چگونه خانه های فهرست شده را بهسازی انبوه می کنید؟


اطلاعات بیشتر از: معمار در جامعه: چگونه خانه های فهرست شده را بهسازی انبوه می کنید؟

اندرو گاردنر یک معمار سابق فاستر + شرکا است که اکنون در سایت میراث جهانی سالتر جاسازی شده است و در حال مقابله با خانه‌های خشک و گرم دهکده است.

او توسط Footwork پشتیبانی می‌شود، سازمان سرمایه‌گذاری به رهبری معمار که توسط کلر ریچاردز راه‌اندازی شده است و به پروژه‌های نوپا با پتانسیل تأثیرات محلی قابل توجه پول نقد می‌دهد. در سراسر کشور، Footwork’s People and Place Fund در حال حاضر از ده طرح با کمک های مالی یکباره و انعطاف پذیر تا سقف 10000 پوند حمایت می کند.

سالتر، در حومه برادفورد، در قرن نوزدهم توسط تیتوس سالت، کارخانه دار، ساخته شد و یکی از 22 روستای شیک کشور است. اینطور گفت زمان ماه گذشته.

آن را از کسی که در نزدیکی زندگی می کند بگیرید، این برچسب که ظاهراً بر اساس تحقیقات نازک روکش است، مردم محلی را شگفت زده کرد.

اینطور نیست که ساکنان سالتر به ردیف خانه های تراس دار سنگی عسلی رنگ آن که در شبکه ای در کنار ابر آسیاب پشم آلپاکا سابق سالت چیده شده اند، افتخار نکنند. نقطه عطفی طراحی شده Lockwood & Mawson که به سبک ایتالیایی طراحی شده است، اکنون به یک مرکز خرید و فرهنگی بسیار محبوب با گالری دیوید هاکنی، کتابفروشی و کافه هنری تبدیل شده است.

نه، مدل «دهکده» در کنار رودخانه ایر (از این رو نام آن) به شایستگی وضعیت میراث جهانی خود را تضمین می کند. نوار اصلی آن، جاده ویکتوریا، دارای ساختمان‌های مدنی، مغازه‌ها و فضاهای زیبایی است که از جمله آنها می‌توان به تندیس‌های شیر ریخته‌شده در میدان ترافالگار اشاره کرد. خیابان‌ها اگرچه تقریباً از همه طرف توسط پراکندگی شهری برادفورد بلعیده شده‌اند، اما به خوبی از آن مراقبت می‌شود و جامعه‌ای به هم چسبیده را در خود جای داده است.

منبع:مارتین پریستلی

نزدیک به 900 خانه در سایت میراث جهانی سالتر وجود دارد

سالتر صحنه خلاقانه خود را در چند دهه اخیر ایجاد کرده است که حول موفقیت بازسازی توسط هنر در آسیاب درجه II* ایجاد شده است.

با این وجود، بیشتر خانه ای برای افراد شاغل روزمره شما باقی می ماند. تعداد بسیار کمی از فراریان شهری یا DFL (پایین از لندن) وجود دارد.

تقریباً 900 خانه این دهکده در خیابان های تراس معمولی و شلوغ فشرده شده است. یکنواختی جزئیات ویکتوریایی، مانند درها و پنجره ها، به دلیل وضعیت میراث بین المللی آن حفظ شده است.

که باعث ایجاد مشکل می شود. زیرا، در پس زمینه بحران آب و هوا و افزایش هزینه های انرژی، این ویژگی های تقریباً دست نخورده نه برای گرم کردن ارزان هستند و نه برای مثال، برای پنل های خورشیدی مناسب هستند.

به گفته یکی از افراد معمولی در میخانه Cap and Collar، اگرچه عمدتاً متوسط ​​هستند (ملاک‌های کوچک و تراس متوسط ​​حدود 150،000 پوند ارزش دارند)، خانه‌ها «آسیبی برای گرم نگه داشتن هستند».

این فقط بحث بار نیست. معمار اندرو گاردنر در حال حاضر شواهد محکمی برای اثبات آن دارد. تلاش بلندپروازانه او برای کمک به جامعه برای “اثبات آینده” مسکن خود با صحبت با ساکنان آغاز شد.

“خانه ما در زمستان بسیار سرد می شود و شما تمام روز با بخاری خود می نشینید اما هیچ گرمایی در خود نگه نمی دارد.”
ساکن سالتر

پس از یک سری جلسات پاپ آپ، ملاقات و چت در اطراف دهکده، گاردنر متوجه شد که سه چهارم افرادی که با آنها صحبت می کرد برای گرم کردن خانه خود تا حد کافی تلاش می کردند. تحقیقات او همچنین نشان می دهد که این نسبت به طور قابل توجهی افزایش یافته است – از 50 درصد قبل از افزایش اخیر قیمت انرژی.

و همین مشکلات بارها و بارها به او اشاره می‌شود: ساکنان می‌گویند که دو تا سه ساعت روشن بودن گرمایش به سختی دمای (معمولی) 12 درجه سانتی‌گراد را در این خانه‌های فهرست شده قرن نوزدهمی بهبود می‌بخشد.

پس گاردنر کیست؟ او می خواهد به چه چیزی برسد؟ و Footwork، سرمایه‌گذار بشردوستانه «نوآوران اجتماعی محلی» چگونه به او کمک می‌کند؟

گاردنر، 42 ساله، قبل از راه اندازی تمرین خود، Above Ground، در سال 2021، شش سال را در Foster + Partners و هفت سال دیگر را در WilkinsonEyre گذرانده بود.

حرکت به یک تراس انتهایی در سالتر با همسرش فیلیپا بانیستر، بنیانگذار شرکت اجتماعی طراحی مشترک خیابان اسپیس، چشمان او را به مسائلی که «روستایی‌ها» با آن روبرو هستند باز کرد. سپس، در طول بازسازی خانه ثبت شده خود، دخترش به دنیا آمد.

او می‌گوید: «این یک تغییر عمیق در تفکر من در مورد فضاها و شرایطی بود که مردم، به‌ویژه کودکان خردسال، در آن زندگی می‌کنند و تأثیر آن بر رفاه آنها.»

بازسازی خود گاردنر به یک بستر آزمایشی مداوم برای بهبود بهره وری انرژی تبدیل شده است – به عنوان مثال او عایق داخلی را اضافه کرده است (فقط 40 میلی متر از فضای اتاق را از دست می دهد).

منبع:مارتین پریستلی

پوستری برای یک سری رویدادهای اجتماعی پاپ آپ برای برنامه Saltaire Retrofit Reimagined

با این حال، هنوز سابقه کمی برای این نوع شغل وجود دارد، نه داستان های موفقیت تکمیل شده و نه توصیه های دستی برای تکرار کاری که او انجام می دهد، به ویژه برای افراد غیر متخصص در بودجه. همانطور که گاردنر اشاره می کند: «به نظر می رسد که اکنون نقطه اوج برای هزینه انرژی و آگاهی از آب و هوا است [and that] تغییر مورد نیاز است. و با این حال، دنیای بازسازی و گسترش خانه های عمومی هنوز بر نوع خاصی از فضای آرمانی متمرکز است.

هدف از پروژه پایین به بالا او، با عنوان Saltaire Retrofit Reimagined، ایجاد راهنمای بهسازی آنلاین «روشن، در دسترس و واقع بینانه» است که توسط مقامات مربوطه و با مشارکت جامعه و پیمانکار تأیید شده است.

در حالت ایده‌آل، او می‌خواهد این موضوع را با طرح‌های کمک مالی برای کمک به پرداخت هزینه کار مرتبط کند. از آنجا که، اگرچه بحران آب و هوا پس‌زمینه «کلی» برای بهسازی مجدد او است، او اذعان می‌کند که «مسئله رفاهی فوری» و پیامدهای هزینه بر آن وجود دارد.

او توضیح می‌دهد: «بسیاری از خانه‌های روستایی درآمد نسبتاً پایینی دارند و/یا اجاره‌ای هستند،» و علاوه بر این «جنبه میراث را می‌توان بهانه‌ای برای اقدام نکردن استفاده کرد».

گاردنر نگران است که این «خطر حفاظتی»، همراه با هزینه‌های بیش از حد انرژی، ممکن است بسیاری از صاحبان خانه‌ها را که در واقع، خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و بخش بزرگی از سایت میراث جهانی را حفظ می‌کنند، مجبور به اخراج کند.

ایفای نقش در یک طرح مقاوم سازی در مقیاس وسیع می تواند به راحتی نقش دیگری باشد که توسط دیگران در صنعت ساخت و ساز از دست این حرفه ربوده شده است.

او می افزاید: «ما به یک مدل جدید نیاز داریم. یکی که می تواند سریع و مقرون به صرفه راه اندازی شود و در عین حال اطمینان حاصل شود که توصیه های مقاوم سازی متناسب با محله ها و محله های خاص است. [different] انواع خواص

“چگونه یک توسعه مقاوم سازی ملی به بازار خصوصی انبوه می رسد هنوز حل نشده است.”

حق با اوست. اگرچه RIBA صراحتاً خواستار یک استراتژی مقاوم‌سازی در سراسر بریتانیا شده است، و جرج کلارک مجری/معمار تلویزیون اخیراً با گریمشاو و پیمانکار میس در «چالش مقاوم‌سازی برای جوانان» همکاری کرده است، هنوز هیچ‌کس سخنان را به اقدام ملموس تبدیل نکرده است.

در سالتر، گاردنر باری را به دوش می‌کشد که هزینه‌ای پرداخت نشده است و چارچوبی را برای انجام این کار تنظیم می‌کند. او زمان قابل توجهی را صرف مشاوره، بازدید از خانه ها، راه اندازی یک وب سایت و جمع آوری تحقیقات کرده است. تنها پس از بررسی های اولیه خود و با اطلاع از این پاسخ جامعه، او شروع به تهیه هر گونه راهنمایی فنی خواهد کرد.

به عنوان مثال، از نظر عایق داخلی، او انتظار دارد که این راهنما طیف وسیعی از گزینه های سازگار با میراث را ارائه دهد که حداکثر و حداقل عملکرد حرارتی توصیه شده را پوشش می دهد، که توسط تجزیه و تحلیل ریسک تراکم پشتیبانی می شود.

برای پشتیبانی، گاردنر، که اخیراً به عنوان معلم فنی معماری به دانشگاه لیدز بکت پیوسته است، به Footwork روی آورده است. او با این موسسه خیریه روی پیشنهاد اولیه نظریه تغییر کار می کند. سپس او می تواند برای اجرای نظریه خود برای کمک هزینه های بیشتر از موسسه خیریه درخواست کند.

او می‌گوید که این فرآیند حمایت‌کننده و غیربوروکراسی بوده است، و با توصیف خود بنیانگذار کلر ریچاردز در مورد چگونگی تلاش او برای اطمینان از اینکه «فرایند درخواست تا حد امکان بدون دردسر باشد» موافق است.

او می‌گوید: «نزدیک به طبقه‌بندی محدودکننده‌ای که اغلب با کمک‌های مالی یا مسائل مربوط به تدارکات بخش عمومی یافت می‌شود، شاداب بود. نیاز به سرمایه گذاران بالقوه بیشتری وجود دارد که به این روش فکر می کنند.

علاوه بر این بودجه اولیه، Footwork برای حمایت های دیگر، از جمله همکاری و دسترسی به شبکه های خود، وجود دارد.

گاردنر با نگاهی فراتر از Saltaire به یک توسعه مقاوم سازی در سراسر کشور، می گوید که یک بازنگری جدی در مورد انتصاب معماری مرسوم و رویکرد طرح کاری برای «میلیون ها پروژه کوچک بالقوه» مورد نیاز است.

او می‌گوید: «بیشتر اینها برنامه‌های بلندمدتی هستند که شامل چندین پیمانکار و تاجر، اغلب دارای املاکی هستند که در حین کار در آن زندگی می‌کنند، و عناصری از DIY هستند.

فازبندی منطقی ساخت و ساز لزوماً با بهترین توالی ارتقاء انرژی مطابقت ندارد. همچنین نیاز به پذیرش موارد ناتمام و حتی ناسازگار در کوتاه مدت وجود خواهد داشت.

منبع:مارتین پریستلی

برخی از پروژه‌ها ممکن است بتوانند به استانداردهای برتر زیست محیطی دست یابند، اما راهنمایی انبوه ممکن است بیشتر بر روی استحکام و کاهش ریسک تمرکز کند.

کار پیشگام و جامعه محور گاردنر در سالتر نه تنها نمونه ای از جاه طلبی های Footwork است، بلکه نمونه اولیه ای است برای اینکه چگونه این حرفه می تواند فراتر از روابط استاندارد مشتری خود رفته و بر تغییرات مردمی تأثیر بگذارد.

ایفای نقش در یک طرح مقاوم سازی در مقیاس وسیع، اگرچه لزوماً پر زرق و برق نیست، می تواند به راحتی به نقش دیگری تبدیل شود که توسط دیگران در صنعت ساخت و ساز از دستان این حرفه ربوده شده است.

گاردنر می‌گوید: «بنابراین سؤال بزرگ برای معماران، این است که آیا آنها در مرکز شکل‌دهی و ارائه این برنامه اصلی کار خواهند بود یا در حاشیه قرار خواهند گرفت؟»

معمار در جامعه: چگونه خانه های فهرست شده را بهسازی انبوه می کنید؟

Footwork: موسسه خیریه تحت رهبری معمار به مردم کمک می کند تا محل زندگی خود را شکل دهند

معماران شرق لندن به پناهندگان جوان کمک می کنند



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا