تالار شهر فاستر + شرکا مصونیت از فهرست شدن را رد کرد


این ساختمان تا دسامبر گذشته محل استقرار مقامات لندن بزرگ (GLA) بود، زمانی که این مقام به سایتی در کنار اسکله رویال ویکتوریا منتقل شد.

دوریس درخواست مالک ساختمان 20 ساله St Martins Property Group را رد کرد، علیرغم اینکه فاسترز از این برنامه پشتیبانی می کرد.

انجمن قرن بیستم که مخالف COI بود، از این تصمیم استقبال کرد. گفت که نتیجه این بود که “در را باز گذاشتند تا ساختمان دوباره برای فهرست شدن در آینده در نظر گرفته شود”.

GLA در ژوئیه 2002 به ساختمان تیمساید در نزدیکی پل تاور نقل مکان کرد. اما دسامبر گذشته محل را تخلیه کرد و به کریستال، طراحی شده توسط Wilkinson Eyre و بازسازی شده توسط Architecture 00، در کنار رویال ویکتوریا داک در نیوهام نقل مکان کرد.

صدیق خان، شهردار لندن گفته بود که این اقدام باعث صرفه جویی 61 میلیون پوندی در طول پنج سال خواهد شد.

GLA در حال اجاره City Hall در More London از مالک کویتی St Martins Property Group و پرداخت بیش از 11 میلیون پوند اجاره، هزینه خدمات و نرخ بود. شرایط اجاره 25 ساله شامل بندی بود که در پایان سال 2021 قرارداد را قطع کرد.

پیش از این اقدام، انجمن قرن بیستم، تالار شهر را در فهرست 10 ساختمان «در معرض خطر» خود قرار داد.

درخواستی را برای ثبت این بنا به انگلستان تاریخی ارائه کرد، اما به دلیل عدم وجود تهدید، این کار پیشرفت نکرد.

گروه املاک سنت مارتینز پس از تخلیه شهرداری توسط GLA برای یک COI درخواست داد.

بیانیه ای از فاسترز که در گزارش مشاوره تاریخی انگلستان به وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش (DCMS) گنجانده شده است، گفت:Foster + Partners همیشه به نفع استفاده مجدد و نوسازی ساختمان ها استدلال کرده است که می توان با مداخلات حساس جان تازه ای به آن بخشید. با تطبیق دلسوزانه سازه‌های موجود، می‌توانیم عملکرد و عملکرد ساختمان را افزایش دهیم و در عین حال محتوای کربن موجود را کاهش دهیم.

ما به عنوان معماران ساختار اصلی، ارزش نمادین تالار شهر را می شناسیم و حس وابستگی قوی به آن داریم.

با این حال، ما معتقدیم که این ساختمان باید اجازه داشته باشد تا زندگی جدیدی داشته باشد و بدون محدود شدن به نقش قبلی آن به عنوان یک اداره دولتی، تغییر کاربری داده و مورد استفاده مجدد قرار گیرد. ما بر این باوریم که این رویکرد بهترین تعریف برای شناخت ارزش یک ساختمان است، در حالی که به طور همزمان تضمین می کند که برای نسل های آینده قابل دوام است.

AJ برای اظهار نظر در مورد امتناع COI به فاسترز مراجعه کرده است.

یک سخنگوی تاریخی انگلستان گفت: “DCMS با توصیه ما موافقت کرده است که تالار شهر، 110 The Queen’s Walk، نباید در فهرست قرار گیرد.”

این ساختمان از سال 2000 تا 2002 ساخته شده و توسط Foster + Partners طراحی شده است. ساختمان‌های زیر 30 سال تنها در صورتی فهرست می‌شوند که کیفیت فوق‌العاده‌ای را نشان دهند، که معمولاً معادل درجه I یا درجه II* است، با این حال، برای تالار شهر، موارد ثبت‌نام به اندازه کافی قوی نبود.

“دپارتمان همچنین با توصیه ما موافقت کرد که گواهی مصونیت از لیست نباید برای شهرداری صادر شود، زیرا در حال حاضر نمی توان به طور ایمن منافع معماری یا تاریخی چنین ساختمان جوانی را در بافت تاریخی آن قرار داد.”

تالار شهر لندن و اسکوپ در More London Riverside

منبع:4kclips/shutterstock



منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا