم که این شکاف را با کمک های مالی یکباره و انعطاف پذیر از 5000 تا 10000 پوند جبران کنیم.

ما با شبکه مخاطبین مبتنی بر جامعه خود کار کردیم تا پیام را به نوآوران اجتماعی در محل برسانیم – و مطمئن شدیم که فرآیند درخواست تا حد امکان بدون دردسر باشد. پس از رسیدن به فهرست کوتاه، از بیش از 50 برنامه، از پروژه ها بازدید کردیم تا آنها را در عمل ببینیم، تا درک بهتری از زمینه آنها و انگیزه افراد پشت سر آنها به دست آوریم.

کنار آمدن با مردم چنین تفاوتی ایجاد می‌کند و به هدف Footwork تبدیل شد تا درک درستی از آنچه واقعاً برای نوآوران اجتماعی محلی مهم است ایجاد کند. فرآیند طراحی، راه‌اندازی و اکنون ارائه پشتیبانی ما به فرآیند گوش دادن و یادگیری ادامه می‌دهد: چه کسی در زمین است؟ چه پشتیبانی در حال حاضر وجود دارد؟ شکاف ها و فرصت ها کجاست؟

همیشه به این فکر می‌کنیم که چگونه Footwork می‌تواند قدرت این اقدام محلی را تقویت کند تا اطمینان حاصل شود که همه افراد درگیر در مکان‌سازی متوجه می‌شوند که نوآوری و همکاری محلی چقدر در ایجاد جوامع انعطاف‌پذیر مؤثر است.

به دنبال حمایت از چه کسانی هستید؟

ما از اصطلاح “مبتکر اجتماعی” استفاده می کنیم، اگرچه بسیاری از مردم به سادگی خود را به عنوان چنین معرفی نمی کنند. همه جور مردم انگیزه دارند تا در پاسخ به مسائل محلی اقدام کنند – چه در رابطه با نیازهای خاص باشد، چه شاید عدالت اجتماعی، یا به این دلیل که ایده درست را در زمان مناسب مورد بررسی قرار داده اند.

ما به اندازه افراد یا ایده ها به دنبال نگرش هستیم

این روحیه پیشگامی در طول همه‌گیری، زمانی که حمایت متقابل، ایده‌های نوآورانه و اتحادهای بعید به‌طور خودجوش پدیدار شد، بسیار آشکار بود. بنابراین ما به اندازه افراد یا ایده ها به دنبال نگرش هستیم. ما امیدواریم که بتوانیم هر سال یک صندوق را راه اندازی کنیم، اما همیشه خوشحال می شویم که در این بین از مردم بشنویم.

قبلا از چه کسانی حمایت کرده اید؟

با تشکر از همکاران خود در زمین، ما در سال گذشته به جوامع بسیار زیادی رسیدیم، با شنیدن صدای طیف گسترده ای از نوآوران اجتماعی که هر کدام به تنهایی قدرت نوآوری فضایی محلی را برای مقابله با بی عدالتی های پیچیده اجتماعی نشان می دادند.

ده ابتکار به طور خاص برجسته بودند، و برای ما آنها معنای ارزش اجتماعی را تعریف می کنند. بازدیدهای ما برای ملاقات با هر یک از آنها در وصله‌های خانه‌شان، از لیدز تا کاردیف، افرادی را نشان داد که دانش محلی، ارتباطات و عزم را برای تأثیرگذاری عمیق دارند.

یک بروشور از Saltaire Retrofit Reimagined به جامعه محلی تحویل داده شد

آیا چیزی مانند صندوق مردم و مکان در حال حاضر وجود دارد؟

ما باید کمی حفاری انجام دهیم! ما هنوز یک موسسه خیریه به رهبری معمار پیدا نکرده ایم – هر چند، اگر آنجا هستید، بیایید صحبت کنیم!

صندوق مردم و مکان یکی از کمک‌کنندگان به درخواست رو به رشد برای یک رابطه شخصی‌تر با سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاران است. ما اصول بودجه پاسخگو و مشارکت فعال خود را بسیار جدی می‌گیریم و قابلیت‌های «ناوگان از پای» خود را برای ایجاد روحیه مراقبت و همکاری هدایت می‌کنیم.

ما از رویکرد صندوق تماس مشترک که توسط «اکنون انجام دهید»، صندوق قدرت مدنی و دوستانمان در Power to Change، الهام گرفته‌ایم، به گونه‌ای که آنها تجربه زیسته محلی را در قلب قرار می‌دهند. ما در حال آماده شدن هستیم تا در سال 2023 این درس ها را بیشتر و عمیق تر کنیم!

آیا معمار بودن و تجربه نحوه عملکرد فرآیندهای درخواست کمک هزینه بر نحوه تخصیص پول و پشتیبانی شما تأثیر داشته است؟

ما از طریق آموزش و تمرین خودمان به عنوان معمار آگاه بودیم که این حرفه به اندازه کافی در مورد زمینه اجتماعی و تأثیر کاری که انجام می‌دهیم نمی‌آموزد. اما در غیر این صورت چگونه می‌توانیم مکان‌ها را برای بهتر شدن تغییر دهیم؟ این درک بود که ما را بر آن داشت تا Footwork را راه اندازی کنیم و بدون شک دلیل و چگونگی حمایت از پروژه هایی را که می توانند به جوامع در ایجاد تغییرات اجتماعی کمک کنند، نشان می دهد.

این حرفه به اندازه کافی در مورد زمینه اجتماعی و تأثیر کاری که ما انجام می دهیم یاد نمی گیرد

مطمئناً مهارت‌های حرفه‌ای ما به‌عنوان متفکر خلاق، حل‌کننده مشکلات و همکاران به ما کمک کرده است تا ایده‌ها و روش‌های جدیدی را به چیزی که عموماً فرآیند تأمین مالی بی‌شکل و بدون چهره است، بیاوریم.

برای حمایت از یک پروژه تا کجا پیش خواهید رفت – و برای چه مدت؟

این یک سوال واقعا مهم است و ما هنوز پاسخ آن را کاملا نمی دانیم. بخش کلیدی استراتژی پشتیبانی ما کمک به نوآوران برای رسیدن به نقطه پایداری است.

ظرفیت اعطای کمک های مالی ما نسبت به سایرین نسبتاً کوچک است، بنابراین ما زمان، منابع و خلاقیت را برای ایجاد برنامه Footholds صرف می کنیم – “مربی” استراتژیک برای ارائه مهارت ها و اعتماد به نفس به افرادی که از آنها حمایت می کنیم تا بهترین کار خود را انجام دهند و به جامعه اجتماعی بیشتری دست یابند. رسیدن و تاثیرگذاری

جمع آوری کمک های مالی یک عنصر کلیدی است، اما اعتقاد ما این است که با اطمینان از محکم بودن این بلوک های سازنده، میراثی ماندگار فراتر از پول صرف خواهد شد. ما در می یابیم که ارزش بسیار زیادی از “اثر شبکه” گروه سرمایه گذاران ما ناشی می شود.

جای تعجب نیست که مردم انگیزه های مشابهی دارند و با چالش های مشابهی روبرو می شوند. در Footwork ما اکنون در حال توسعه راه هایی برای تسهیل این شبکه هستیم تا مردم بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، یاد بگیرند و پاسخ خود را افزایش دهند.

چرا معماران باید به فکر نزدیک شدن به Footwork باشند – و قبل از انجام این کار چه توصیه ای به آنها می کنید؟

تعدادی از پویاترین، کنجکاوترین و محلی ترین مبتکران ما از پس زمینه معماری یا محیط ساخته شده اند.

جای تعجب نیست که حرفه معماری مشکلات حل کننده خلاق را جذب می کند. ما افراد زیادی را می شناسیم که همکاری برای آنها به طور طبیعی انجام می شود، و از دیگرانی می شنویم که می خواهند حس هدف اجتماعی خود را توسعه دهند. و ممکن است ایده های خوبی داشته باشند، اما فقط تعداد معینی دعوت به عمل را تجربه خواهند کرد.

اگر Footwork بتواند هر کاری را برای حمایت از این نوآوری فراتر از تخته طراحی انجام دهد، پس همه ما گوش هستیم!

آیا پیام گسترده تری برای معماران دارید و اینکه چگونه می توانند در سال 2023 تفاوتی واقعی در جوامع ایجاد کنند؟

همانطور که معماران اکنون از تأثیرات محیطی کاری که ما انجام می دهیم کاملاً آگاه هستند، می توانیم در سال 2023 اطمینان حاصل کنیم که به همان اندازه از تأثیر اجتماعی تصمیمات خود آگاه هستیم.

معماران می توانند با شناخت ارزشی که جوامع موجود ارائه می دهند و با اذعان به اینکه طراحی در بهترین حالت خود زمانی که یک تلاش مشترک با افراد واقعی در مکان های واقعی باشد، شروع کنند.

ما یک جنبش رو به رشد هستیم. در سال 2016، زمانی که Footwork برای اولین بار در مورد نیاز به “اصول طراحی اجتماعی” واضح برای زیربنای برنامه ریزی و توسعه صحبت کرد، هسته نسبتا کوچکی از شیوه های همفکر وجود داشت. تا سال 2020 ما یکی از 25 اخلالگر AJ 100 بودیم که برای ارائه «انتقاد سازنده» دعوت شده بودیم و پیام در حال انتشار بود. اکنون ما در میان بسیاری از کسانی هستیم که به احیای نقش اجتماعی حرفه خود کمک می کنند.

مهمتر از همه، تعداد فزاینده ای از سرمایه گذاران، توسعه دهندگان، انجمن های مسکن و مقامات برنامه ریزی وجود دارد که در حال کشف یک هدف اجتماعی و نیاز به سرمایه گذاری در افراد و همچنین مکان ها هستند. اما هنوز کافی نیست.

Footwork: موسسه خیریه تحت رهبری معمار به مردم کمک می کند تا محل زندگی خود را شکل دهند

معماران شرق لندن به پناهندگان جوان کمک می کنند

معمار در جامعه: چگونه خانه های فهرست شده را بهسازی انبوه می کنید؟



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا