فیلدن کلگ بردلی برای بازی در هادرزفیلد تاییدیه ۲۱۰ میلیون پوندی «قلب فرهنگی» را کسب کرد.

ساخت فاز اول طرح تایید شده قرار است در بهار 2024 با کارهای اولیه با تمرکز بر بازسازی عمده بازار تاریخی کوئینزگیت آغاز شود.

منبع: Shutterstcok/Roy Hinchcliffe

محل هادرزفیلد
مقامات محلی شورای کرکلیز
نوع پروژه استفاده ترکیبی، بازسازی فرهنگی و استفاده مجدد خلاقانه
مشتری شورای کرکلیز
مدیر برنامه ترنر و تاونسند
مدیر توسعه املاک کوئینزبری
معمار استودیو Feilden Clegg Bradley
مشاور میراث فرهنگی استودیو Feilden Clegg Bradley
معمار منظر معماری منظر را دوباره شکل دهید
مشاور برنامه ریزی گروه پگاسوس
مهندس سازه آروپ
مشاوران پایداری گروه اتود و ساخت و ساز پایدار
مشاور دسترسی دسترسی جین سیمپسون
مشاور هزینه ترنر و تاونسند
مشاور ارتباطات زمینه ضد
مدیریت هزینه ترنر و تاونسند
طراح اصلی ترنر و تاونسند
مشاور نور ARUP
پیمانکار اصلی TBC
منابع مالی شورای کرکلیز
تاریخ مناقصه انتصاب پیمانکار مارس 2023 (PCSA)
در سایت شروع کنید بهار 2024
تکمیل فاز اول – بهار 2026
مدت قرارداد RIBA مراحل 0-3
سطح ناخالص طبقه داخلی تقریباً 39850 متر مربع
فرم قرارداد طراحی و ساخت
هزینه کل 210 میلیون پوند

این تمرین در پروژه قلب فرهنگی Kirklees پیشرو است، که هدف آن تغییر منطقه معروف به Piazza – بین کوئینزگیت، خیابان کینگ و ویکتوریا لین – به دنبال کاهش تعداد افراد در سال‌های اخیر است.

دیدگاه معمار – الکس ویتبرد، شریک، FCBS

شبیر پاندور، رهبر شورای کرکلیز، گفت: «قلب فرهنگی تماماً در مورد ارائه دارایی‌های واقعی درازمدت جامعه است، جایی که دوستان و خانواده‌ها می‌توانند جمع شوند، استراحت کنند و معاشرت کنند.

پیشنهادات قلب فرهنگی Kirklees توسط استودیو Feilden Clegg Bradley طراحی شده است. نمای باغ ها

سالن بازار کوئینزگیت در فهرست درجه دوم



منبع

این پروژه مقدار قابل‌توجهی از پارچه‌های موجود در محل را حفظ می‌کند و تغییر کاربری می‌دهد، و تاثیر کربن توسعه کلی را کاهش می‌دهد و جان تازه‌ای به کتابخانه ثبت‌شده درجه دوم و سالن بازار بروتالیست در فهرست درجه دوم می‌دهد – که به موزه و غذا تبدیل خواهد شد. سالن به ترتیب ساختمان‌های جدید، از جمله گالری هنری، کتابخانه و محل برگزاری، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نسبت به محیط منطقه حفاظت شده اطراف حساس باشند و با زبانی معماری معاصر بیان شده‌اند که شخصیت سنگی هادرزفیلد را به‌عنوان یک کل منعکس می‌کند و در عین حال از پارچه‌های شهر استفاده می‌کند. -تولید قدرت به عنوان الهام بخش جزئیات آن.

“میدان عمومی، سالن غذا، موزه و کتابخانه فضاهای جدید شگفت انگیزی خواهند بود که فعالیت های رایگان و کم هزینه ای را ارائه می دهند – در نهایت جامعه متنوع ما را به هم نزدیک تر می کند.”

کتابخانه هادرزفیلد طراحی شده توسط EH Ashburner در سال 1940، همچنین در فهرست درجه دوم قرار دارد، برای ایجاد یک فضای موزه اختصاصی بازسازی و گسترش خواهد یافت.

The Cultural Heart یک مرکز خرید متعلق به دهه 1960 را با مجموعه ای منحصر به فرد از امکانات فرهنگی جایگزین خواهد کرد که منعکس کننده غنای فرهنگی شهر است که در اطراف یک پارک شهری جدید طراحی شده توسط Re:form Landscape Architects قرار دارد.

انتظار می رود این مرحله اول در اوایل سال 2026 تکمیل شود.

بحران هزینه های زندگی، جاه طلبی ما را برای رشد مرکز شهر تقویت می کند

این طرح ها سالن بازار کوئینزگیت را با 21 چتر سقفی نامتقارن با الهام از فلیکس کاندلا که توسط جی سیمور هریس شراکت طراحی شده است، بازسازی و گسترش می دهد تا یک سالن غذای جدید ایجاد کند.

قلب فرهنگی Kirklees بخشی کلیدی از طرح کلی بازسازی جاه طلبانه هادرسفیلد را نشان می دهد و منعکس کننده جنبشی در سراسر کشور است که به دنبال تجدید مراکز شهر منطقه ای ما است.

این طرح، برای شورای کرکلیز مرجع محلی، «نقطه محوری» طرح گسترده تر هادرزفیلد – چشم انداز 10 ساله شورا برای بازسازی یک «مرکز شهر مدرن و پررونق» است.

این طرح همچنین یک کتابخانه جدید متمرکز بر جامعه را در یک توسعه مدرن به ساختمان بازار کوئینزگیت، یک گالری هنری جدید در خیابان کوئین و یک مکان تفریحی و کنفرانس چند منظوره با ظرفیت 2200 با پارکینگ چند طبقه 350 فضایی پیشنهاد می‌کند.

منبع:PIXELFLAKES

منبع:PIXELFLAKES

پیشنهادات قلب فرهنگی Kirklees توسط استودیو Feilden Clegg Bradley. سالن غذای بازار در ساختمان بازسازی‌شده بازار کوئینزگیت در دهه ۱۹۷۰

داده های پروژه

ساختمان ها با فضاهای عمومی جدید از جمله پارک به هم متصل خواهند شد.

ما در میانه یک بحران هزینه زندگی هستیم و می‌دانیم که در حال حاضر زمان برای بسیاری چالش‌برانگیز است. این جاه‌طلبی ما را برای افزایش پیشنهاد مرکز شهر تقویت می‌کند و به مردم دلایل بیشتری برای بازدید و گذراندن وقت در اینجا می‌دهد.

پیشنهادهای قبلی برای توسعه مجدد بازار کوئینزگیت توسط معماران لزلی جونز با مخالفت انگلستان تاریخی (در آن زمان میراث انگلیسی) و کمیسیون معماری و محیط ساخته شده (Cabe) که اکنون منحل شده است، در سال 2008 مواجه شد.

پیشنهادات FCBS از طریق دو مرحله از مشاوره عمومی در ماه مه 2022 آغاز شد. طبق گفته شورا، حدود 8000 نفر به صورت آنلاین و نزدیک به 600 نفر در مجموعه ای از نمایشگاه های حضوری در مورد این برنامه ها شرکت کردند.