آخرین آمار نشان می دهد که زنان هنوز کمتر از یک سوم حرفه را تشکیل می دهند

گزارش ARB همچنین نشان می دهد که مردم آسیایی یا آسیایی بریتانیا کمی کمتر حضور دارند و 8 درصد از ثبت نام ها را تشکیل می دهند اما 9 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

بر اساس ارقام منتشر شده توسط ARB به عنوان بخشی از آخرین تحلیل آن از تنوع این حرفه، 47 درصد از کل معماران جدید زن هستند – افزایشی نسبت به 40.7 درصد در سال 2016.

در همین حال، از نظر قومیت، سفیدپوستان همچنان بیش از حد در این فهرست حضور دارند و 88 درصد از معماران سفیدپوست هستند، در حالی که 83 درصد از جمعیت بریتانیا را تشکیل می‌دهند.

از نظر قومیت نیز تنوع منطقه ای وجود دارد. این ارقام نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از معماران سیاه‌پوست یا سیاه‌پوست بریتانیایی در لندن و جنوب شرقی مستقر هستند.

با این حال، به نظر می رسد که تنوع معماران در میان کسانی که برای اولین بار به ثبت می پیوندند در حال افزایش است. در سال 2016 تقریباً 84 درصد از ثبت نام کنندگان جدید سفیدپوست بودند در حالی که این میزان در سال 2021 به 76.7 درصد کاهش یافته بود.

در سال 2016 فقط 0.6 درصد از ثبت نام کنندگان جدید سیاهپوست یا سیاهپوست بریتانیایی بودند، اما این میزان در سال 2021 به 2.2 درصد افزایش یافت. همچنین افزایش قابل توجهی در نسبت ثبت نام کنندگان جدید آسیایی یا آسیایی بریتانیایی در طول پنج سال گذشته وجود داشته است – افزایش از 5.6 درصد در سال 2016 به 11.6 درصد در سال 2021.

سیاه‌پوستان یا سیاه‌پوستان بریتانیایی‌ها هنوز تنها 1 درصد از افراد ثبت‌شده را در مقایسه با 4 درصد از جمعیت بریتانیا تشکیل می‌دهند.

اما گفت که نمایندگی «به مرور زمان بهبود می‌یابد» و در میان افراد زیر 30 سال، زنان بیشتر از مردان به ثبت نام می‌پیوندند.زیر را ببینید).

معماران نقش مهمی در ایجاد یک محیط ساخته شده ایمن، پایدار و جایی که همه افراد جامعه می توانند به خوبی در آن زندگی کنند، ایفا می کنند، و منطقی است که حرفه ای که در راستای منافع جامعه ای متنوع طراحی می کند باید از آن جامعه گرفته شود و نماینده آن جامعه باشد. .



منبع

“انتشار این گزارش اولین گام به سوی درک ساختار این حرفه است، و به اشتراک گذاشتن مراحل، مطابق با نقش قانونی خود، قصد داریم برای حمایت از توسعه حرفه ای که جامعه را بهتر منعکس می کند، برداریم.”

ARB اذعان کرد که زنان «در حرفه معماران کمتر نمایندگی دارند» که با 31.9 درصد به طور قابل توجهی کمتر از نسبت جمعیت بریتانیا (51 درصد) است. همچنین نسبت به سال قبل 32.1 درصد کاهش یافته است.

مردان 51.2 درصد از ثبت نام کنندگان جدید را تشکیل می دهند.

هیو سیمپسون، مدیر اجرایی ARB، اظهار داشت: «تحلیل ما نشان می‌دهد که در مقایسه با جامعه به طور کلی، حوزه‌های نگران‌کننده‌ای از حضور کم در حرفه معماران وجود دارد.

تحریریه اخبار معماری آریانا