الگوی آماده برگ زرین رو از کجا تهیه کنیم؟الگو خیاطی ویرگول

به هر حال باید به این موضوع توجه داشته باشید که طراحی الگوی خیاطی اگرچه مرحله بسیار مهمی در خیاطی است، اما همه ی کار نیست و بعد از الگو، نحوه برش، نحوه دوخت لباس و حتی نحوه اتو کشی بر روی نتیجه نهایی تاثیر بسیاری دارند. به همین دلیل اگر از الگوی آماده برای خیاطی استفاده می کنید، تصور نکنید که دیگر همه چیز برای شما ساده و آسان خواهد بود. اگر سری به آموزشگاه خیاطی بزنید یا از هنرجویان قدیمی خیاطی بپرسید، متوجه می‌شوید که بسیاری از افراد علاقه مند به این هنر در ابتدای راه مدتی دلسرد شده‌اند و راه خود را متوقف کرده‌اند. بخش زیادی از این دلسردی به دلیل طولانی شدن فرایند یادگیری رسم الگو است. اما کافی است یک سانتی متر از یک الگوی ساده را اشتباه محاسبه کنید تا ببینید که نمای لباس در دوخت چقدر متفاوت و بی کیفیت خواهد بود.

معمولا اندازه ها مربوط به نمونه کوچکی هستند که اغلب فقط مربوط به یک «مشتری ایده آل» است. من از این موضوع آگاهی دارم، چون وقتی که صاحب یک خط مد بودم، بلوک های منزلم را براساس اندازه معینی که متناسب با مدل من که یک «مشتری ایده آل» بود، ساخته بودم. دکمه ها و سوراخ دکمه های آنها با دقت بسیار بر روی تکه های الگو مشخص می شوند تا از قرارگیری دقیق آنها در سر جای خودشان اطمینان حاصل شود. هیچ چیز بدتر از این نیست که دکمه مقداری دورتر از سر جای خودش قرار گیرد این اشتباه بر نحوه قرارگیری تکه های مختلف پارچه در هنگام بستن دکمه ها نیز تاثیر می گذارد.

  • سپس از بالای کاغذ ۹ تا ۱۰ سانتی متر پایین می اییم و طبق نکات آموزش اصولی نیاز است که از سمت راست نیز ۱۰ سانتی متر به داخل بیاییم که این اندازه نیازی نیست و ۲ سانتی متر برای داخل آمدن کفایت می کند.
  • کاغذ الگو مومی به عنوان کاغذ وکس و یا کاغذ پارافین نیز شناخته می شود.
  • در لباس‌های سفارشی، برش‌ها و الگوها باید برای هر مشتری ساخته شود، در حالی که برای تولید تجاری، الگوهایی ساخته می‌شود که متناسب با اندازه‌های بدن مختلف باشد.
  • گاهی اوقات الیاف با یکدیگر «مخلوط» می شوند تا بتوان پارچه های متنوع تری تولید کرد.
  • برای این جلسه از آموزش خیاطی قصد داریم یک مدل درخواستی به شما عزیزان آموزش دهیم با ما همراه باشید.

علامتی روی کاغذ الگو بگذارید که فاصله آن از لبه خط سینه ۲۵ سانتی‌متر الگو خیاطی سیماکده باشد. همان کارها و مراحلی که بعد از الگوکشی انجام میدهید اکنون روی الگو آماده خیاطی خود پیاده کنید. با رعایت تمام اصول ، نکات و مراحلی که قبلا رعایت میکردید و انجام میدادید. میتوانید فقط همین یک مدل را بدوزید چون الگوی پایه نیست و مدل در همه جای آن اعمال شده است. پس مسلما و معقولا، اگر میخواهید شخصی دوزی کنید باید الگوی آماده را قبل از استفاده با اندازه‌های شخص مورد نظرکنترل کنید و اگر لازم بود تغییرش دهید.

نمادهای استاندارد الگو[ویرایش]

کاغذها را به‌ هم وصل کنید و بعد از روی خطی که برای درزها کشیده بودید برش بزنید. برای اینکه برشتان دقیق باشد، بهتر است که ناحیه خط یقه را نبرید. مریم با توجه به اندازه‌های شخص مورد نظر (دورسینه، کمرو باسن) سایز متناسب را از روی جدول سایزبندی الگو انتخاب میکند. پس از مدتی که در استفاده از الگو به مهارت رسیدید می توانید الگوهای آماده ی مختلف را از سایت های همچون روچی تهیه کنید و هر لباسی که می خواهید را بدوزید و در این زمینه هیچ محدودیتی نداشته باشید. پس از تکمیل الگوی کاغذ / پارچه، اغلب اوقات سازندگان الگوها، الگوهای خود را برای بایگانی و بمنظور ارتباط با فروشنده دیجیتالی می‌کنند.

الگو آماده تیشرت مردانه

Lessons دروس رایگان برای یادگیری نحوه دوخت ، برش و اندازه گیری الگوهای خیاطی ، برای انواع لباس ها. قرار است چه چیزی بدوزید؟ دامن؟‌ شلوار؟ شلوارک؟ تاپ؟ یا چیزهای دیگر؟ طرحی از آن را روی کاغذ بکشید. هدف از این کار تشخیص‌دادن الگوهای لازم است و اینکه چه بخش‌هایی از لباس را روی الگو درآورید.

من از شما الگوی اسلش و هودی و سرهمی زیر دکمه ایی نوزاد را گرفتم. ممنون از شما انشاالله هر ماه یک پک الگو را میگیرم و به راحتی دوخت میزنم. یک پشتیبان باتجربه و دلسوز به شما کمک میکند تا بهترین خروجی را از الگوی خود داشته باشید و هزینه و زمانی که روی الگو کرده‌اید به بهترین شکل ممکن به بار بنشیند. لازم به اشاره است که ایمالز فروشگاه اینترنتی نمی باشد و هیچگونه دخالتی در کارکرد فروشگاه ها نداشته و تنها یک مرجع برای جستجو، مقایسه و معرفی کالا و فروشگاه های اینترنتی می باشد. متراکم می شود ، اما همچنین می توان آن را به صورت نوشتاری الگو (-) یا برش الگو نوشت. 1-نحوه چاپ اولین صفحه الگو برای بررسی اینکه آیا مقیاس چاپگر شما 100 percent است.

یعنی چی؟ یعنی اینکه شما اگر خیاطی بلد نیستید نباید پیش خود فکر کنید که الگو آماده را تهیه میکنید و بعد میتوانید لباس بدوزید! خرید بهترین الگوی آماده خیاطی همیشه دغدغه خیاطان و علاقمندان به خیاطیاست. آنها دوست دارند حالا که تصمیم گرفته اند وقت خود رابرای الگوکشی هدر ندهند، الگویی بی نقص با تنخور عالی داشته باشند تا بهترین لباس ها را بدوزند. در گام سوم رسم بالا تنه ی جلو می توانیم از دو روش استفاده کنیم، روش اول این که می توانیم اندازه ی بالا تنه ی جلو را تقسیم بر ۲ کنیم و سپس به اندازه ی عدد بدست آمده از سمت A و از سمت B به همان اندازه پایین بیاییم .

اندازه آستینتان چقدر است؟ متر را از بخش شانه‌ها تا سر مُچ بکشید و طول آستین را اندازه بگیرید. البته اینکه متر را تا چه فاصله‌ای از مچ بکشید به سلیقه و خواست خودتان است. طول و عرض پشتتان چقدر است؟ برای طول پشتتان از گردن تا کمر را اندازه بگیرید و برای عرض پشت هم پهن‌ترین قسمت عرضی کمر را اندازه بگیرید.

الگوی آماده برگ زرین رو از کجا تهیه کنیم؟الگو خیاطی ویرگول

حتما این نکته را در نظر بگیرید که از فروشگاهی الگو خیاطی خود را تهیه کنید که پیشینه موفق و طولانی در این زمینه داشته باشد. خیلی مهم است که این فروشگاخ اینترنتی یا پیج و کانال، همین امروز و ماه و سال کار خود را شروع کرده است یا سالها در این زمینه فعالیت داشته است. در نهایت این که، از ۱۰ سانتی متری که بالای کاغذ الگو پایین آمدیم برای رسم الگوی یقه و سر شانه استفاده خواهد شد. برای شروع رسم الگو باید از سمت راست کاغذ شروع کنیم، نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که از سمت راست کاغذ الگو برای رسم بالا تنه ی جلو و از سمت چپ کاغذ الگو برای رسم بالا تنه ی پشت استفاده می شود. شاید مانند هر چیز تازه ی دیگری که وارد دنیای بشر می شود برای تان سوال باشد که اولین بار چه کسانی استفاده از الگو را پایه گذاری کردند و رواج دادند. در سال ۱۸۶۰، ویلیام جنگینگز دمورست و الن لوئیس دمورست شو لباسی که در خانه ی خود برگزار کردند و الگوهای ان فروختند.

الگو آماده بالاتنه پایه تجاری یا َabm ده سایزی 36 تا 54

اما با کمی صبر و حوصله در هنگام ترسیم الگو به روش گرلاوین می‌توانید لباسی با اندازه‌های دقیق‌تر به دست بیاورید. الگوهای آماده، معمولاً چند سایزی هستند و خطوط آن خیلی به هم نزدیک است، باید خط متناسب با سایز خودتان را با خودکار مشخص کنید، سپس آن را بُرش بزنید. زاپاس در خیاطی اهمیت زیادی دارد؛ چرا که اگر لباستان زاپاس نداشته باشد، تنگ می ‌شود و همچنین هیچ جای خطایی برای شما وجود نخواهد داشت. پیش از بُرش زدنِ پارچه، باید مطمئن شویم الگویمان جای زاپاس دارد یا نه، اگر نداشته باشد، باید خودمان جای زاپاس را روی پارچه مشخص کنیم و سپس بُرش بزنیم.