طرح ایستگاه خیابان لیورپول هرتزوگ و دی مورون در انگلستان تاریخی را منفجر می کند

اودانل گفت که اگرچه انجمن «ماه‌ها پیش» به تیم توسعه نامه نوشته بود، اما تا زمانی که برنامه‌ها در این هفته اعلام نشدند، چیزی نشنیدند.

با توجه به پیشرفت‌های سلار در زمینه مکعب پدینگتون و شارد، این توسعه احتمالاً ساختمان فهرست شده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سوله های اصلی راه آهن ویکتوریایی دست نخواهند خورد

وی افزود: در نتیجه نمی‌توانیم درباره جزئیات برنامه‌ها اظهار نظر کنیم. مشخص نیست چه مقدار از ساختمان ذکر شده از بین خواهد رفت یا چند طبقه – احتمالاً 16 – بر روی محوطه ساخته خواهد شد.

به گفته حامیان این طرح، 450 میلیون پوند «ارتقای حیاتی» ایستگاه شامل ارتقاهایی برای «کاهش مشکلات دسترسی، ظرفیت و ازدحام بیش از حد» است و تجربه مسافر را برای 135 میلیون نفری که هر ساله از آن استفاده می‌کنند متحول خواهد کرد.

گروه میراث در ابتدا بخشی از ائتلافی بود که ایستگاه 1874 را پس از یک تحقیق عمومی در سال 1975 از تخریب کامل نجات داد. این ایستگاه در شهر توسط ملکه در سال 1991 پس از شش سال توسعه مجدد به رهبری حفاظت از محیط زیست بازگشایی شد که جامعه گفت: “اکنون در معرض تهدید”.

وی افزود: لندن در یک لحظه حساس پس از برگزیت و پس از همه گیری است و ما باید تمایل خود را برای متعهد شدن به بهبود زیرساخت نشان دهیم. ما معتقدیم که ارتقای ایستگاه پیشنهادی همچنین کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که شهر همچنان رقابتی است و موقعیت خود را به عنوان یکی از نوآورانه‌ترین، فراگیرترین و پایدارترین اکوسیستم‌های تجاری جهان و به عنوان مکانی بسیار جذاب برای سرمایه‌گذاری، کار، زندگی، یادگیری و بازدید حفظ می‌کند.

ایستگاه قطار خیابان لیورپول در لندن – سکوها

اما پیشنهادات Sellar و Network Rail قبلاً با واکنش گروه‌های حفاظت مواجه شده است. انگلستان تاریخی این طرح “بزرگ‌از حد و بی‌حساس” را “عملاً تصور نادرست” نامیده است، در حالی که انجمن ویکتوریا می‌گوید هنوز در مورد طرح‌هایی که بیم آن می‌رود که ایستگاه فهرست شده در سال 1874 را “غلبه کند” مشورت نشده است.

سلار در پاسخ به انتقادات Historic England گفت که این پروژه در لبه خوشه شرقی شهر از آسمان‌خراش‌ها قرار دارد و «طراحی‌های ما در مقایسه با ارتفاع پایین نگه داشته شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که حداقل آسیبی به خط افق شهر وارد نمی‌شود».

این تیم اصرار دارد که «اولویت کلیدی» «کار با حساسیت» با ویژگی‌های میراث ایستگاه است و عناصر تاریخی و همچنین نمای هتل انداز در فهرست درجه دو را بازسازی خواهد کرد.

مشاوره با همه ذینفعان میراث بخش مهمی از فرآیند است و ما مشتاقانه منتظر تعامل مثبت با انجمن ویکتوریا، انگلستان تاریخی و سایر نهادهای مرتبط هستیم. همانطور که قبلاً گفته شد، حفاظت و تقویت عناصر میراث در ایستگاه خیابان لیورپول یکی از اولویت های کلیدی ما در پیشنهادات ما برای انجام یک برنامه حدود 450 میلیون پوندی ارتقاء قابل توجه مورد نیاز برای رفع ازدحام و مشکلات دسترسی در ایستگاه است.

انتظار می رود درخواست برنامه ریزی رسمی در سال آینده ارائه شود.

آلونک‌های اصلی راه‌آهن ویکتوریا دست نخواهند خورد، زیرا برنامه‌های ما برای جشن گرفتن این موارد مهم میراثی با بازکردن مناظر به روی آنها و حذف عناصر کوچک سقف سالن دهه 1980 طراحی شده است.

Historic England گفت که معتقد است این پروژه “تأثیر شدیدی بر منطقه حفاظت شده Bishopsgate” و به طور گسترده‌تر بر شخصیت تاریخی خارق‌العاده شهر لندن خواهد داشت.

برنامه‌های هرتزوگ و دی مورون شامل باز کردن اتاق‌هایی مانند معابد ماسونی و سالن رقص، «تأمین فضای منحصر به فرد جلسه، اوقات فراغت و نمایشگاه» است.

این سازمان گفت که اگر این طرح به یک برنامه برنامه ریزی منتقل شود، یک “اعتراض بسیار قوی” خواهد داشت.

ما معتقدیم که این طرح اساساً اشتباه است.

این ساختمان تمام برقی دارای کاشت گسترده، پنل های خورشیدی بر روی سقف خود خواهد بود و شامل طرح هایی برای استفاده مجدد از گرمای ساطع شده از فضای اداری برای گرم کردن هتل بالا است. یک استخر جدید در دسترس عموم به عنوان یک «فروشگاه حرارتی عظیم» استفاده خواهد شد.

یک باغ بام عمومی در مقیاس بزرگ با دسترسی 24/7 نیز پیشنهاد شده است، در حالی که پیشنهادات جدید تفریحی، خرید و غذاخوری در توسعه تجاری و در سراسر محوطه ایستگاه ارتقا یافته گنجانده خواهد شد.

در همین حال، انجمن ویکتوریا در حال حاضر یک صندوق مبارزه را راه اندازی کرده است تا پیشنهادات را در صورت نیاز به چالش بکشد، و گفت که متأسف است که فقط برای ملاقات با توسعه دهندگان دعوت شده است.

جیمز سلار، مدیر اجرایی سلار، گفت: رفت‌وآمدهای ضعیف مانعی برای رشد لندن است و بسیار نادر است که فرصتی برای بهبود مثبت میلیون‌ها سفر مسافری در سال داشته باشیم. چشم انداز ما برای ارتقای قابل توجه ایستگاه خیابان لیورپول، مشکلات مزمن مازاد ظرفیت آن را کاهش می دهد و آن را برای نسل ها با هزینه صفر برای پرداخت کننده مالیات یا کرایه ثابت می کند.

اما طرح های اولیه با مقاومت نهادهای میراث فرهنگی مواجه شده است. دانکن ویلسون، مدیر اجرایی Historic England، گفت: «ایستگاه خیابان لیورپول یکی از ایستگاه‌های بزرگ ویکتوریایی لندن است که شخصیتی متمایز و خاص دارد. در حالی که ما نیاز به ارتقاء سایت را درک می کنیم تا بتواند بهتر به میلیون ها نفری که از درهای آن عبور می کنند خدمات رسانی کند، این توسعه بزرگ و غیر حساس مطمئناً راه حلی نیست.

تعمیرات اساسی ساختمان موجود برای ایجاد یک “مبادله حمل و نقل در کلاس جهانی” بخشی از یک پروژه گسترده تر 1.5 میلیارد پوندی است که شامل یک برج 16 طبقه جدید در بالای محوطه بازسازی شده است. رونمایی بزرگ از طرح های آن برای توسعه عظیم در بالای پایانه لندن برای ماه آینده تنظیم شده است.

برای ایجاد دسترسی بدون پله در سراسر ایستگاه – و به تمام سکوهای متروی لندن – تعداد آسانسورها از یک به هفت افزایش می یابد و شش پله برقی دیگر به چهار پله برقی در حال استفاده اضافه می شود.

توسعه پیشنهادی در لبه خوشه‌ی شرقی شهر از آسمان‌خراش‌ها قرار دارد و طرح‌های ما در مقایسه با ارتفاع کم نگه داشته شده‌اند تا حداقل آسیبی به خط افق شهر و به‌ویژه کلیسای جامع سنت پل نداشته باشند.



منبع

منبع: IR Stone/Shutterstock

نظر: املاک سلار به انگلستان تاریخی پاسخ می دهد

طرح‌هایی که هنوز دیده نشده برای بازسازی گسترده‌تر، که هدف آن ایجاد یک «مقصد هفت روزه هفتگی به تنهایی» است، شامل یک بلوک در بالای سایت با مساحت نزدیک به 80000 متر است.2 دفاتر و هتل انداز شش طبقه نوساز.

با توجه به پیشرفت‌های قبلی سلار در مورد مکعب پدینگتون و شارد، این پیشرفت احتمالاً ساختمان فهرست شده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تصاویر معدودی نشان می‌دهند که آسمان بالای محوطه به دلیل نمای یک برج جدید کاملاً مسدود شده است.

جو اودانل، مدیر انجمن ویکتوریا گفت: «بسیار ناامیدکننده است که پیشنهاد توسعه مجدد ایستگاه اصلی ویکتوریایی بدون صحبت با او تا این حد انجام شده است. [us] – به ویژه در جایی که نهادهای عمومی مانند Network Rail و TFL درگیر هستند.

این تیم گفت که مشاوره در مورد برنامه ها با “گروه های کلیدی” در هفته های آینده آغاز خواهد شد و پیشنهادات اولیه برای پروژه، از جمله بهبود ایستگاه، بین 21 تا 23 نوامبر با مردم به اشتراک گذاشته خواهد شد.

تحریریه اخبار معماری آریانا