کلبه Tigh Na Coille تغییر شکل “Scandi-Scot” دریافت کرد

شرکت مهمان‌نوازی Wildland و طراح سوئیسی، روث کرامر، خانه‌ای قدیمی در ارتفاعات اسکاتلند را به کلبه‌ای برای تعطیلات تبدیل کرده‌اند که ترکیبی از مبلمان کلاسیک اسکاندیناوی و جزئیات سنتی کالدونیایی دارد.

Tigh Na Coille که به زبان گالیک به معنای «خانه ای در جنگل» است، یک ملک چهار خوابه بر روی تپه ای جنگلی مشرف به دریاچه نس در پارک ملی کایرنگورمز است.

سالن کلبه Tigh Na Coille توسط Wildland و Ruth Kramerسالن کلبه Tigh Na Coille توسط Wildland و Ruth Kramer
Tigh Na Coille یک خانه تعطیلات در یک خانه سابق است

ساختمان سنگی قرن نوزدهمی با کمک کرامر، که با Wildland در چندین ملک تاریخی آن کار کرده است، با دقت بازسازی و مرمت شد.

کرامر اصطلاح «اسکاندی-اسکات» را برای توصیف روشی که این ساختمان‌ها به دنبال ترکیب سادگی اسکاندیناوی با برداشتی بازیگوش از میراث اسکاتلندی هستند، ابداع کرد.

قسمت نشیمن کلبه Tigh Na Coilleقسمت نشیمن کلبه Tigh Na Coille
صندلی راحتی خرس پاپا اثر Hans J. Wegner در سالن ایستاده است

او به Dezeen گفت: “Scandi-Scot در مورد ایجاد یک زیبایی شناسی تمیز و مدرن است که عناصری از صنایع دستی اسکاتلندی را بافته می کند.” همه چیز آرام و طبیعی است، رنگ‌ها بر سر شما فریاد نمی‌زنند و مبلمان مثل خانه راحت هستند.»

Tigh Na Coille زمانی خانه‌ای بود – خانه‌ای که برای خدمتکار مسیحی کلیسایی که اکنون ویران شده است ساخته شده است. این ساختمان که در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده است توسط مالک قبلی مدرن شده بود و بسیاری از ویژگی اصلی خود را از دست داده بود.

قسمت نشیمن داخل خانه تعطیلات توسط Wildland و Ruth Kramerقسمت نشیمن داخل خانه تعطیلات توسط Wildland و Ruth Kramer
در حین بازسازی چندین شومینه کشف شد

کرامر چیدمان اتاق‌ها را حفظ کرد، اما فضای داخلی خالی شد و دوباره تزئین شد، با ویژگی‌های اصلی دوباره معرفی شد تا حسی واقعی به فضاها بدهد.

این خانه در املاک Aldourie Castle واقع شده است که Wildland در همان زمان آن را بازسازی کرد.

نمایش در داخل کلبه Tigh Na Coille نمایش در داخل کلبه Tigh Na Coille
طرح داخلی ترکیبی از ارجاعات اسکاندیناویایی و کالدونیایی است

بازسازی، زیبایی شناسی اسکاندی-اسکاتلندی را با دکور سنتی تر قلعه ادغام می کند. فرش‌های مدرن و کف‌پوش‌های چوب نرم با تخته‌های بلوط که از قلعه نجات یافته بودند، جایگزین شدند که به فضاها گرما و لمس می‌بخشد.

تعدادی از تخت‌ها نیز از قلعه تهیه شده و توسط نصیح‌های محلی بازسازی شده‌اند که قطعات جدیدی برای قاب‌های چهار پوستر ایجاد کرده‌اند.

همه حمام ها به طور کامل بازسازی شدند و آشپزخانه با استانداردهای مدرن مطابقت داشت، با یک واحد جزیره ای جدید یک میز کار اضافی در مرکز اتاق فراهم می کرد.

شومینه های کشف شده در طول بازسازی به همراه درها و پنجره های موجود ملک با دقت بازسازی شدند تا ظاهر اصلی خود را حفظ کنند.

اتاق خواب با تخت خواب چهار پوستر در خانه تعطیلات توسط Wildland و Ruth Kramerاتاق خواب با تخت خواب چهار پوستر در خانه تعطیلات توسط Wildland و Ruth Kramer
اتاق خواب ها دارای تخت های چهار پوستر چشمگیر هستند

در طول سال‌ها، بخش‌های مختلفی از قرنیزها و آرشیتروهای اطراف اتاق‌ها جایگزین شدند، بنابراین قطعات جدیدی با استفاده از قالب‌گیری‌های برگرفته از گچ‌کاری اولیه تولید شد.

به گفته کرامر، تقریباً نیمی از مبلمان دست دوم تهیه شده و از طریق نازک کاری سفارشی یا اثاثه یا لوازم داخلی زندگی جدیدی به آن بخشیده شده است. اکثر قطعات باقیمانده طرح های قدیمی هستند که به حس بی انتها می افزایند.

او افزود: “جاه طلبی این است که افرادی که وارد خانه می شوند نتوانند تشخیص دهند که چه چیزی جدید است و چه چیز اصلی است.” ما به دنبال ظاهری بدون سن هستیم که با گذشت زمان بهتر می‌شود تا اینکه مد روز باشد.»

اتاق خواب در کلبه Tigh Na Coille اتاق خواب در کلبه Tigh Na Coille
بسیاری از اثاثیه از قلعه مجاور نجات یافتند

قسمت مرکزی اتاق ناهارخوری یک میز چوبی قدیمی است که با صندلی‌های اواسط قرن احاطه شده است که در یک حراجی تهیه شده و با استفاده از پارچه کتانی و چرم برای تکیه‌گاه‌ها روکش شده‌اند.

هر ملک Wildland دارای یکی از طرح‌های مبلمان مورد علاقه کرامر است، صندلی صندلی Papa Bear که در سال 1951 توسط Hans J. Wegner ساخته شد و توسط PP Møbler تولید شد.

در Tigh Na Coille، صندلی در گوشه ای از اتاق نشیمن جایی که منظره ای به شومینه دارد، قرار دارد. یک لامپ دیواری نور ملایمی را برای مطالعه فراهم می کند.

نمای بیرونی کلبه Tigh Na Coille توسط Wildland و Ruth Kramerنمای بیرونی کلبه Tigh Na Coille توسط Wildland و Ruth Kramer
این کلبه بر روی تپه ای جنگلی مشرف به دریاچه نس واقع شده است

کرامر در این پروژه از نزدیک با آنه هولش پوولسن، یکی از مالکان Wildland، همسر تاجر دانمارکی آندرس هولخ پوولسن که ثروت خود را در صنعت مد با برندهایی مانند Bestseller به دست آورد، همکاری کرد.

Wildland دارای سه ملک بزرگ در اسکاتلند است که در آنها هتل ها و اقامتگاه های خود را به عنوان بخشی از چشم انداز 200 ساله خود برای حفظ چشم انداز و کمک به جوامع محلی اداره می کند.

سایر املاک این گروه شامل یک کلبه متروکه است که توسط معماران GRAS مستقر در ادینبورگ به خانه ای برای تعطیلات تبدیل شد و یک خانه تبدیل شده دیگر که به مهمانخانه ای پر از هنر تبدیل شد.

عکاسی از فرن مارت است.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا