مطالعه موردی: Gainsborough’s House توسط ZMMA

دگرگونی 10 میلیون پوندی که توسط صندوق میراث ملی لاتاری حمایت می‌شود، شامل یک ساختمان جدید و همچنین بازسازی و پیکربندی مجدد خانه شهری تاریخی در فهرست درجه I و بازسازی کل محوطه موزه است.

پنجره ها
شیشه آی کیو
سازه دو و سه گانه سفارشی
واحدهای لعاب، سیستم یکپارچه، در قاب های آلومینیومی PPC
پنجره های ساختمان جدید
iqglassuk.com

آجر
شرکت آجر و کاشی بولمر
آجرهای دست ساز سفارشی از خاک رس محلی
نمای ساختمان جدید
bulmerbrickandtile.co.uk

نرده
باست و فایندلی
نرده فولادی سفارشی با نرده استیل، روکش موم سیاه شده
راه پله ساختمان جدید
bfbassettandfindley.co.uk

در سایت شروع کنید نوامبر 2019
تکمیل
آگوست 2022
سطح ناخالص طبقه داخلی
1775 متر2
هزینه ساخت
10 میلیون پوند
معمار ZMMA
مشتری خانه گینزبرو
مهندس سازه اکرسلی اوکالاگان
مشاور M&E QODA
نقشه بردار کمیت پروژه های PT
مدیر پروژه آرتلیا انگلستان
طراح اصلی مشاوره Quoin
بازرس ساختمان تایید شده SWECO
طراح نور همکاران ساتن ون
پیمانکار اصلی توماس سیندن
نرم افزار CAD استفاده شده است وکتور ورک
عمر طراحی پیش بینی شده 50+ سال

با فرصتی برای استفاده از آجرهای ریخته‌شده در قالب‌های دستی مطابق با مشخصات خود، شکل و الگوی آجرکاری را ایجاد کردیم که گویی در ارتفاعات ساختمان بافته شده است.

فرم سقف زیگزاگ دارای شیب های متنوعی است و دارای نورگیرها، مشبک های اتاق کارخانه مس و برجک لنز دوربین obscura است. این در ورق مسی ایستاده با ناودان دره مسی پوشیده شده است که بارندگی را به قیف‌ها و لوله‌های پایین مسی در عقب تخلیه می‌کند. این به ما این امکان را می دهد که لبه سقف باریکی را در تمام لبه ها ارائه کنیم و آجرکاری با بافت عمیق را پوشش دهیم.

در سطح خیابان، پلان بریده می شود و رویکرد پیاده رو را گسترش می دهد. ستونی از دنده‌های فولادی کور-تن زنگ‌زده، دیوارهای چخماق کاری خشن و خاکستری تیره را تقسیم می‌کند و شامل ورودی موزه جدید برنزی و لعاب‌دار است.

رو به روی رویکرد عمومی در Weavers Lane، ارتفاع به آرامی منحرف می شود و به نما مقیاس و مدولاسیون می دهد. بافت عمیق پیوند آجری با پرتاب نور و سایه بر روی وجوه نما با جابجایی خورشید متحرک می شود.

ما مجذوب کیفیت های مادی منظره شهر سادبری و فرآیند ابریشم بافی در شهر شدیم. با کشف اینکه دو مایلی دورتر، یک کارخانه آجرپزی وجود دارد که آجرهای دست ساز با خاک رس کنده شده از زمین آن تولید می کند، و سنگ چخماق در سراسر مزارع پراکنده شده است، تصمیم گرفتیم ساختمانی ایجاد کنیم که مستقیماً از مصالح مناظر سافولک گینزبورو استفاده می کند.

داده های پروژه

یک اصل اساسی در رویکرد طراحی ما، استفاده از موادی بود که خودساخته هستند – موادی که با افزایش سن رشد می کنند و نیاز به نگهداری کمی دارند.

پروژه ما خانه گینزبورو در شهر سافولک سادبری را به یک مرکز بین المللی برای هنرمند قرن هجدهم توماس گینزبورو در محل زادگاه و خانه کودکی او تبدیل می کند. مرکز جدید دسترسی به گسترده ترین نمایشگاه جهان از آثار Gainsborough را باز می کند. نمایش‌ها الهام‌بخش چشم‌انداز سافولک در گینزبورو، پاسبان و هنرمندان جدیدتری مانند سدریک موریس را بررسی می‌کنند.

فولاد زنگ‌زده، کور-تن و سقف ورق مسی را اضافه کردیم، که رنگ‌های هوازدگی خاموش و توانایی مس را برای مقابله با پیچیدگی‌های شکل سقف از شیب سقف‌های مختلف، ناودان‌های دره، نورگیرها و همچنین ارتباط آن با ساختمان کارخانه مجاور را دوست داریم. .
آدام زامبوری-مولداوی، کارگردان، ZMMA

محصولات منتخب

انتخاب های معمار

نرده ها و درهای برنزی، دستگیره های آنها و روکش دیوار بلوط دود شده، همه از مواد جامد ساخته شده و به پایان رسیده اند، زیرا اینها عناصری هستند که بازدیدکنندگان با آنها در تماس نزدیک هستند و ظاهر آنها در اثر لمس شدن ظاهر می شود.
آدام زامبوری-مولداوی، کارگردان، ZMMA

ساختمان جدید گالری ها، ورودی و فضاهای فعالیت را به مجموعه موزه اضافه می کند. این جایگزین بورس کار دهه 1930 در یک سایت نیمه صنعتی در مرکز شهر است که بین یک کارخانه بزرگ ابریشم بافی و ساختمان‌های مقیاس کوچکتر در ویورز لین واقع شده است. نمای بیرونی آن از آجر دست ساز محلی، سنگ چخماق کوبیده و فولاد Cor-ten، زیر سقف مسی ساخته شده است.

پایان سقف
KME
ورق مس طبیعی به ضخامت 0.7 میلی متر
تکمیل سقف ساختمان جدید
kme.com

طاقچه‌های پنجره و آستانه‌های ورودی فلزی ریخته‌گری شده‌اند در حالی که توری‌های کف داخلی از چدن از پیش زنگ‌زده هستند که همگی به دلیل ویژگی‌های جوهری، رنگ‌آمیزی و قدیمی و همچنین لذت ریخته‌گری آن‌ها در قالب‌هایی مانند آجر و بتن سیاه پیش‌ساخته انتخاب شده‌اند. راه پله.

توری های کف
FSE Foundry
توری های چدنی سفارشی با
پرداخت از قبل زنگ زده
گالری های ساختمان جدید
sefoundry.co.uk

راه پله
محصولات بتنی کورنیش
پله های بتنی پیش ساخته سفارشی
راه پله ساختمان جدید
cornishconcrete.co.uk



منبع

ساختمان به سه طبقه افزایش می‌یابد و استودیوی لنداسکیپ در طبقه آخر دارای یک پنجره تصویری است که منظره‌ای پانوراما از چشم‌انداز گینزبورو ارائه می‌کند. فرم بالارونده سقف زیگزاگ ساختمان جدید، یک گالری نمایشگاه های موقت بلند و با نور آسمان در طبقه همکف و نمای سقف تاشو بر فراز استودیو لنداسکیپ ایجاد می کند.
آدام زامبوری-مولداوی، کارگردان، ZMMA

مشخصات

تحریریه اخبار معماری آریانا