اسکات براونریگ مدرسه ابتدایی CLT را در آبردین به پایان رساند

ساختار، خدمات و روشنایی همگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سهولت نصب را برای پارتیشن‌های تقسیم‌بندی کلاس فراهم کنند، در صورت نیاز به طرح‌بندی جایگزین – به مدرسه اجازه می‌دهد تا برای استفاده‌های بعدی سازگار شود.

«رودخانه» همچنین دسترسی به غرفه‌های کلاس را از طریق مناطق «کوهستانی»، به فضای کتابخانه «اقیانوسی»، و امکانات اجتماع و اجتماعات مشترک که شامل سالن‌های غذاخوری و سالن ورزشی انعطاف‌پذیر، امکانات تعویض، اتاق‌های حسی و پرورشی است، فراهم می‌کند.

چهار غرفه آموزشی در امتداد یک مسیر گردش خطی گسترده مرتب شده‌اند که توسط طیف وسیعی از فضاهای آموزشی اجتماعی، مونتاژ و پشتیبانی فعال می‌شوند. هر غرفه آموزشی دارای فضاهای فعالیت های پراکنده است و از دسترسی ایمن و مستقیم به زمین بازی در عقب سایت بهره می برد.

به طور کلی، این یک سری فضاهای پرتقاضا ایجاد کرده است که کودکان می‌خواهند در آن‌ها بیاموزند، به طوری که معلمان دریافته‌اند که نیاز دارند در طول روز تدریس خود به این فضاهای ویژه دسترسی داشته باشند. این فضاها برای دستیاران آموزشی و دانش‌آموزانی که نیازهای یادگیری اضافی دارند، بسیار محبوب شده‌اند، به‌عنوان یک فضای مطالعه صمیمی‌تر و به دور از شدت یک کلاس درس کامل.
استیون اندرسون، کارگردان پروژه، اسکات براونریگ

مجموعه ای از امکانات تخصصی حسی، پرورشی و مکان های تغییر مکان در یک طبقه و ردپای دسترسی سطحی به اطمینان از دسترسی برای همه کمک می کند.

مجموعه‌ای از تصاویر ابر گرافیک رنگارنگ راهیابی و با مضمون طبیعت که با مشورت مدرسه طراحی شده‌اند، به مواد و تزئینات مربوط می‌شوند و مناطق شخصیتی را مشخص می‌کنند، که به نظر می‌رسد دانش‌آموزان به شدت با آن‌ها همذات پنداری می‌کنند و از آن زمان در استفاده روزمره خود استفاده می‌کنند. از فضاها

طرح طبقه همکف

دیدگاه مشتری

این ساختمان، محیط محلی را با فضای داخلی مرتبط می‌کند، که منعکس کننده موقعیت مدرسه در Deeside است که به سمت جنوب به سمت دامنه‌های کوه‌های Cairngorm نگاه می‌کند. دانش‌آموزان این اخلاق را در طراحی تشخیص می‌دهند و به راحتی به بازدیدکنندگان در مورد چگونگی ارتباط اشکال داخلی با منظره اطراف می‌گویند. سقف‌های شیب‌دار بلند، کوه‌ها را منعکس می‌کنند، و راهروی مرکزی ورودی اصلی را از طریق بال‌های آموزشی، سالن بدنسازی و غذاخوری با استفاده از رودخانه‌ای که از میان آن می‌گذرد و به کتابخانه با صندلی‌های کنار رودخانه ختم می‌شود، متصل می‌کند.

یکی از موفقیت های کلیدی ما در مدرسه Milltimber این است که چگونه از فضاهای بین ساختمان برای ایجاد لحظاتی استفاده می شود که ارائه برنامه درسی را به صورت روزانه افزایش می دهد. با همکاری با مدرسه، ما توانستیم رویکردی را ایجاد کنیم که مجموعه‌ای از فرصت‌ها و تجربیات یادگیری بیشتر را فراتر از نیازهای برنامه درسی استاندارد ارائه می‌دهد.

چیدمان ساختمان انعطاف پذیری زیادی را در نحوه استفاده از فضاها ارائه می دهد، از کلاس های درس کامل گرفته تا فضاهای یک به یک و آرام و همچنین مناطق فعالیت که فرصت هایی را برای کار گروهی در سراسر ساختمان فراهم می کند. همه فضاها به هم متصل و قابل دسترس هستند و چیدمان ساده راهیابی را آسان می کند.

یک بلوک رو به جنوب شامل قسمت های پذیرش، کارکنان و مدیریت، سالن بدنسازی و سالن اجتماعات است و یک نمای رسمی به طرف عمومی مدرسه ایجاد می کند تا طیف وسیعی از رویدادهای مدرسه و جامعه را تامین کند.

در طول این مسیر، مجموعه ای از فضاهای یادگیری فردی و مشترک با انتخاب در نظر گرفته شده راه حل های مبلمان شل و سفارشی، غرفه های جلسه یک به یک، گوشه های مطالعه و سطوح لایه ای و قابل سکونت شکل می گیرد. رنگ‌ها، شکل‌ها و مواد، فرم‌های طبیعی منظره اطراف مدرسه را بازتاب می‌دهند که توسط ساختار لایه‌ای متقاطع در معرض دید بیشتر تقویت شده است.

دانش‌آموزان و کارکنان به سرعت و به آسانی در ساختمان جدید خود مستقر شده‌اند و از فرصت‌هایی که این ساختمان انعطاف‌پذیر برای یادگیری و تدریس فراهم می‌کند استفاده کامل می‌کنند.
شارون مک نات، نماینده پروژه، شورای شهر آبردین

الوار متقاطع چند لایه برای سازه انتخاب شد تا یک راه حل ساختاری طبیعی سبک وزن ایجاد کند و به دنبال کاهش کربن بود و به دلیل زیبایی و دوام جذاب آن انتخاب شد. این در پانل های طبیعی، روکش سفالی عمودی، آجر تخته سنگ و آنترا-روی تکمیل شده است.

ساختمان از هر زاویه پر از نور طبیعی است و ارتباط قوی با بیرون را تقویت می کند. این را می توان در تمام کلاس ها و مناطق تدریس غیررسمی که دسترسی مستقیم به فضاهای آموزشی و بازی بیرونی دارند احساس کرد.

فضاهای ورزشی، یادگیری و بازی رایگان شامل باغ حسی و زمین مصنوعی 3G در اطراف این غرفه‌های آموزشی قرار گرفته و فرصتی برای یادگیری برنامه‌های درسی در فضای باز و تعامل اجتماعی فراهم می‌کند. آنها همچنین یک پس زمینه طبیعت را برای مدرسه فراهم می کنند.

درصد مساحت کف با ضریب نور روز > 2% غیر قابل دسترسی
درصد مساحت کف با ضریب نور روز > 5٪ غیر قابل دسترسی
تولید انرژی در محل 25.3٪ CHP + PV
مصرف سالانه آب اصلی غیر قابل دسترسی
ضد هوا در 50Pa 2.43 متر3/hm2
گرمایش و بار آب گرم 84.58 کیلووات ساعت در متر2/سال
U-value وزن کلی منطقه 0.784 وات بر متر2ک
زندگی طراحی غیر قابل دسترسی
کربن تجسم یافته/کل زندگی غیر قابل دسترسی
CO سالانه2 انتشارات 3.6 کیلوگرم CO2eq/m2



منبع

امکانات بیرونی شامل یک زمین بازی پیچیده با حیاط و کلاس درس در فضای باز و همچنین زمینی با شرایط آب و هوایی است که برای جامعه محلی قابل دسترسی است.

این مدرسه با استفاده از یک رویکرد ناب برای مصرف انرژی و انتشار کربن با کاهش پارچه، سیستم و تقاضای انرژی عملیاتی طراحی شده است. واحدهای NVHR در سطح بالا از استراتژی تهویه طبیعی پشتیبانی می‌کنند و هوای مخلوط را برای کاهش بادهای سرد در زمستان و افزایش اگزوز در طول تابستان فراهم می‌کنند.

بخش های طولانی

داده های پروژه

مهد کودک ورودی خود را دارد و می تواند به طور مستقل کار کند، اما از نظر بصری و فیزیکی به زمین بازی نوزادان و همچنین فضای فعالیت در داخل ساختمان برای بهبود انتقال دانش آموزان متصل است.

مدرسه ابتدایی Milltimber بخشی از برنامه آموزش و پرورش جدید است که به برنامه توسعه آموزش و مراقبت از کودکان شورای شهر آبردین کمک می کند.

دیدگاه معمار

زمین بازی مهد کودک در یک منطقه امن مجزا است که از نظر بصری به فضای زمین بازی اصلی متصل است.

مسیر اصلی گردش خطی، که از سرسرای ورودی تا غرفه کلاس‌های درس ارشد امتداد دارد، یک وسیله ارتباطی واضح و خوانا است که مناطق گروه سال را به هم متصل می‌کند، اما چیزی بیش از یک راهرو است. این مسیر خود را به عنوان یک فضای سخاوتمندانه با ارتفاع دوگانه، پر از نور طبیعی از حیاط های بیرونی نشان می دهد. پایان کف موتیف «رودخانه» یک مفهوم سازماندهی است که در طول آن مجموعه ای از نقاط مکث ایجاد شده است که در آن یادگیری، صحبت، ملاقات و سرگرمی می تواند اتفاق بیفتد.

مدرسه ابتدایی Milltimber که حول اصول مکان‌سازی طراحی شده است، پتانسیل یک میدان عمومی مرکزی جدید را معرفی می‌کند و به متحد کردن جامعه موجود Milltimber با طرح اصلی جدید مسکونی اولدفورد کمک می‌کند. یک تقسیم ظریف بین فضاهای عمومی و خصوصی به بخش هایی از ساختمان اجازه می دهد تا برای استفاده جامعه باز شوند.

در سایت شروع کنید آگوست 2020
تکمیل می 2022
سطح ناخالص طبقه داخلی 3972 متر مربع
مساحت کف ناخالص (داخلی + خارجی). 18600 متر مربع
فرم قرارداد یا مسیر تدارکات سنتی/SBC اسکاتلندی
هزینه ساخت فاش نشده
معمار اسکات براونریگ
مشتری شورای شهر آبردین
مهندس سازه فرهرست
مشاور M&E والاس ویتل
QS وفادار + گولد
مشاور منظر واردل آرمسترانگ
مدیر پروژه شورای شهر آبردین/نیل اسلمونت
طراح اصلی اسکات براونریگ
پیمانکار اصلی رابرتسون ساخت و ساز Tayside
نرم افزار CAD استفاده شده است Revit

داده های عملکرد زیست محیطی

مدرسه جدید Milltimber یک ساختمان فوق العاده روشن و باز فراهم می کند که همه در یک سطح با تمام امکانات قابل دسترسی برای همه کاربران است.