رافائل وینولی، معمار واکی تاکی، در سن ۷۸ سالگی درگذشت

رافائل وینولی، خیابان پارک 432 را در نیویورک طراحی کرد (تصویر سمت راست).

ادای احترام

او نه تنها توسط خانواده و حرفه اش، بلکه توسط بسیاری از افراد، مانند من، که افتخار شریک دوستی او را داشتند، بسیار تنگ خواهد شد.

به گفته سوزان موچنیک تا سال 1978 لس آنجلس تایمز مشخصات وینولی، استودیوی او 116 ساختمان را طراحی کرده و بیش از 50 ساختمان را تکمیل کرده بود، تقریباً همه آنها در آرژانتین، مانند مجتمع مسکونی ریوجا (1973)، یک “شهر درون شهر” با تراکم بالا و 18 طبقه در بوینس آیرس.

معمار در سال 2010 با برج Vdara خود در لاس وگاس مشکلات مشابهی داشت که به دلیل نمای بیرونی شیشه ای مقعرش با مشکلات بازتابش خورشید نیز مواجه شد.

در سطح بین‌المللی، بهترین ساختمان او احتمالاً برنده مسابقه توکیو فروم است (که در سال 1997 افتتاح شد)، که محل موفقیت‌آمیز همایش جهانی اتحادیه بین‌المللی معماران در سال 2102 بود.

برجسته ترین پروژه او در بریتانیا برج واکی تاکی او بود که افکارش را از هم جدا کرد، ساختمانی 37 طبقه در خیابان فنچرچ 20 که پس از انعکاس نور خورشید از نمای منحنی آن در سال 2013، قطعاتی را روی یک جگوار پارک شده ذوب کرد و فرش را سوزاند. از یک آرایشگاه مجاور

وینولی که در مونته ویدئو، اروگوئه به دنیا آمد، در دانشگاه بوئنوس آیرس تحصیل کرد و سپس اولین استودیوی خود را در این شهر تأسیس کرد. این تمرین به یکی از بزرگترین در آمریکای جنوبی تبدیل خواهد شد.

دسترسی به این سایت از شریان های اصلی بسیار دشوار است. چیزی که ما داریم یک سری پاکت برای باز کردن آن است.

او روی پروژه‌های آموزشی متعددی در ایالات متحده آمریکا کار کرد، مانند موسسه وان آندل برای تحقیقات سرطان در گراند راپیدز، میشیگان (1997-2009)، با سقف نورگیر آبشاری آن، و همچنین بسیاری از طرح‌های فرهنگی و مدنی، از جمله برانکس. تالار دادگستری شهرستان

6 انجمن بین المللی توکیو رافائل وینولی 1996 کازوهیرو شاتر استوک توکیو مجله معماران المپیک

این شروع یک دوستی بود که نه تنها بر اساس معماری برجسته او، بلکه بر اساس لذت شرکتش بود. رافائل پرانرژی، ظریف، پرشور، خوش بیان و شوخ بود. او همچنین وجدان اخلاقی در مورد مفاهیم گسترده‌تر معماری داشت.

کار او، معماران رافائل وینولی، مسئول صدها ساختمان در سراسر جهان بود، که بسیاری از آنها سرفصل‌ها را به خود اختصاص دادند، از جمله آسمان‌خراش لاغر او در خیابان پارک 432 در شهر نیویورک، که برای مدت کوتاهی بلندترین ساختمان مسکونی جهان در زمان تکمیل آن در سال 2018 بود. 2015.

این معمار همچنین شاهد هزینه‌های مارپیچ در پروژه تئاتر Curve خود در لستر (2008) بود که بودجه آن بیش از دو برابر به 61 میلیون پوند رسید و دو سال عقب‌تر از برنامه افتتاح شد.

منبع: استیو کادمن

خیلی متاسفم که شنیدم رافائل وینولی درگذشته است. در اینجا او در واکی تاکی وحشتناک است، اما او همچنین معمار خیابان عالی 432 پارک و مردی لذت بخش و جذاب بود. نوازنده فوق العاده، عینک های متعدد، شیک و سخاوتمند. دلم براش تنگ میشه pic.twitter.com/qVcNaQ9Yvm

به یاد می‌آورم که هر دوی ما اعضای هیئت داوران پروژه‌ای در حومه سن پترزبورگ بودیم، زمانی که به نظرمان رسید که یک حرکت اجتناب‌ناپذیر برای انتخاب یک برج بلند وجود دارد که بر خط افق شهر تاریخی تأثیر بگذارد. ما هر دو یک صدا بودیم و با هم از هیئت منصفه استعفا دادیم.

این استودیو همچنین آکادمی فوتبال منچستر سیتی را در کنار استادیوم اتیاد، دانشگاه آکسفورد، محله رصدخانه و موسسه ریاضی رادکلیف و مرکز نوآوری مهندسی گرافن در دانشگاه منچستر برنامه ریزی کرد.

چند دهه پیش، در سفری به ژاپن، از انجمن بین المللی توکیو بازدید کردم. آنقدر از فضای سر به فلک کشیده و پر نور و ساختار فیلیگرانی آن متحیر شدم که معمار رافائل وینولی را ردیابی کردم و نامه تبریکی به او نوشتم.

با این حال، از نظر اهمیت لندن، طرح اصلی او برای توسعه مجدد نیروگاه Battersea و اطراف آن تأثیر بیشتری خواهد داشت. او بزرگترین مجوز برنامه ریزی مختلط برای هر توسعه در پایتخت را به دست آورد، به ارزش 5.5 میلیارد پوند در سال 2010، که منتقدان و مخالفان را به طور یکسان گیج کرد.

اصول قوی و انعطاف پذیر Battersea تحت مالکیت های مختلف آزمون زمان را پس داده است.

در مصاحبه ای در سال 2014 با سوابق معماریمعمار سرشناس گفت: نام من روی آن است اما ساختمان من نیست.

“چیزی که بعدا می آید نوعی شناخت این روند کوچک شدن است… چگونه می توانیم خود را برای آمادگی برای 30 سال آینده دوباره ابزار کنیم؟”

پل فینچ، مدیر برنامه جشنواره جهانی معماری

مدل طرح اصلی Battersea پیشنهادی Vinoly که برج بوم‌گردی پیشنهادی را نشان می‌دهد

او گفت: «محلی که امروز این رشته در آن قرار دارد، کاهش دامنه رشته، بحران ما در آموزش، حرام خواری نقد معماری، و مهمتر از همه، عدم تعادل مطلق بین عرضه و تقاضا است. این موضوع از نظر ساختاری

انجمن بین المللی توکیو، طراحی شده توسط معماران رافائل وینولی در سال 1996

رافائل وینولی بیشتر در بریتانیا به دلیل برج جنجالی واکی تاکی در شهر لندن شناخته می شود، اولین ساختمان بلند در شهر با دسترسی عمومی اختصاصی (و رایگان) به طبقات بالای آن. یک ساختمان “مارمیت”، در استفاده از انحنای آن غیرعادی است، و به شدت با بیشتر برج های “مارس بار” که مشخصه مایل مربع هستند، در تضاد است. من شک ندارم که مانند ساختمان های مشابه، در نهایت به عنوان یک مکان دیدنی آشنا مورد لطف قرار خواهد گرفت و احتمالاً در فهرست قرار خواهد گرفت.

منبع: Shutterstock

او از حامیان ارزشمند جشنواره جهانی معماری، هم به عنوان سخنران اصلی و هم به عنوان رئیس هیئت داوران بود، و ما دلتنگ شوخ طبعی او در گفتگوها، نقدها و مسابقات خواهیم بود.

نورمن فاستر، بنیانگذار فاستر + شرکا

موفقیت جهانی او با پیشنهاد برنده رقابت او برای انجمن بین المللی توکیو، ژاپن (1989-1996) همراه با یک سالن لعاب دار با دیوار پرده ای از شیشه چند لایه به ارتفاع 60 متر بود.

دو سال بعد در (WAF) در برلین، وینولی گفت که “کوچک شدن” حرفه معماری، که به گفته او تنها 2 درصد از تولید جهانی ساخت و ساز را تشکیل می دهد، باید مورد توجه قرار گیرد.

در سال 1978 او به آمریکا نقل مکان کرد و پنج سال بعد استودیوی خود را با نام Rafael Viñoly Architects تاسیس کرد. بر اساس گزارش ها، وینولی در 2 مارس بر اثر آنوریسم در شهر نیویورک درگذشت.

چشم انداز 5.5 میلیارد پوندی رافائل وینولی برای یک “قیف زیست محیطی” به ارتفاع 300 متر بعدا کنار گذاشته شد.

اگرچه شرکت او در نیویورک مستقر بود، اما استودیوهایی در سراسر جهان داشت – کالیفرنیا، لندن، منچستر، ابوظبی، و بوئنوس آیرس، جایی که او در سال 1964 تحت عنوان Estudio de Arquitectura Manteola-Petchersky-Sánchez Gómez-Santos-Solsona- شروع به تمرین کرد. وینولی.

من همیشه به این فکر می کردم [Battersea] قرار بود یک تکه کیک باشد، و بعد متوجه شدم که یک بن بست غول پیکر است، با دسترسی بسیار کمی.

یکی از سخنرانان عادی در فستیوال جهانی معماری (WAF)، وینولی در سال 2015 اعتراف کرد که در ابتدا فکر می‌کرده است که مأموریت او برای برنامه‌ریزی کلی توسعه مجدد با کاربری مختلط بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

از دیگر طرح‌های او در بریتانیا، اولین سایت او در سال 2011 بود: مرکز هنرهای تجسمی نیوزیت در کولچستر – سالنی بزرگ، طلایی و هلالی شکل که سه سال تاخیر داشت و 10 میلیون پوند بیش از بودجه دریافت کرد.





منبع

ما هر دو یک صدا بودیم و با هم از هیئت منصفه استعفا دادیم

در سال 2008، وینولی نیز به‌عنوان مشهور برای نظارت بر طرح اصلی تعمیرات اساسی 5.5 میلیارد پوندی نیروگاه Battersea در جنوب لندن معرفی شد. طرح اولیه برای این بنای تاریخی فهرست شده شامل یک برج شیشه ای 300 متری بود که یک سال بعد رها شد. با این حال، با توسعه طرح عظیم، اصول گسترده‌تر باقی ماندند.

چشم انداز 4 میلیارد پوندی رافائل وینولی برای یک

اصول مستحکم و انعطاف پذیر تحت مالکیت های مختلف آزمون زمان را پس داده اند و اکنون دارایی عظیم جدیدی را به این منطقه تحویل داده اند.

صحبت کردن با روزنامه گاردین در آن سال، او اعتراف کرد: «ما با این ساختمان اشتباهات زیادی کردیم [and] ما از آن مراقبت خواهیم کرد. طرح اولیه، که بلندتر نیز بود، از بریز-سولیل استفاده کرده بود.

منبع:kazuhiro / Shutterstock

برای حل این مشکلات، ساختمانی که در سال 2015 جام کاربونکل را دریافت کرد، بعداً با لوورها در طبقات بالایی آن نصب شد.